תוסיפו גם את זה לרשימה: הפקקים והתחבורה הציבורית המאתגרת בישראל גרמו לביקוש רב לאופנועים, כולל אופנועים מיד שנייה, וכמו בכל תחום הרכב - גם פה חלו התייקרויות. לוי מי־רון, סמנכ"ל הרכב בקבוצת לוי יצחק, אמר ל"ישראל היום": "בשוק האופנועים, כמו בכל תחום הרכב, מתחילת השנה יש אותן הבעיות, כמו מחסור בחומרי גלם. אין הרבה שבבים, ויש מפעלים שלא עובדים בתפוקה מלאה. השוק כרגע מתאפיין בביקוש גבוה, ככל הנראה כאפקט לוואי של החוסרים שנוצרו במהלך הקורונה.
"גם בתחום של אופנועים מיד שנייה אנחנו רואים התייקרויות, עקב ביקוש רב לכלים משומשים. פה ההתייקרות פחות משמעותית מאשר בשוק הרכב, מדובר בהבדל של לא יותר מ־5%".
לשאלה מה צפוי בשנה הבאה, ענה מי־רון: "קשה לי לענות מה יהיה. בשוק הרכב אנחנו רואים התמתנות בדרישה לרכבים מיד שנייה, במיוחד ברכבים בעלות של יותר מ־180 אלף שקלים".
תרבות של פנאי
נראה שהעולם הדו־גלגלי עובר מתרבות של "משוגעים לדבר" לתרבות של פנאי. המעבר הזה גורר שינוי בביקוש, מאופנועי קצה חדי־ביצועים לאופנועים "שפויים", שמתאימים לרוכבים מבוגרים יותר שהתחילו לרכוב בגיל מאוחר יחסית ושדרישותיהם שונות. אופנועים בנפח של 500 סמ"ק, כמו הונדה CB500X, המכונים "אופנועי כניסה" לאופנוענות או מעבר מקטנוענות לאופנוענות, הופכים מבוקשים יותר ויותר.
מובן שגם בתחום הזה יש קטגוריות פופולריות יותר ופחות. למשל - השוק של אופנועי השטח למיניהם, בנפחים של 125-300 סמ"ק, הוא קטן יחסית, אבל זה עדיין מוצר שאנשים רוצים ואוהבים.
בנוגע לקטגוריית האופנועים החשמליים אומר מי־רון: "כמו בעולם הרכב, כל הנושא של החשמל רק מתחיל לצמוח ולפרוח, ולכן אין לנו מידע לגבי סחירותם של אופנועים חשמליים ביד שנייה. הנושא של האופנועים החשמליים נמצא בהתהוות. הוא מהווה 5%-4% מכלל השוק, וקשה לדעת מה יהיה מצבם כיד שנייה. יש רצון של הקונים הפוטנציאליים לרכוש רכבים חשמליים, ואנחנו מעריכים שזה יגבר עם הקטנועים.
"אנחנו רואים כמה כאלה יש בוולט, למשל. רובם המכריע של הכלים שלהם הם קטנועים קטנים המשמשים לשליחויות. הסיבה היא שיש חיסכון גדול בשימוש בחשמל. עם זאת, אנחנו יודעים שהרגולטור מתערב ומכניס את ידו לכיסים שלנו, ובינואר צפויה עלייה במיסוי הרכב. אני מעריך שזה יהיה גם בתחום של האופנועים והקטנועים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו