חם, לוהט, רותח: "נראה פה הנחות שלא הכרנו בחגי הקניות הקרובים"

התכוננו להעמיס: בלאק פריידיי כבר בדרך, הצרכנים נערכים לטירוף הקניות ברשת של נובמבר - ויש סיבות לאופטימיות לכיס • "בגלל המלאים שיושבים במחסנים, החברות הגדולות נואשות מאוד למכור"

צילום: GettyImages // קניות ברשת

הכינו את הארנקים שוב: חגי הקניות הפופולריים יחלו בחודש נובמבר הקרוב, והפופולרי ביותר הוא כמובן הבלאק פריידיי. חגים אלה מתקיימים אחרי מכירות ה"פריים דיי" של אמזון, שהתקיימו ב־12-11 באוקטובר. האם המכירות השנה צפויות להיות אטרקטיביות, על רקע עליות המחירים בעולם? יש מי שחושב שכן. יניב קוטר, מבעלי חברת השילוח "דילטס", המעניקה כתובת לישראלים בארה"ב, אומר ל"ישראל היום": "המכירות החלו בפריים דיי של אמזון, שנערכו בפעם השנייה השנה, באוקטובר, אחרי המכירה הראשונה ביולי האחרון. הפריים דיי הקודם לא היה להיט, אבל הנוכחי היה אסון באופן גלובלי. זה התחיל מכך שלפני שנה ושנתיים נתקעו הרבה סחורות בנמלי היעד כיוון שלא פרקו מכולות. הסחורה לא הגיעה בזמן, והיו חסרים הרבה מלאים במהלך הקורונה. לאט־לאט זה השתחרר בחודשים האחרונים.

"בארה"ב אנחנו רואים טרנד של מלאי שיושב במחסני החברות ולא נמכר. המלאים הללו לא נמכרים בגלל האינפלציה, וכי המחירים עלו. כמו כן, המלאי גדול מדי, ואנשים סולדים מקניות גדולות כמו מערכות סטריאו ורהיטים גדולים. מלאי הסחורות בחנויות בארה"ב עומד כעת על 732 מיליארד דולר, שזה שיא. זה כולל מחשבים, בגדים, רהיטים ואת כל המוצרים לצרכנים".

חותכים מחירים

קוטר מוסיף: "אנחנו רואים שנייק, ניין ווסט, אולד נייבי, בסט ביי, וולמארט, הום דיפו וכל השחקנים הגדולים בארה"ב חותכים מחירים. הם יוצאים במבצעים לא רק על פריטים מסוימים ועל קטגוריות מסוימות, אלא על כל החנות, וזה מה שמושך לקנות במקומות שהם לא אמזון".

לגבי מידת האטרקטיביות של חגי נובמבר אומר קוטר: "אני חושב שבלאק פריידיי הוא ההזדמנות האחרונה של הקמעונאים להפציץ במכירות הכי חזקות שלהם. אמזון נוכחו לראות שהמכירות שלהם ירדו ב־20% לעומת המכירות היפות שלהם בפריים דיי, ולכן הם יעשו את החושבים שלהם וייתנו מכה טובה מאוד לצרכנים בבלאק פריידיי".

הוא מוסיף: "ההאלווין יתקיים בסוף החודש, ואז בנובמבר יהיו כל ההנחות. הקמעונאים לא יחכו לבלאק פריידיי כדי להציע את ההנחות הטובות ביותר - הם יתחילו לפני, כדי שאנשים יקנו את המתנות קודם. הם יודעים שלכל משפחה יש תקציב למתנות. השנה, בגלל המלאים שיושבים במחסנים שיש עליהם עלויות ביטוח, הקמעונאים נואשים יותר להיפטר מהמלאים האלה. מדובר בשיא של כל הזמנים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר