מפונים במלון דיוויד בים המלח. צילום: אורן בן חקון

החופש הגדול של ילדי המפונים: ״לסבסד קייטנות, אטרקציות וכניסה לאתרי תיירות״

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו דורש משר האוצר סבסוד פעילויות קיץ לעקורים ומשפחות מגויסים • עוד קרא ליברמן להפנות תקציבים מהסכמים קואליציוניים לטובת פעילויות חינוך ופנאי: "הממשלה ממשיכה להעביר תקציבים בסכומים של מיליונים - מדובר במציאות בלתי נתפסת שחייבים לשנות"

[object Object]

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, שר האוצר לשעבר ח״כ אביגדור ליברמן, פנה היום (רביעי) אל שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בדרישה לסבסד פעילויות חינוכיות ופנאי בחופשת הקיץ לתושבי הצפון והדרום שפונו מבתיהם, ולמשפחות של חיילי המילואים.

ענת נסים שפונתה מביתה בצפון: "החזרתם אותנו עוד אחורה, לפחות 20 שנה: הגליל שרוף, בתים הרוסים הקהילות שלנו – מפוזרות ומפורקות" // מטה המאבק

ליברמן כתב לסמוטריץ' כי מעל מאה אלף משפחות מהצפון ומהדרום נעקרו מבתיהן בעקבות מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, ומאות אלפי מילואימניקים הוקפצו למילואים בצו 8.

"מצופה מנבחרי הציבור לעשות חשיבה מחודשת"

"מאז אותו יום ארור, נשמטה הקרקע מתחת לרגליהן של המשפחות והן מצאו עצמן במציאות שנכפתה עליהם בעל כורחן," תיאר ליברמן. "במשך חודשים משפחות עם ילדים מתגוררות במלונות ברחבי הארץ, חלקן איבדו את מקומות העבודה, לחלקן אין לאן לחזור, הילדים ובני נוער יצאו ממסגרות הלימודים וישנן גם משפחות שהתפרקו".

ליברמן וסמוטריץ' בטקס חילופי השרים במשרד האוצר (ארכיון), צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

ח״כ ליברמן תקף את הממשלה אשר "ממשיכה להעביר תקציבים בסכומים של מאות מיליוני שקלים לטובת מימוש הסכמים קואליציוניים. מדובר במציאות בלתי נתפסת שחייבים לשנות ולהפנות את כל המשאבים האפשריים על מנת להקל על כל מי שנעקר מביתו ועל בנות ובני זוג של מילואימניקים, שנטל כלכלת המשפחה והטיפול בילדים נופל עליהם".

"לאור האמור, מצופה מנבחרי הציבור לעשות חשיבה מחודשת ולהקצות את התקציבים הנ"ל לטובת תושבי הדרום והצפון ולמשפחות שעצרו את חייהן והתגייסו למערכה".

מענה חינוכי לילדי המפונים. גינה טיפולית במועצה אזורית אשכול, צילום: חוסן ילדינו

ח״כ ליברמן הדגיש במכתבו לסמוטריץ׳ כי עם סיום שנת הלימודים והיציאה לחופשת הקיץ, ראוי כי משרד האוצר יקצה תקציב שיאפשר סבסוד עד מימון מלא של "בית ספר של החופש הגדול" וקייטנות, כמו גם אתרי תיירות, בהם אתרים של רשות הטבע והגנים, מוזיאונים, בתי קולנוע, גני חיות ועוד.

"על מנת שאותם אזרחים שגם ככה מתמודדים עם הבלתי אפשרי והמילה ׳שגרה׳ כבר נשמעת להם זרה, יוכלו לפחות להרשות לעצמם לצאת ולהתרענן יחד עם בני משפחותיהם מבלי לחשוש מהעלויות הרבות הכרוכות בביקורים באתרים אלו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו