ההישג היוקרתי של דובי פרנסס, והמסקנה: "לא להיות תבוסתניים"

איש העסקים המוכר בזכות השתתפותו בתוכנית "הכרישים" רשם הישג נוסף: קרן "גרופ 11" שייסד דורגה על ידי סוכנות Preqin היוקרתית במקום הראשון לשנת 2024 בתור הקרן עם הביצועים הטובים ביותר בארצות הברית

דובי פרנסס. צילום: ספריית GROUP 11

קרן "גרופ 11" של איש העסקים הישראלי דובי פרנסס זכתה להכרה בינלאומית כשדורגה על ידי סוכנות Preqin היוקרתית במקום הראשון לשנת 2024 בתור הקרן עם הביצועים הטובים ביותר בארה״ב ומנהלה דורג כמנהל קרן הון הסיכון בעל הביצועים הטובים ביותר.

פרקין המובילה העולמית בנתונים, כלים ותובנות בתחום הנכסים האלטרנטיביים, הכריזה שלשום על הזוכים בפרסי פרקין לשנת 2024. הפרסים, המוענקים זו השנה השנייה, מכירים במובילי השוק ובבעלי הביצועים הטובים ביותר בתעשייה בקרנות גידור והון פרטי, אשר מעצבים ומשנים את תעשיית הנכסים האלטרנטיביים ברחבי העולם.

כדי לקבוע את הזוכה בכל קטגוריה, פרקין השתמשה במתודולוגיה קפדנית וקניינית, תוך שימוש בלעדי בנתונים מפרקין פרו. נתוני הביצועים נמשכו בתחילת מאי 2024.

כריסטוף קנאק, מנכ"ל פרקין, אמר: "אנו שמחים לשתף את הזוכים בפרסי פרקין השנה ולברך את אלה המופיעים ברשימה. בפרקין, אנו שואפים להפוך את תעשיית הנכסים האלטרנטיביים לשקופה יותר באמצעות איסוף וריכוז קפדניים של נתונים, כפי שהושג על ידי שילוב טכנולוגיה מתקדמת עם בניית קשרים נרחבים המתבצעים על ידי הצוות שלנו המונה כמעט 500 חוקרים ברחבי העולם. הפרסים שלנו מיושרים מאוד עם המשימה שלנו לתמוך ולשמש כאלופים עבור התעשייה שלנו".

"הכרישים", צילום: אורי בן חיים

דובי פרנסס, המייסד של "גרופ 11" ומי שמוכר לציבור בין היתר בזכות השתתפותו בתוכנית "הכרישים" בקשת 12, אמר ל''ישראל היום'' כי ״גרופ 11 היא אמנם קרן אמריקנית הפועלת מקליפורניה אולם כ-80% מההשקעות שלנו מהיווסדנו לפני כעשור הן בחברות בעלות זיקה ישראלית ברורה ומפעילות מרכזי פיתוח כחול לבן''.

פרנסס אמר כי אלו ימים מאתגרים בישראל ובהייטק הישראלי, ולכן ''ההכרה של Preqin, גוף מחקר יוקרתי ובלתי תלוי, במעמדה של גרופ 11 כקרן ההון סיכון הטובה ביותר בארה״ב לשנת 2024 מתוך אלפי קרנות, היא עוד תעודת יושר לעוצמתו של ההייטק הישראלי.

''שלא במפתיע, הדבר מתרחש במקביל לזה שהאיש החשוב ביותר בעולם הבינה המלאכותית, איליה סוצקבר מייסדה של OpenAI, מקים בישראל משרד מו''פ לחברה החדשה, כשנה אחרי הביקור המתוקשר שלו בארץ אותו ארגנתי בהשתתפות מנכ״לים של חדי הקרן הגדולים בישראל''.

פרנסס הדגיש כי "ישראל היא ההאב הטכנולוגי השני בחשיבותו בעולם ויש להמשיך לנהוג בהתאם כנגד קולות מחוץ ולצערי אפילו מבית כדוגמת מיזמים כאלו ואחרים להוקעת ישראל או לשביתות כלליות בהייטק ובמשק. אין לנו סיבה או פריבילגיה להיות תבוסתניים, ואין לנו תוכנית ב'״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר