רנו קליאו במבחן

נהגנו ברנו קליאו החדשה בהשקה העולמית. האדרת נותרה דומה אך הגברת, מציגה יכולת משופרת

סופרמיני הוא סגמנט חשוב לכל יצרנית אירופאית. זו קטגוריה משמעותית למרות השחיקה שהיא חווה בשנים האחרונות. רנו לא שונה, ועם כ-15 מיליון קליאו שיוצרו לאורך השנים, הקליאו היא מכונית חשובה עבורה.


מה חדש?


העיצוב החיצוני עבר שינויים אבל בסופו של דבר מזכיר את הדור היוצא מבחינת מראה ופרופורציות. וזה דבר טוב כי הדור הקודם נראה חינני ומושך גם היום. תא הנוסעים עבר שינוי משמעותי עם מסך תצוגה אנכי גדול במרכז התא ועם לוח שעונים דיגיטלי שיודע להחליף את פניו. הדור החדש של הקליאו משתמש בפלטפורמה חדשה, מאבד מספר מ”מ בגודל אבל אמור להציע יותר מרווח פנים.


עוד מאוברדרייב >>>


בגזרת יחידות ההנעה, עמדו לפנינו שתי אפשרויות במהלך ההשקה. האחת עם מנוע בעל 3 ציל’ בנפח 1.0 ל’ (100 כ”ס) המשודך לתיבה ידנית. השנייה התייצבה עם מנוע 1.3 ל’ (130 כ”ס) ותיבה רובוטית כפולת-מצמדים. עוד צריך לציין את אבזור הבטיחות שקפץ מדרגה במספר הכריות ובשימוש במערכות בטיחות מתקדמות ועצמאיות.



העיצוב מדבר באותה שפה, איכות הנסיעה שופרה

 


איך זה מרגיש?


תחילת נסיעה עם בגרסה האוטומטית בעלת המנוע החזק ומיד ברורים ההבדלים שמתחת לפני השטח. הקליאו האחרונה הייתה קצת גסה בכל הקשור לחוויית הנסיעה ושיכוך המהמורות. החדשה מציעה איכות נסיעה טובה בהרבה. זה מתחיל ברכיבי מתלה שמרגישים איכותיים יותר בכל הקשור לספיגת מהמורות, למרות הכיול הקשיח. זה ממשיך עם בידוד רעשים טוב יותר ויכולת שיוט מהירה ונינוחה.


הגרסה הידנית, מציעה פחות כוח לצד תפעול צמיגי מדי למוט ההילוכים. לצד זאת היא מרגישה תזזית, נמרצת וקלה יותר. הקליאו החדשה מציעה התנהגות כביש טובה, עם שליטה נכונה במשקל ויכולת פנייה נמרצת למדי. גם הבלמים, כעת דיסקים בכל הפניות, מציעים בלימה טובה, עקבית ולינארית יותר.



תא הנוסעים קפץ דרגה בכל הקשור לאבזור וטכנולוגיה

 


תא הנוסעים בגרסאות ההשקה הכיל כל תוספת אפשרית, כנהוג בהשקות. התוצאה מרשימה למדי עם איכות חומרים טובה ובנייה תואמת. צריך לראות מה מכל אלו יגיעו גם לגרסאות שיימכרו בארץ. בבסיסו, הוא מציע יותר חומרים רכים, יותר תאי אחסון ומושבים תומכים ונוחים. בכל מקרה תא הנוסעים, מרגיש עדכני, טכנולוגי וזהו מקום שנעים לשהות בו. גם מאחור המרווח טוב אבל המושב הנמוך והחלונות הקטנים לא מייצרים תחושה נעימה לאורך זמן.



בישראל בסוף השנה

 


שורה תחתונה


רנו קליאו החדשה מציעה מערך מערכות בטיחות מקיף, תא נוסעים נעים ועדכני וביצועים נמרצים. השיפור העיקרי הוא כאמור באיכות הנסיעה בכל הקשור לנוחות ובידוד רעשים. התוצאה היא מכונית קטנה ובוגרת, כזו שמתאימה להתחרות על ראשות הקטגוריה בה היא מתמודדת.


 


רנו קליאו 1.3 ל’ אוט’


מנוע: 1,333  סמ”ק, טורבו


הספק: 130 כ”ס ב-5,000 סל”ד


מומנט: 24.5 החל מ-1,600 סל”ד


גיר: כפול-מצמדים, 7 היל’


תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש: 9 ש’


מהירות מרבית: 200 קמ”ש


בסיס גלגלים: 258 ס”מ


מחיר (משוער): 100,000 שקלים


+ איכות נסיעה, תא נוסעים, טכנולוגיה


– תפעול הגיר הידני


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר