הדוח השנתי של הבנק. צילום: one zero

One zero מסיים שנת פעילות ראשונה בהפסד; מתי יעבור למאזן חיובי?

הדוחות הכספיים של הבנק הצעיר ל-2023 מצביעים על מאזן שלילי של 357 מיליון שקלים • הכנסות הבנק הסתכמו ב-41.6 מיליון שקלים • 40 אחוזים מהוצאות הבנק הופנו לטכנולוגיה • "אנו עוברים לשלב השני, הממוקד במעבר לרווחיות בישראל תוך שנתיים והתרחבות גלובלית", אומר המנכ"ל גל בר דעה

בנק ONE ZERO מפרסם לראשונה דוחות כספיים שנתיים לציבור לשנת 2023, שנת הפעילות המלאה הראשונה שבמהלכה החל הבנק לגבות דמי מנוי מלקוחותיו. בשורה התחתונה, הבנק רשם הפסדים של 357 מיליון שקלים. בבנק אומרים כי לפי התוכנית העסקית למשקיעים, הבנק צפוי לעבור לרווחיות החל מ-2026.

לדברי הבנק, ההפסדים הגבוהים נובעים בעיקר מהשקעות גבוהות בבניית ופיתוח מודלים טכנולוגיים מבוססי אוטומציה ובינה מלאכותית, הוצאות בבניית מותג, שכר העובדים ועוד.

ערך מוסף" הפודקאסט הכלכלי של ישראל היום | סוניה גורודיסקי מארחת את דני חחיאשווילי המפקח על הבנקים

מהדוח עולה כי מספר לקוחות הבנק הגיע ל-100 אלף משקי בית ועצמאים. הכנסות הבנק בשנת 2023 הסתכמו ב-41.6 מיליון שקלים, מתוכן 27.4 מיליון שקלים הכנסות מריבית ו-14.3 מיליון שקלים הכנסות שאינן מריבית, רובן מדמי מנוי. 

לוגו הבנק, צילום: One Zero

עוד עולה מהדוחות של הבנק כי ההכנסה השנתית הממוצעת מלקוח עמדה בשנת 2023 על 654 שקלים לחשבון (176 דולר), הכנסה גבוהה משמעותית בהשוואה לבנקים דיגיטליים מצליחים בעולם בשנות פעילותם הראשונות (שלא חצו את ה-40 דולר), המעידה על פעילות גבוהה של לקוחות הבנק בחשבון. 

האשראי לציבור, נטו, הסתכם נכון לסוף 2023 ב-245 מיליון שקלים. ההפרשה להפסדי אשראי עמדה על 18.2 מיליון שקלים - הפרשה שמרנית, המאפיינת תיקי אשראי חדשים בצמיחה ועיקרה בהפרשה קבוצתית.

בהודעת הבנק נכתב עוד כי השינויים המקרו-כלכליים, ובפרט עליית סביבת הריבית במשק והמלחמה שפרצה ברבעון הרביעי, העלו את סיכוני האשראי ומשפיעים באופן מהותי על מתודולוגיית ההפרשות להפסדי אשראי.

עד להגעה לרווחיות, הבנק מממן את פעילותו באמצעות הון ממשקיעים. בין משקיעיו האסטרטגים של הבנק נמנים פרופ' אמנון שעשוע, הבנק השווייצרי יוליוס בר, ענקית הטכנולוגיה Tencent, קרן Cerberus האמריקנית ואחרים, שבתחילת 2024 לקחו חלק בסבב גיוס הון נוסף.

ממוצע של 22 אלף שקלים לחשבון

נכון לסוף מרץ 2024, סך העו"ש והפיקדונות בבנק עומד על כ-2 מיליארד שקלים - ממוצע של 22 אלף שקלים לחשבון. רוב מוחלט (כ-90%) מכספי המפקידים מופקדים בפיקדונות בבנק ישראל ובבנקים מסחריים. פיזור הפיקדונות בבנק גבוה מאוד כשנכון לסוף שנת 2023, 1.55 מיליארד שקלים מתוך 1.8 מיליארד שקלים של פיקדונות הציבור הם פיקדונות של עד מיליון שקלים ו-275 מיליון שקלים הם פיקדונות בהיקף של 10-1 מיליון שקלים. יחד עם תיקי השקעות ומט"ח, הבנק מתקרב להיקף נכסים מנוהל של 2.3 מיליארד שקלים.

מתוך סכום שנתי כולל (הוצאות והשקעות) של כ-449 מיליון שקל, כ-185 מיליון שקלים (40 אחוזים) הושקעו בטכנולוגיה. 

מאז הקמתו, הבנק השקיע כ-720 מיליון שקלים (200 מיליון דולר) בהקמה ובפיתוח טכנולוגיה מבוססת פטנטים: כ-360 מיליון שקלים (100 מיליון דולר) הושקעו בהקמת בנק דיגיטלי המציע שירותי בנקאות פרטית מלאים ובכלל זה קבלת רישיון הבנק; 15 חודשי הקמה עד פתיחת החשבון הראשון, בניית מותג חדש מאפס ותפעול שוטף של הבנק. 360 מיליון שקלים (100 מיליון דולר) נוספים הושקעו בפיתוח טכנולוגיה בינלאומית מתקדמת (plug and play) המאפשרת חיסכון משמעותי בעלויות לאורך זמן וכניסה מהירה לשווקים נוספים.

בנקאות דיגיטלית, צילום: one zero

"גם ב-2024 נמשיך להוביל בשקיפות ובהוגנות"

בבנק אומרים כי ההשקעה בטכנולוגיה ובעיקר באוטומציות מבוססות בינה מלאכותית, מאפשרת לבנק "לצמוח בהיקף הלקוחות ולהעניק להם שירות נגיש מסביב לשעון של ניהול כסף חכם הלומד את דפוסי ההתנהלות הפיננסית שלהם, באופן יעיל ומבלי להגדיל את מצבת כוח האדם".

פרופ' אמנון שעשוע, בעל השליטה בבנק ONE ZERO: "אני מברך את הנהלת הבנק על תוצאות שנת הפעילות הראשונה. בשנה זו הצליח הבנק להציב אלטרנטיבה חדשנית ואטרקטיבית ולרכוש את אמונם של אחד מתוך שלושה ישראלים שפתחו השנה חשבון. בד בבד, ביצע הבנק קפיצה טכנולוגית מרשימה עם ביסוס וחיזוק יכולות הבינה המלאכותית ובקרוב גם יתרחב גם אל מחוץ לישראל. כל זאת כשהוא זוכה לתמיכה ולאמון המשקיעים בדרך לרווחיות, הן בחזון והן בדרך להגשמתו".

בר דעה, מנכ"ל הבנק, צילום: one zero

גל בר דעה, מנכ"ל בנק ONE ZERO: "שנת 2023 הייתה שנת הפעילות המלאה הראשונה של הבנק. עם כ-100 אלף לקוחות, נתח שוק של מעל שלושה אחוזים ממשקי הבית בישראל והיקף נכסי לקוחות של קרוב ל 2.3 מיליארד שקלים, אנחנו מסתכלים קדימה לשלב הבא בתוכנית האסטרטגית. השלמנו את השלב הראשון של הקמת תשתית וביסוס המותג עם השקעה מסיבית בטכנולוגיה, וכעת אנו עוברים לשלב השני, הממוקד במעבר לרווחיות של הבנק בישראל תוך שנתיים והתרחבות גלובלית. כל זה לא היה קורה ללא צוות מופלא של אנשים מוכשרים שבאו לבנות בנק שקוף, הוגן וחדשני למשפחה ולחברים שלהם. גם בשנת 2024 נמשיך לפתח טכנולוגיות פורצות דרך ולאתגר את ענף הבנקאות, בישראל ובקרוב גם באירופה". 

שוקי אורן, יו"ר בנק ONE ZERO: "לאחר שנה מאתגרת, שהתחילה ברפורמה משפטית שריכזה את תשומת הלב הציבורית, ורבעון אחרון בו פרצה המלחמה הקשה בתולדות המדינה, אפשר לומר בבירור שיש מקום לבנק חדש בישראל שמציע אלטרנטיבה... הבנק קם על מנת לחולל תחרות ולנער שוק מנומנם, אני גאה לראות את השיפור שהבאנו בכוחו הצרכני של הציבור הן בשירות והן בהצעות הערך. אני מקווה ומאמין ששנת 2024 תהיה שנה טובה ושקטה יותר, בעיקר ברמה הלאומית, אך גם כזו שתמשיך ותביא עמה בשורות לטובת ציבור לקוחות הבנקים בישראל".

שוקי אורן, יו"ר הבנק, צילום: one zero

"בינואר השנה, החלו לקוחות הבנקים לקבל לראשונה מסרון מהבנקים החושף את סך העמלות ששילמו בחודש החולף. השקיפות היא הבסיס לכוח צרכני ולעידוד התחרות. גם ב-2024 נמשיך להוביל בשקיפות ובהוגנות, להציע הצעות תחרותיות ולשפר ולשדרג את היכולות הטכנולוגיות המבדלות שלנו לטובת שירות מעולה שווה לשלם עליו", הוסיף אורן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...