לקסוס RX במבחן

ה-RX מקבל שורה של עדכונים קלים. האם הם מורגשים?

לקסוס RX הוא דגם חשוב מאוד עבור החברה. הוא הדגם בנמכר ביותר של לקסוס ונציג וותיק מאוד בקטגורית הפנאי-בינוני-פרימיום. הדגם הנבחן, הוא הדור הרביעי, שעבר מתיחת פנים קלה בשנה הקודמת. על פניו מתיחת פנים קלה מאוד, עם נגיעות עדינות למדי. בלקסוס מספרים גם על שינויים שאותם לא ניתן לראות, שצריך להרגיש. אז יצאנו להרגיש.


מה חדש?


השינויים, אלו שנראים לעדיין מתרכזים בעיצוב החיצוני ותא הנוסעים. מבחוץ אפשר להבחין בחזית מחודשת עם שבכה שונה פנסים חדשים ועוד. גם מאחור השינויים דומים וקלים, וכוללים, כמו מלפנים, גם פגוש חדש. יש גם חישוקים עם עיצוב שונה, נגיעות. גם מבפנים השינויים קלים והבולט ביותר הוא מסך המגע החדש, בגודל 12.3 אינץ’.


בלקסוס מפרטים על שינויים שנעשו ברכיבי המתלים, במטרה לשפר את איכות הנסיעה, הניהוג וההתנהגות. במילים אחרות, לייצר רכב נוח יותר, שמתנהג בצורה רהוטה יותר מהדור הקודם. חוץ מזה, הכל מוכר, לרבות יחידת ההנעה ההיברידית ברכב המבחן, שמציעה הספק משולב של 313 כ”ס. המחיר לגרסת ההנעה הזו של הלקסוס RX מתחילים ב-420,000 שקלים.



על הכביש


השינויים החיצוניים מורגשים, כשמחפשים אותם. התוצאה עדכנית ורעננה גם אם לא חדשנית. תא הנוסעים ממשיך להציג את הקלפים החזקים של לקסוס, עם רמת גימור משובחת, חומרים בהתאם ואווירה של יוקרה שונה, יפנית. העיצוב מרובה המשטחים שונה מאוד מהמקובל אצל המתחרים מאירופה, וגם תפעול המערכות השונות ממשטח המגע, עדיין רגיש ולא מדויק. אבל התוצאה מכילה את הניחוח והתחושות הנדרשים מרכב כזה. גם בכל הקשור למרווח ונוחות המושבים, הלקסוס מקבל ציון גבוה.



יחידת ההנעה  מציגה יכולת טובה למדי. מצד אחד היא מייצרת שיוט נינוח ושקט (מצידה) מצד שני היא מייצרת תאוצות ביניים טובות ותחושה זריזה למדי. התגובות לא תמיד ישירות ומציגות קצת אלסטיות, במצב ספורט החיבור בין דוושת הגז לגלגלים מרגיש ישיר ומלהיב יותר. בימי המבחן המהירים רשמה ה-RX צריכת דלק ממוצעת של 10.7 ק”מ/ל’.



 


ההבטחה לשיפור בנוחות הנסיעה ויכולת הפנייה מורגש גם אם לא מרגש. הנוחות אכן כאן, עם ספיגה טובה מאוד של שיבושים עירוניים. גם בידוד הרעשים עושה רושם טוב מבעבר. הרכות הבסיסית שבכיול, לא תורמת בנהיגה נמרצת יותר בכביש מפותל, נניח. מצב ספורט משפר מעט את המצב, אבל הלקסוס הוא עדיין יותר אוחז ובטוח מאשר נמרץ ומעורר. זוויות גלגול עדיין מוחשיות מאוד וההגה, גם במצב הספורט, מרגיש לא טבעי, קל מאוד עם שטח מת מורגש במרכזו. מערכות הבטיחות המתקדמות, לרבות הבלימה האוטונומית ותיקון הסטייה מהנתיב, עבדו בצורה יעילה וחלקה למדי.


שורה תחתונה


לקסוס RX מציג שיפור בנושא חשוב למדי. נוחות הנסיעה ותחושת העידון של מכלולי השלדה בהחלט קפצו מדרגה. מהבחינה הזו, הוא מרשים מאוד גם מול התחרות. מצד שני, למתחרים העדכניים יש מראה שיכול להיות מושך יותר מכאן, או התנהגות עדיפה משם. בצירוף המחיר הגבוה יחסית, עומדת בפני ה-RX450h משימה לא פשוטה בשוק המקומי.


לקסוס RX450h


מנוע: 3,456 סמ”ק + חשמלי


הספק (משולב): 313 כ”ס


מומנט: 34.2 קג”מ


בסיס גלגלים: 279 ס”מ


מ-0 ל-100 קמ”ש: 7.7 ש’


מהירות מרבית: 200 קמ”ש


צריכת דלק (מבחן): 10.7 ק”מ/ל’


מחיר (בסיס): 420,000 שקלים


+ איכות, נוחות, עידון


–  ניהוג


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר