סיבות לאופטימיות לנהגים: ועדת שרים לענייני פנים שירותים ותכנון, בראשות שרת הפנים איילת שקד, אישרה אתמול (ראשון) שני קווים מתוכנית המטרו העתידית בגוש דן: קו M1S וקו M3.
המטרו הוא רכבת מטרופוליטנית, הנוסעת מתחת לפני קרקע במנהרות ייעודיות ותוזן באמצעות חשמל. הוא נוסע בהפרדה מלאה ממערכות תחבורה אחרות, אך משיק להן בתחנות רבות לאורך המסלול. המערכת צפויה לתת שירות לכשני מיליון אנשים ביום, אשר יעשו בה שימוש לכל אורך ורוחב המטרופולין.
הוועדה לתשתיות לאומיות העבירה בסוף שנת 2021 לאישור הממשלה את התוכניות לחלקו הדרומי של קו M1, הארוך ביותר בפרויקט המטרו של גוש דן, שאורכו כ-45 ק"מ והוא כולל 31 תחנות. קו מטרו M3 הינו קו חצי טבעת המקשר בין קווי המטרו הרדיאליים וקווי הסעת המונים אחרים בגוש דן, ויוצר מבנה רשת היקפית באורך כולל של כ-39 ק"מ. הקו מחולק לקו ראשי ולשלוחה לנתב"ג, ומשרת את הטבעת התיכונה של המטרופולין.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו