האם בעקבות הדיווח לפני כשבועיים, שלפיו סוכנות המחקר הבינלאומית לסרטן (IARC) של ארגון הבריאות העולמי צפויה להכריז על אספרטיים, ממתיק מלאכותי שנפוץ במגוון משקאות ומזונות דיאטטיים, כרכיב שעלול לגרום לסרטן - הצרכנים הישראלים החלו להפחית בצריכה?
לפי נתוני סטורנקסט בשבוע האחרון, חלה ירידה כמותית של כ־12% במכירות משקאות דיאט מוגזים ברשתות השיווק בהשוואה לשבוע הקודם. זאת בעקבות הפרסומים לקראת הכרזת ארגון הבריאות העולמי בנושא אספרטיים.
לא את כל הירידה ניתן ליחס ישירות לפרסומים אלו, כיוון שגם שאר המשקאות המוגזים שאינם דיאט הציגו ירידה בשיעור של 4% בהשוואה לשבוע הקודם.
נתוני השבוע הנוכחי טרם זמינים ויפורסמו בשבוע הבא, ולכן עוד מוקדם להסיק מסקנות ולקבוע כי מדובר במגמה. ארגון הבריאות העולמי טרם הוציא הודעה רשמית בנושא.
גורם ברשתות המזון זיהה ירידה משמעותית. לדבריו, "בשבועיים האחרונים נצפתה ירידה של 20% במכירות קוקה־קולה זירו לעומת השבועות שלפני הדיווחים הללו. זו דרמה, כי זה מוצר שתמיד צומח במכירות וזוכה לאהדה ולביקוש רב. גם בפפסי מקס אנחנו רואים ירידה של 20%".
הגורם מוסיף ואומר כי "עם זאת, גם במשבר הנקניקים מוצרי הנקניקים חוו ירידה דרסטית יותר ממה שאנחנו רואים כאן, והם לאט־לאט חזרו לעצמם. ההשערה היא שגם במשקאות הקלים הביקושים יחזרו להיות כפי שהיו".
עוד הוסיף אותו גורם כי במשקה הקוקה־קולה הרגיל אין ירידה במכירות. "לעומת זאת, מי שמרוויח הם המים המינרליים והסודה. במארזים של מים מינרליים חלה עלייה של 10% ובסודה חלה עלייה של 20%, וזה משמעותי מאוד".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו