"טענות שגויות, מידע כוזב": נמשך העימות בין מירי רגב לדוד ביטן

"רגב הבטיחה בפרסומים חגיגיים נסיעה חינם לאזרחים הוותיקים באוטובוס וברכבת - התברר כי מדובר בכותרות בלבד", תקף יו"ר ועדת הכלכלה את השרה • כעת עונה לו מנכ"ל המשרד במכתב שנשלח לחברי הוועדה וטוען כי "הטעה את אזרחי מדינת ישראל" • לטענת המנכ"ל מעגל הזכאים יורחב בפעימות הבאות של הרפורמה - ושבלימת המחירים הכללית מטיבה עם האזרחים הוותיקים

דוד ביטן ומירי רגב. צילום: אורן בן חקון

נמשכים חילופי האשמות: לאחר שיו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת וחבר מפלגתה, דוד ביטן, תקף את השרה על היקף ההטבות לקשישים במסגרת הרפורמה שהעבירה בתעריפי התחבורה הציבורית - היום (רביעי) עונה לו מנכ"ל משרד התחבורה משה זקן במכתב שנשלח לחברי הוועדה.

זקן כותב בפתח מכתבו כי בדיון שקיימה הועדה בראשה עומד ביטן "נטענו טענות שגויות ולא מקצועיות שפורסמו בשם הוועדה לציבור והטעו את אזרחי מדינת ישראל". בהמשך המכתב נטען כי לא בוטלה ההטבת הנסיעות בחינם לאזרחים על מנת לבלום את העליה במחיר התחבורה הציבורית, וכי נמצא מקור תקציבי אחר לטובת מטרה זאת.

"לא נוותר על ההנחה לאזרחים ותיקים". דיון סוער בוועדת הכלכלה // קרדיט: דוברות הכנסת

זקן עומד על כך שכבר כיום אזרחים מעל גיל 75 זכאים לנסיעה חינם בתחבורה הציבורית, וכי בכוונת השרה להרחיב את מעגל הזכאים בפעימותיה הבאות של רפורמה "הצדק התחבורתי".

עוד נטען במכתב כי בלימת העלייה הכללית במחירים - מטיבה עם האזרחים הוותיקים שהיו צריך לשאת בעולה. 

דבריו של בן זקן מגיעים בעקבות אמירתו של ביטן כי "מירי רגב הבטיחה בפרסומים חגיגיים בתקשורת לפני מספר חודשים נסיעה חינם לאזרחים הוותיקים באוטובוס וברכבת לאזרחים מגיל 67 ולאזרחיות מגיל 62. היום התברר כי מדובר בכותרות בלבד".

עוד הוסיף כי: "היא השיגה כותרות על גבם ומכרה אותם על מנת לקבל כותרת אחרת. ההבטחה נעלמה כלא הייתה והיא עוד מעיזה לטעון שאני מטעה את הציבור. נציגת האוצר הודיעו שנותרו 360 מליון שקלים לרפורמה ובמקום להעביר את הכסף לטובת הקשישים היא שומרת את התקציב כנראה לדברים אחרים. בכוונתי לפנות לראש הממשלה על מנת שיכפה על שרי התחבורה והאוצר להעביר את התקציב הרלוונטי לנסיעה חינם לקשישים. הגיע הזמן לדאוג גם לציבור הקשישים, זו המחויבות של הליכוד ושלנו כאזרחים".

אז השיבה רגב לדבריו של ביטן, ואמרה: "לצערי יו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן לא בקיא בפרטים בלשון המעטה ואני בטוחה שאם היה מכיר לעומק את גזרת המדד שלשמחתי הצלחנו לבטל, אותה גזירה שהשיתה על משתמשי התחבורה הציבורית 12%, הוא היה נרתם לסייע למצוא פתרונות ולא עוד כותרות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר