האם עצירת הפרסום בערוץ 14 פגעה במכירות שטראוס?

אפקט חרם הצרכנים:  מותג המים "תמי 4" חווה נטישה של אלפי לקוחות • בשטראוס מכחישים: המספרים מופרכים • וברשתות המזון? "אין ירידה ברכישת מוצרי החברה"

מחלבות שטראוס באזור התעשיה בר לב (ארכיון). צילום: אנצ׳ו גוש - ג׳יני

לאחר ששטראוס הקפיאה את הפרסום בערוץ 14 בתגובה לאמירתו של עורך הדין ארי שמאי בתוכנית הטלוויזיה "הפטריוטים" בערוץ, כי יש לשחרר את יגאל עמיר ממאסר, יצאו קריאות להחרים את מוצרי שטראוס.

בפועל, חלה נטישת לקוחות של מותג המים של שטראוס "תמי 4", אך במוצרים הרבים המוצעים ברשתות המזון עדיין אין השפעה כלשהי על המכירות. גורם באחת מרשתות המזון אמר ל"ישראל היום" כי "אין ירידה כלל במוצרי שטראוס אלא אפילו יש עלייה קטנה אשר לדעתי לא קשורה לאירוע. לקוח הוא לא ברמת מודעות כזו שתגרום לו שלא לקנות גמדים לתינוק או מילקי לילד. בנוסף, על כל מחרים יהיה אחד מנגד שיקנה יותר כדי לאזן. על פניו נראה שהכי קל זה לפגוע להם במתקני המים, ובעניין זה יש דיווחים על פניות רבות לביטולי התקשרות".

כאמור, בתמי 4 הורגשה נטישה של לקוחות. באתר "נתק אותי" אמרו לנו כי ביום שלישי בשבוע שעבר בשעות הבוקר היתה מגמת עלייה של עשרות אחוזים בבקשות הניתוק מחברת תמי 4 שמתקבלות באתר, וכבר באותו היום בשעות הצהריים, באמצעות פרסום הנושא אצל מוביל דעת קהל ברשתות החברתיות, חלה עלייה מטרידה של מאות ואלפי אחוזים בכמות הבקשות לניתוק מתמי 4 ובכמות הכניסות לאתר שאף גרמה לקריסת האתר כמה פעמים.

ביום הראשון של המחאה התנתקו דרך פלטפורמת "נתק אותי" קרוב ל־2,000 צרכנים, וב־48 השעות הראשונות זה הגיע ל־3,000 בקשות לניתוק, עם פיקים של עשרות מתנתקים בדקה.

מאות שיחות טלפון

הנתונים נכונים לסוף יום חמישי 3.8. ביום השלישי של המחאה מדברים על 5,341 בקשות לניתוק מתמי 4 הכוללות גם הפניה של מאות שיחות טלפון ישירות למוקד השירות של תמי 4. עם זאת, גורמים המקורבים לשטראוס טוענים כי המספרים מופרכים ורחוקים מלהיות נכונים, כחלק ממגמת הפייק הכללי ברשתות החברתיות.

ארי שמאי, ארכיון, צילום: גדעון מרקוביץ'

עוד אמרו לנו באתר "נתק אותי", כי התקבלו יותר ממאות תלונות צרכנים נגד חברת תמי 4. מדובר בעשרות תלונות של צרכנים שממתינים על הקו עשרות דקות, שמנתקים להם בפנים ולבסוף משמיעים להם הודעה מוקלטת שיחזרו אליהם בימים הקרובים להמשך הליך הניתוק.

עלייה קיצונית בבקשות

לדברי נמרוד ברדוגו, הבעלים של אתר "נתק אותי": "בימים האחרונים חלה עלייה קיצונית בכמות בקשות הניתוק שנשלחו לחברת שטראוס. חלק מהציבור לא אהב את ביטול הפרסום של חברת שטראוס בערוץ 14 והחליטו לנקוט צעד מיידי ולהתנתק מהשירותים המתמשכים של החברה. חווינו גלי מחאה בשנים האחרונות נגד גופים גדולים במשק, אבל מעולם לא הרגשנו כעס ועצב גדולים כל כך מכיוון הצרכנים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר