ב-1 בינואר צפוי לעלות מס הקנייה על רכב דו-גלגלי בקטגוריית נפח שבין 251 ל-400 סמ"ק מרמה של 40% כיום ל-50%.
העלאת מס זו מסתברת לאור שימוע חיצוני של צו תעריף המכס שפורסם בימים אלו להערות הציבור. יצויין כי המיסוי לכלי רכב דו-גלגליים עד 125 סמ"ק - לא יועלה, וגם ההטבות למערכות בטיחות ותלת גלגלי - יישארו על כנן.
בדברי ההסבר שפורסמו של רשות המסים נכתב כך: "בצו זה מוצע להאריך ב-3 שנים נוספות את הפחתת המס שנקבעה בהוראת השעה לעניין כלי רכב דו-גלגליים שנפח המנוע שלהם אינו עולה על 125 סמ"ק מ-40% ל-25% על מנת להקל במיסוי על כלים עירוניים קטנים שמשמשים לעתים קרובות כרכבי שליחויות. יצוין בהקשר זה כי בהוראת שעה מס' 10 נכללה הטבת מס גם לגבי כלים שנפח המנוע שלהם הוא עד 400 סמ"ק, ובצו זה מוצע שלא להאריך הטבה זו.
מלכתחילה הטבה זו ניתנה באופן זמני בלבד על מנת להקל על כלים שחל עליהם מס של 40% עד לשינוי שיטת המיסוי של כלים דו-גלגלים. עוד יצויין כי על פי המידע המצוי בידי רשות המסים הטבת המס לא התגלגלה לצרכן".
בקטגוריה זו צפויים להיפגע כלים הנמצאים בעמוד התווך המרכזי של הרכב הדו גלגלי בישראל, ומשרתים עשרות אלפי משקי בית - ובהם משרתים בסדיר ובמילואים הנזקקים לאמצעי תחבורה מהיר ויעיל, תוך תרומה משמעותית להפחתת הגודש בכבישים ברמה העירונית והבינעירונית.
"ייקור המס לקטגוריה זו מנוגד לסיכומים קודמים שבוצעו לאחר דיונים מקצועיים מול רשות המסים במהלך השנים, ומנוגד לחשיבות הקטגוריה ליעדים תחבורתיים ולאומיים", אומרים באיגוד יבואני הרכב בלשכת המסחר הדו-גלגלי ומוסיפים: "אנו סבורים שאין כל הצדקה להעלאת נטל המס על שכבות הבינים ופגיעה כאמור גם ביעדים תחבורתיים לאומיים. מדובר בפגיעה מיותרת וחסרת כל הצדקה מקצועית.
אין כל מקום להרעה בקטגוריית מס זו. יש לצפות מרשות המסים וממשרד האוצר לבצע תיקון מהיר ולשמור על יציבות מיסוי בענף תחבורתי חיוני זה למשק, לפחות עד לסוף שנת 2026".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו