להתמצא באופן מיטבי במשכן באמצעות הדרכה קולית: לראשונה - "ווייז" לעיוורים בכנסת

לרגל ה"בליינד די": הכנסת מציגה את אחד מפרויקטי ההנגשה הרבים במשכן - הדרכה קולית פרטנית, פרי פיתוח חברת הסטארט-אפ הישראלית "רייטהיר"

לרגל ה"בליינד די", הכנסת מציגה את אחד מפרויקטי ההנגשה הרבים במשכן, המסייע לעיוורים, לקויי ראיה ואנשים עם קשיי התמצאות, להתמצא באופן מיטבי במרחבי הכנסת באמצעות הדרכה קולית פרטנית, פרי פיתוח חברת הסטארט-אפ הישראלית "רייטהיר". מנכ״ל הכנסת משה צ׳יקו אדרי: ״הכנסת תמשיך לפעול להנגשת המשכן לאנשים עם מוגבלויות ותאפשר לכל הבאים בשעריה את חוויות הביקור והדמוקרטיה הטובים ביותר. ביום העיוור אנו גאים להציג את היוזמות הטכנולוגיות אותן אנו מיישמים בכנסת תוך רצון תמידי להמשיך ולחדש״.

בכנסת התקיים היום אירוע הזדהות לעיוורים ולקויי ראייה תחת הכותרת "לא רואים ממטר". מאות מוזמני האירוע שהגיעו למשכן שנחשב לאחד הפרלמנטים המונגשים בעולם זכו גם השנה להיעזר במערכת ההתמצאות לעיוורים שפועלת בהצלחה בכנסת ובמקומות נוספים באמצעות אפליקציית "רייטהיר". החברה השלימה לאחרונה  סבב גיוס בהובלת "קרן האימפקט הבינלאומית מנומדין.

מנכ״ל הכנסת משה צ׳יקו אדרי התייחס לפרויקט הטכנולוגי שפועל בהצלחה במשכן ואמר: ״הכנסת תמשיך לפעול להנגשת המשכן לאנשים עם מוגבלויות ותאפשר לכל הבאים בשעריה את חוויות הביקור והדמוקרטיה הטובים ביותר. ביום העיוור אנו גאים להציג את היוזמות הטכנולוגיות אותן אנו מיישמים בכנסת תוך רצון תמידי להמשיך ולחדש״.

"המערכת החדשנית שעוזרת להנגיש את הכנסת כוללת מודול ניהול ובקרה וכ-55 חיישנים הפועלים בתקשורת בלוטוס', שפוזרו בנקודות עניין ברחבי המשכן", הסביר שרון כהן ראש תחום מערכות ויישומים באגף טכנולוגיות ומחשוב בכנסת, "באמצעות אפליקציה ייעודית בטלפון האישי של המשתמש וחינמית עבורו, מתאפשר לאדם עם מוגבלות להתמצא במרחב המשכן. בהגיעו לנקודת עניין או צומת דרכים באפשרותו לקבל מידע על הנקודה אליה הגיע וכן מידע מה קיים בשמונה נקודות כיוון אליו מפנה הטלפון. בנוסף, בנקודת העניין הספציפית אליה הגיע, באפשרותו לקרוא לעזרת סדרן ממקום קרוב וגם להיכנס למידע נוסף ונרחב בדבר אותה נקודת עניין כדוגמת מגילת העצמאות ומליאת הכנסת".

לדברי כהן נקודות העניין מוקמו בכל המקומות הרלוונטיים למבקרים החל מתחנת האוטובוס בסמוך לחניון קריית הלאום, בתחנת האוטובוס בכניסה למשכן, דרך השערים הראשיים ובכל המקומות האפשריים לביקור וסיור ברחבי המשכן. "בנוסף, המערכת מאפשרת להציג מידע מורחב דרך קישור לאתר הכנסת עבור נקודות עניין ייחודיות ומיצגים מעניינים הכוללים תמונות ומיצגי אומנות ובכך לתת שירות נוסף עבור המשתמשים".

מירב כהן רכזת הנגישות של הכנסת הסבירה כי תהליך ההנגשה נמשך כל העת. ״אנו מנסים לשפר ולהתעדכן בטכנולוגיות חדשות לטובת הנגשה מיטבית. תהליך ההנגשה באמצעות מערכת רייטהיר כלל ניתוח צרכים של אנשים עם מוגבלות, מיפוי נקודות העניין במבנה, שילוב המידע בכל עשרות נקודות העניין, תיעוד, הדרכות וליווי מלא עד להטמעה.

בימים אלה מקדמים פתרונות הנגשה נוספים ללקויי ראיה ועיוורים לצד אלו שפועלים כבר היום במשכן״.

בחברה המפתחת ציינו כי המערכת מקשרת בין אפליקציה סלולרית ייעודית לבין אותות אלחוטיים הממוקמים במרחבים הציבוריים באופן אסטרטגי ובנקודות נגישות, מספקת תיאורים קוליים של הסביבה ומשדרת אותם ישירות למכשירי טלפון חכם או טאבלט. באופן זה, המערכת מאפשרת לעיוורים, לקויי ראייה או לאנשים עם קשיי התמצאות והכוונה באופן עצמאי ולחוות את העולם בבטחה. "קרן מנומדין השקיעה במערכת השילוט הקולי שלנו", הסבירו בחברה הישראלית, "בכך מתאפשר לבעלי לקויות הראייה והעיוורים שימוש חינמי באפליקציה שמותאמת לכל המכשירים הסלולאריים לצד עדכון ופיתוח מתמיד של האפליקציה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר