"איימו עליי, הבטיחו שיחסלו אותי פוליטית": השר ברקת הכריז על "מהפכת מחירים"

ברקת מתחייב להעביר רפורמת יבוא נרחבת עד סוף מושב הקיץ • "המונופולים הפעילו טרור אמיתי נגד השינוי" • קורא לחברי הכנסת: "התעלו מעל שיקולים פוליטיים"

השר ניר ברקת מכריז על מהפכת מחירים. צילום: קוקו

שר הכלכלה, ניר ברקת, הצהיר היום (חמישי) על רפורמה מקיפה בשוק הצריכה הישראלי, שלדבריו תוביל לחיסכון של כ-6,000 שקלים בשנה למשפחה ממוצעת. הרפורמה, המכונה "מה שטוב לאירופה טוב לישראל", מתמקדת בהסרת חסמי יבוא ופתיחת השוק לתחרות.

השר ניר ברקת מכריז על מהפכת מחירים, צילום: קוקו

"ישראל עומדת בפני מהפכה ביוקר המחיה ושוק הצריכה שישפיע על סל הקניות והכיס של אזרחים לדורות קדימה," אמר ברקת. הוא הדגיש כי הרפורמה תטפל בכשלי שוק, מונופולים וקרטלים שהובילו לעליות מחירים מתמשכות.

עיקרי הרפורמה כוללים הקלות משמעותיות בתקינה, שיאפשרו כניסה של עשרות אלפי מוצרים חדשים לשוק הישראלי, רובם במחירים נמוכים יותר. ברקת ציין כי הרפורמה תחול על מגוון רחב של מוצרי צריכה, כולל מוצרי היגיינה, מכשירי חשמל ועוד.

השר ניר ברקת מכריז על מהפכת מחירים, צילום: קוקו

השר חשף כי נתקל בהתנגדות עזה מצד גורמים בעלי אינטרסים: "המונופולים הפעילו טרור אמיתי כדי שלא יהיה שינוי ברווחי הענק על גב הצרכן הישראלי. איימו עלי, הבטיחו שיחסלו אותי פוליטית."

ברקת קרא לחברי הכנסת לתמוך ברפורמה ולהתעלות מעל שיקולים פוליטיים: "אם מישהו יהרוס את ההזדמנות ההיסטורית הזו בגלל שיקולים פוליטיים, אזרחי ישראל יבואו אתכם חשבון". בהמשך, התחייב להעביר את הרפורמה במלואה עד סוף מושב הקיץ בכנסת, והדגיש את תמיכתם של ראש הממשלה ושרים נוספים במהלך.

נציין כי ביום ראשון האחרון, ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, המשיכה להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את חוק התקנים, על מנת לאמץ את ההוראות המחייבות בדין האירופי. היו"ר ביטן ביקש במהלך הדיון סקירה על התקנים שנמצאים ברפורמה, ובתגובה לסקירה אמר כי יש הבדל בין יחסי הציבור של החוק לבין הצעת החוק בפועל. ביטן אמר ״זאת אולי סיסמה טובה להגיד שמה שטוב לאירופה טוב לישראל, אבל זה לא יהיה המצב בפועל".

סמנכ"לית לובי 99, עו"ד רחל גור, התייחסה לרפורמה ואמרה כי "במתכונת הנוכחית אין פה בשורה". ראש מערך האסדרה במשרד הכלכלה והתעשייה, ינון אלרועי, אמר מנגד כי המילה 'החרגה' לא קיימת במשרד, שפועל להקל על תהליכים. הוא הסביר כי מדובר בנושא סבוך ומורכב והמשרד פועל ויפעל לאתר את כל התקנים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר