עדיף לכם להשוות קודם: פער של עד 10,000 שקלים בין חברות ביטוח על הרכבים הנגנבים ביותר

מכת מדינה: עלייה של 50% במספר הגניבות ברבעון הראשון של 2024 לעומת אשתקד • הדגמים האהובים ביותר על הגנבים: טויוטה קורולה, מאזדה 3, יונדאי i25, קיה פיקנטו ומאזדה CX • כיצד לחסוך בעלויות הביטוח ברכבים גניבים? "כדאי להימנע מחידוש אוטומטי ולהשוות בין הצעות מכמה חברות"

זינוק בגניבות רכבים. צילום: GettyImages

היקף גניבות הרכב ממשיך לעלות: ברבעון הראשון של 2024 מספר הגניבות שנרשמו עמד על יותר מ־50% ביחס לרבעון האחרון של 2023. כזכור, בחודש אוקטובר בעקבות הלחימה, לראשונה זה יותר משנה נבלמה המגמה, אך כבר מאמצע חודש נובמבר חזר מספר הגניבות לטפס.

ביקשנו מ־Wobi אתר להשוואה וקניית מוצרי ביטוח לבחון את השינוי במחירי פוליסות הביטוח בדגמים הגניבים יותר בישראל לאורך השנתיים האחרונות אל מול דגמים מאותה הקטגוריה אשר "פחות" גניבים. 

אינפו, צילום: ללא

נציין כי לפי נתוני המשטרה שפורסמו בעקבות בקשת התנועה לחופש המידע, כלי הרכב הגניבים ביותר בשבע השנים האחרונות הם טויוטה קורולה, מאזדה 3, יונדאי i25, קיה פיקנטו, מאזדה CX, יונדאי טוסון, קיה ספורטאז', סקודה אוקטביה וטויוטה ראב 4.

מהנתונים עולה כי מחירי פוליסות הביטוח של טויוטה קורולה קפצו בשנתיים האחרונות בלא פחות מ־62%. לעומת זאת, פוליסת ביטוח של משפחתית אחרת, הונדה סיוויק, שאינה כלולה ברשימת הרכבים הגניבים, עלה ב־31% "בלבד".  מחיר פוליסת הביטוח של מאזדה 3 זינק בשנתיים האחרונות ב־58%. לעומת זאת, בפורד פוקוס (רכב מאותה הקטגוריה), עלו המחירים ב־33%.

חביבה על הגנבים, צילום: GettyImages

עוד נמצא בניתוח של Wobi כי הפערים בין חברות הביטוח גדולים: הפער בין ההצעה הראשונה (הזולה ביותר) להצעה השנייה עומד על כ־699 שקלים והפער בין ההצעה הראשונה (הזולה ביותר) להצעה האחרונה (היקרה ביותר) עומד על כ־4,911 שקלים. על פי בדיקת Wobi, ברכבים הנחשבים גניבים יותר - הפער בין ההצעה הזולה ביותר ליקרה ביותר יכול להגיע עד לכ־10,000 שקלים.

עקב התגברות מכת הגניבות, חברות הביטוח מנסות לצמצם הפסדים כספיים, ולכן ממשיכות להחמיר את דרישות המיגון. התקנת מכשירי איתור נעשית באופן חד־פעמי והעלות שלה נעה בין 700 שקלים ל־4,500 שקלים, נוסף על התשלום השנתי, שהעלות שלו נעה בין 360 שקלים ל־960 שקלים (בתוספת לעלות פוליסת הביטוח).

גניבת רכבים (אילוסטרציה), צילום: Getty-Images

נקודת אור: מבדיקה שנערכה במחלקת המחקר והאנליזה ב־Wobi, עולה כי מחירי פוליסות ביטוח הרכב ממשיכים לרדת, ובחודש מאי נרשמה ירידה של 0.5% במחירים. כזכור, בחודש אפריל נרשמה ירידת המחירים הראשונה זה שנתיים וחצי והיא עמדה על 1%. כעת מסתמן כי מגמה זו נמשכת. מאז מאי 23' עלו מחירי ביטוח הרכב ב־19%, כאשר מאז תחילת שנת 2024 עלו המחירים ב־4.5%.

נדב שרייבמן, צילום: ענבל מרמרי

נדב שרייבמן, מנהל מחלקת מחקר ואנליזה ב־Wobi, אמר לנו כי "לנוכח הפערים המעמיקים בין החברות בדגמים השונים והפרופילים שונים, במיוחד ברכבים הנחשבים גניבים, אנו ממליצים להימנע מחידוש אוטומטי של ביטוח הרכב ולהשוות בין ההצעות של כמה חברות. באמצעות הכלים הדיגיטליים שקיימים כיום ניתן לבצע בדיקה מהירה ונוחה, ולחסוך עד אלפי שקלים. המלצתי היא להקדיש תשומת לב ולבחון את הפערים בין הכיסויים, בין תנאי המיגון וכמובן בין עלות הביטוח של כל חברה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר