נהיגה ראשונה: לקסוס RX450L

לקסוס RX450L הוא למעשה גירסה ארוכה יותר לרכב הפנאי היוקרתי המוכר של לקסוס. עם אותה יחידת הנעה היברידית, 7 מושבים ותג מחיר שגדל ב-20,000 שקלים

לקסוס החדשה, ארוכה מעט יותר // צילום: אוברדרייב

לקסוס RX450L הוא הדגם הראשון של לקסוס עם 7 מושבים שמגיע לישראל. בכך למעשה, הוא מיישר קו עם היצע הדגמים של יתר מותגי היוקרה, שמציעים כבר זמן רב רכבים בסגנון הזה. כמוהם, הוא נראה גדול למדי במבט ראשון. במבט שני קל להבחין שלמעט מממד האורך, הוא זהה בעיצובו ל-RX המוכר בעל חמשת המושבים. זה אומר שגם כאן יש את שפת העיצוב העדכנית של לקסוס עם הרבה פלפל, סגנון ונוכחות. 

 

מה חדש?   

אז כאמור מדובר ברכב גדול למדי, כך הוא נראה, למרות שהתוספת מתבטאת רק ב-11 ס"מ מול ה-RX בעל חמשת המושבים. כניסה לתא הנוסעים חושפת מראה פחות נועז מהעיצוב החיצוני, אבל התחושה עדכנית וטובה. איכות חומרים טובה ברובה כשמשחק חכם עם עור ואלומיניום יוצר מראה נקי ויוקרתי. במרכז הדשבורד ממוקם מסך המולטימדיה בגודל 12.3 אינץ', המחולק לשתי תצוגות. המסך עמוס במידע ומתופעל ע"י משטח שליטה רגיש מדי - כך שהתוצאה לא אינטואיטיבית כלל וכלל. 

המרווח מלפנים מצוין, אבל סידור המושבים בשורה השנייה והשלישית הופך אותם מתאימים לאנשים עם מידות גוף קטנות, או לילדים. לחיוב אפשר לציין את בקרת האקלים הנפרדת מאחור וגם את הפתיחה החשמלית של שורת המושבים השלישית. ועוד בנוגע למקום ומרווח, הפעם של המטען – כששורת המושבים השלישית בשימוש  נפח תא המטען עומד על 176 ליטרים בלבד. כאשר שורת המושבים השלישית סגורה, נפח ההטענה עומד על 474 ליטרים. 

יחידת ההנעה ההיברידית זהה למוכרת לנו מדגם ה-RX הקצר יותר. מנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ליטר ומנוע חשמלי עם הספק משולב של 313 כ"ס ומומנט של 34.2 קג"מ. בסעיף הביצועים, לוקח ל-RX450L בעל ההנעה הכפולה והתיבה הרציפה 8 שניות בכדי להשלים את המיאוץ הקלאסי בדרך למהירות מרבית בת 200 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני היצרן עומדת על 16.7 ק"מ/ליטר

 

איך התחושה?

אל תתנו לגודל להטעות אתכם, מתחת למכסה מנוע של ה-RX-L מסתתר מנוע חזק ומאוד בשרני. הוא מאיץ מהר בכל טווח, גם מעמידה וזה למרות משקל של 2,275 קילוגרמים. אפשר לזקוף את הזריזות הזו, בחלקה למנוע החשמלי המגיב מהר וללא השהייה. פעולת תיבת ההילוכים הרציפה נעימה למדי אך כשדורשים את מלוא פוטנציאל הביצועים אופי פעולתה מפר את השקט בתא בנוסעים. 

נוחות הנסיעה מצוינת. שיוט מהיר גורם לנהג ולנוסעים להתמכר לפעולה החרישית ובידוד הרעשים המעולה. גם הכיסאות הנוחים והתומכים תורמים לתחושה הזו. אין ספק שזו דרך נעימה מאוד לצבור ק"מ מהירים ושקטים עם האישה והילדים. גם בכבישים מאתגרים יותר שומר הלקסוס על קור רוח, עם התנהגות בוגרת ותחושת בטיחון בכביש המפותל. מי שיימהר באמת ייתקבל במגבלות המשקל והגודל. בתוך העיר, עם תנועה עירונית צפופה, הלקסוס הזה מדגיש כל סנטימטר מאורכו ומרגיש קצת גמלוני ומסורבל. מערך החיישנים המקיפים את הרכב ב-360 מעלות עוזר כאן מאוד, ובהחלט צריך להסתמך עליו בכדי להבין היכן הגבולות ולהימנע משפשופים. בסוף המבחן מחשב הדרך הראה צריכת דלק של 8.7 ק"מ/ל' רחוק מאוד מהצהרת היצרן.

 

שורה תחתונה

ה-RX-L הוא רכב יוקרתי המציע איכות, אבזור, עיצוב מושך ונוחות נסיעה משובחת. למרות אלו הניסיון של לקסוס לייצר רכב היברידי עם 7 מקומות אינו מוצלח כל כך. מגבלות התכנון שדורשת מערכת ההנעה ההיברידיתף בעיקר הסוללות הנמצאות מתחת לתא המטען -  גוזלות מקום שמאוד חסר בתא הנוסעים. מרחב המחיה של השורה השלישית בא על חשבון יושבי השורה השנייה והתוצאה צפופה. לזכותו ייאמר שהוא מגיע עם תג מחיר של 498,000 שקלים - זול משמעותית ממתחריו הגרמניים.

 

נתונים: היברידי, 3,456 V6 סמ"ק, 313 כ"ס ב-6,000 סל"ד , 34.2 קג"מ ב-4,600 סל"ד, 2,137 ק"ג, 8.7 ק"מ/ל' (מבחן), מחיר (גרסת מבחן): 498,000 שקלים

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר