זמן מענה, פניות לציבור ומדד השירות: מי חברת התקשורת הטובה בישראל?

פרטנר מובילה בשביעות הרצון משירות הלקוחות עם ציון של 7.7 • במקביל, סלקום במקום האחרון • בקטגוריית זמני מענה של חברות הסלולר, טלזר 019 מובילה • כל הפרטים

נציג/ת שירות לקוחות, צילום: Gettyimages

משרד התקשורת מפרסם היום (שלישי) את מדד איכות השירות. מהמדד עולה כי בנוגע לספקיות האינטרנט, פרטנר מובילה בשביעות הרצון משירות הלקוחות עם ציון של 7.7 ,ללא שינוי משנה שעברה ובשירות הטכני עם ציון של 8, עלייה של 7 אחוז והוט-נט במקום האחרון, כמו בשנה שעברה.

בסלולר, גולן טלקום מובילה בשביעות הרצון משירות הלקוחות עם ציון של 7.9, עלייה של 20 אחוז ובשירות הטכני עם ציון של 8.2, עלייה של 17 אחוז. סלקום במקום האחרון בשביעות הרצון משירות הלקוחות, עם ירידה של 14 אחוז ומהשירות הטכני, ירידה של 5 אחוז.

ובילה בשביעות הרצון משירות הלקוחות, צילום: קוקו

בטלפון הניייח, חברת פרטנר מובילה בשירות הלקוחות עם ציון 7.8 ובשירות הטכני עם ציון 7.9. הוט במקום האחרון בשתי הקטגוריות עם ציון 6.2 בשירות הלקוחות ו-6.7 בשירות הטכני.

מסקר שביעות רצון על שירות הסיבים האופטיים עלה כי 78 אחוז ממשתמשי הסיבים האופטיים מרוצים מהשירות. סלקום מובילה בשביעות רצון הלקוחות בשירות הסיבים האופטיים עם ציון 8.5; חברת הוט-נט במקום האחרון עם ציון 6.6.

מובילה עם זמן מענה. בזק // צילום: יהושע יוסף,

בקטגוריית זמני מענה של ספקיות האינטרנט והטלפון הנייח, בזק בינלאומי מובילה עם זמן מענה ממוצע של 2:44 דקות , שיפור של 30 אחוז ואקספון 018 במקום האחרון עם זמן מענה ממוצע של 06:15 דקות. זמן המענה של הוט התארך ביותר מ-60 אחוז ביחס לשנה שעברה ועמד על 5:40 דקות.

בתחום פניות ציבור

בקטגוריית זמני מענה של חברות הסלולר, טלזר 019 מובילה עם זמן מענה של 4:23 דקות ,שיפור של 12 אחוז משנה שעברה ופרטנר במקום האחרון עם זמן מענה ממוצע של 10:09 דקות. זמן המענה התארך כמעט פי 2.5 משנה שעברה. בחברת גולן תקשורת נמצא נתון חריג לפיו בעת קיום הסקר, כ-35 אחוז מהפניות נותקו על ידי המערכת טרם קבלת שירות.

עמדת מכירה של רמי לוי תקשורת (למצולמים אין קשר לידיעה), צילום: יהושע יוסף (ארכיון)

בתחום פניות הציבור אל משרד התקשורת נרשמה ירידה של 15 אחוז בפניות. חברת הסלולר בגינה היו הכי הרבה פניות יחסית לגודלה היא רמי לוי תקשורת עם כ-7 פניות לכל 10,000 מנויים. החברה המובילה עם הכי פחות פניות יחסית לגודלה היא אקספון 018 בה הייתה פחות מתלונה אחת לכל 10,000 מנויים

בתחום פניות ציבור על חשבונות וחיובי-יתר על חברות תשתית האינטרנט, חברת סלקום בולטת לטובה עם מספר התלונות הנמוך ביותר ביחס לגודלה ואילו חברת פרטנר קיבלה את מספר התלונות הרב ביותר ביחס לגודלה.

בתחום פניות הציבור על חשבונות וחיובי-יתר על ספקיות האינטרנט, חברת טריפל סי בלטה לטובה עם כמות הפניות המועטה ביותר ביחס לגודלה. חברת INET קיבלה 127 פניות לכל 10,000 מנויים שלה - מספר חריג ביותר ביחס לגודלה בשוק. בעקבות כך, בימים אלה משרד התקשורת בוחן את הפניות הרבות שהגיעו בקשר לחברה ויפעל בנושא בהתאם לסמכויותיו.

בתחום פניות הציבור על חשבונות וחיובי-יתר של חברות הסלולר, חברת טלזר 019 בולטת לטובה עם כמות הפניות המועטה ביותר ביחס לגודלה עם 0.2 פניות לכל 10,000 מנויים, ואילו חברת רמי לוי תקשורת קיבלה את מספר התלונות הרב ביותר ביחס לגודלה עם 5.13 פניות לכל 10,000 מנויים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר