בעקבות החלפת מפיץ: מחסור בבירות קורונה בשוק

מותג הבירות הפופולארי עברת מחברת תימקו ליקבי כרמל • גורם בענף: "מדובר באחד מחשמת המותגים המובילים בארץ" • יקבי כרמל: "ייתכן שישנו מחסור בערוצים ספציפיים שייפתר בהקדם"

בירה קורונה // צילום: Getty Images //

לישראל היום נודע כי בעקבות המעבר של מותג הבירות העולמי והפופולארי קורונה מחברת תימקו, שהפיצה אותו עד כה, לחברת יקבי כרמל - קיים מחסור בשוק.

יש לציין כי חברת יקבי כרמל חתמה על מזכר הבנות עם מבשלת AB InBev להפצת קורונה, סטלה ארטואה, לף והוגרדן. כתוצאה מכך שחברת יקבי כרמל טרם התחילה להפיץ את המוצרים וחברת תימקו איבדה את הזיכיון, נוצר מחסור בשוק. עדיין ניתן למצוא במקומות מסוימים את המוצרים, אך בהיקפים קטנים יחסית.

גורם בענף אמר ל"ישראל היום" כי "קורונה הוא מותג בינלאומי מאוד חזק ואני מניח שהוא בטופ 5 במכירות של בירה מדור ייבוא. יש לציין שלמותג קורונה יש גם ייבוא מקביל, מה שהוריד את המחיר לפני כמה שנים מ-60 שקלים לשישייה ל-30 שקלים. כעת בעקבות המחסור יש מקומות שהעלו מחירים מ-30 שקלים לשישייה ל-40-35 שקלים.

"אנחנו לא יודעים מה יהיו המחירים בעקבות המעבר למפיץ החדש, ייתכן מאוד שהם יעלו בגלל שאנחנו חווים עליות מחירים מספקים גם בעולם הזה, אלא אם כן יעשו מחיר חדירה מחדש".

מיקבי כרמל נמסר בתגובה: "ייתכן שישנו מחסור בערוצים ספציפיים שייפתר בהקדם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר