רשת שופרסל הודיעה אמש (שישי) כי לא תייקר את מוצרי חברת דיפלומט בסניפיה. זאת, לאחר שאתמול בבוקר הפגינו עשרות נציגי ההסתדרות מול ביתו של מנכ"ל דיפלומט נועם וימן בצהלה במטרה למחות על יוקר המחיה ובדרישה למנוע את המשך העלאות המחירים.
ההפגנה אורגנה על ידי ההסתדרות בהמשך לקריאה של היו"ר בר דוד להחרים את שלוש היבואניות שהכריזו לאחרונה על העלאות המחירים – דיפלומט, שסטוביץ וקימבלרי קלארק.
המפגינים הניפו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "מפסיקים להיות פראיירים - קונים חכם ונלחמים בעושק המחיה", "אני לא פראייר, ואני לא פראיירית" וכן "דיפלומט, שסטוביץ, קימברלי-קלארק - נגמרה החגיגה".
ההפגנה מגיעה כחלק מהמהלך של ההסתדרות להפחית את יוקר המחיה ולבלום את גל ההתייקרויות במשק. במסגרת הפעולות הודיעה ההסתדרות השבוע על חרם צרכנים על שלוש החברות ושלחה פניות לראשי החברות במשק להקפיא עליות מחירים. ועדה מיוחדת שהוקמה בראשות יו"ר ההסתדרות קיימה פגישת היערכות לקראת צעדים עתידיים.
במקביל נמשך קמפיין ההסתדרות בכל רחבי הארץ שכולל פריסה של שלטי חוצות, הפצת חומרי הסברה ומודעות בעיתונות ובאפליקציית ווייז.
ההתייקרות - מטונה ועד טמפונים
דיפלומט הודיעה לקמעונאים השבוע כי תייקר מוצרים רבים בעשרות אחוזים. החברה, שמייבאת לישראל בין היתר את מותג הטונה סטארקיסט (כרגע נמכר בהנחה לרגל תשעת הימים), קטשופ היינץ, קפה ג'ייקובס, דגני הבוקר קלוגס, שוקולד מילקה (שהפך להיות דומיננטי יותר בשוק הלאור הורדת שוקולד פרה מהמדפים), עוגיות אוריאו, וחטיף פרינגלס. כמו כן החברה מייבאת גם את מותגי הטואלטיקה והניקיון טמפוני טמפקס, אבקת כביסה אריאל, שמפו הד אנד שולדרס פנטן וסבון הכלים פיירי.
בכוונת החברה היה לייקר חלק גדול מהמוצרים בלמעלה מ־20 אחוז.
גם קימברלי קלארק, יצרנית מותג החיתולים האגיס ומותג קלינקס; וחברת שסטוביץ שמייבאת את מותגי מאסטר שף וטונה ריו מארה, הודיעו על העלאת מחירים.
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר מוקדם יותר: "הישראלים גמרו להיות פראיירים והם לא מוכנים לעמוד מנגד. נגיע לכל מקום, ונפעל מול כל מי שלוקח חלק בטירוף המחירים במדינת ישראל. אנחנו כאן כדי לומר – די לעושק. זה בידיים של החברות ובכיריהן לעצור את גל ההתייקרויות ולהחזיר את השפיות למדינה ולכלכלה".
מקבוצת שופרסל נמסר: ״שופרסל לא תיענה לבקשת דיפלומט, שכן העלאת מחירים לצרכן אינה באה בחשבון בעת הזו. נעשה כל שביכולתנו על מנת להילחם ביוקר המחייה בישראל ולאפשר ללקוחותינו מחירים הוגנים ואת הצעת הערך הטובה ביותר״.
מדיפלומט לא נמסרה תגובה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו