בשל הגירעון שנוצר בעקבות המלחמה: יקוזז יום הבראה אחד ממשכורת השכירים

הסכום עומד על 418 שקלים ליום במגזר הפרטי ו-471 שקלים ליום במגזר הציבורי • התשלום ינוכה אוטומטית משכר חודש יוני • נועה, מורה מהשרון: "אין ספק שחייבים לשלם משכורות לחיילי המילואים שהקריבו ותרמו מעל ומעבר, עם זאת, זה לא הגיוני ששוב זה יגיע מכיסם של האזרחים"

תלוש שכר. צילום: ללא קרדיט

העובדים השכירים ישלמו בקרוב מס כתוצאה מהגירעון שנוצר בעקבות המלחמה.
עובדים רבים אינם מודעים לכך כי במשכורת יולי הקרובה, שווי של יום הבראה אחד יועבר מכל עובד למדינה.

לע"מ

העובדים השכירים יקבלו את הטבת ימי ההבראה ויאלצו להעביר יום אחד למדינה, כאשר סכום דמי ההבראה עומד על 418 שקל ליום במגזר הפרטי ו-471.4 שקל ליום במגזר הציבורי.

חלק מהעובדים איתם שוחחנו התנגדו לצעד זה בטענה שהוא "פוגע במעמד הביניים שגם כך נאנק תחת יוקר המחייה". יחד עם זאת, ישנם כאלה שציינו כי הם מבינים את הצעד הזה היות והוא מיועד גם לאנשי המילואים, שנפגעו כלכלית קשות כתוצאה מהמלחמה וראו את עצמם כמסייעים ולו במעט.

"זה מבאס ביותר, אבל מה נעשה? המצב של המדינה עם המלחמה הזאת לא הכי טוב.
בגדול, לא הייתי רוצה שיקחו לי יום הבראה, אבל מצד שני, זה המעט שאני יכול לעשות למען המאמץ המלחמתי", אמר רותם טביב, המעניק תמיכה טכנית למחשבים. "אם זה מה שיעזור למדינה, אין לי כל כך הרבה מה לעשות. אין לי דרך אחרת לתרום מכיוון שאיני עושה מילואים ובתור ישראלי אני גאה להיות חלק מהמדינה ולתרום", הוסיף.

הרמטכ"ל עם לוחמים במילואים בגבול הצפון, צילום: דובר צה"ל

בניגוד אליו, נועה, מורה מאזור השרון, מבינה את הצורך לטפל בגירעון שנוצר בעקבות המלחמה אך מתנגדת נחרצות למהלך זה. "אני בעד התגייסות אזרחית. ברור שאנחנו בתקופה קשה ושיש השלכות למלחמה שגם באות בצורה של גירעונות כספיים. אין ספק שחייבים לשלם משכורות לחיילי המילואים שהקריבו ותרמו מעל ומעבר. עם זאת, זה לא הגיוני ששוב זה יגיע מכיסם של האזרחים", אמר נועה.

"מ-7 באוקטובר יש התגייסות מדהימה של החברה הישראלית, של החברה האזרחית. מדובר באנשים שמתנדבים בעמותות וביוזמות שונות, אנשים שאכפת להם מאחרים ופועלים עבור עתיד המדינה. מנגד יש ממשלה כושלת עם 120 חברי כנסת שבמקום שיעבדו יום ולילה בהחזרת 120 החטופים והחטופות בעזה, כל מה שמעניין אותם זה להעביר חוקים פרסונליים, להעביר חוקים שפוגעים בעתיד הליברלי של המדינה, להעביר חוקים שפוגעים באותם חיילי מילואים שהם כביכול דואגים להם במהלך הזה. אז איך אני יכולה לשתף פעולה עם מהלך כל כך לא הגיוני? בעיני מעצם ההסכמה לזה וזה לא שבאמת שואלים אותי, אני בעצם מסכימה לקבל את המצב שאחרי 265 ימים של "יריקה" בפרצוף, אני אוותר על יום הבראה מהמשכורת הנמוכה ממילא שאני מקבלת כמורה".

מליאת הכנסת, צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

"ברור שאם הייתי מרגישה שיש פה מדינה מתפקדת עם הנהגה ראויה הייתי בעד להשתתף ולתת מה שצריך, אבל בעיניי כל מי שמסכים לכך וחושב שזה פתרון מתאים, למעשה משלים עם המצב ההזוי שהגענו אליו. יש סיטואציה אחת בה אני כן מוכנה לוותר על יום ההבראה ואפילו על יותר, אם 120 חברי הכנסת יתחייבו לתת עשרה ימי הבראה על כל יום שאני או אזרחים אחרים נותנים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר