סוזוקי ויטארה טורבו היבריד במבחן

סוזוקי ויטארה מקבל תגבור חשמלי קליל למדי שמשפר בעיקר את צריכת הדלק. תוספת קטנה למכונית שהגיל ניכר עליה

סוזוקי, וזה כולל גם את המכוניות שלה וגם את האופנועים, היא חברה שהולכת בדרך משל עצמה. עושה רושם שהיא לא נותנת למגמות להשפיע עליהם וגם אם כן זה בצורה מועטה. זה מייצר כלי רכב ייחודיים מצד אחד (ג’ימני וסוויפט ספורט לדוגמה) וקצת אפרוריים מצד שני. הויטארה החל את דרכו לפני כמה עשורים כמהפכן עולמי, והפך בגלגולו האחרון לרכב פנאי משפחתי קטן. כזה ששם את הדגש על יעילות לאורך זמן.

עוד מאוברדרייב >>>

חייבים חשמל?

גם חברה כמו סוזוקי צריכה לתת מענה חשמלי כלשהו בעידן הזה. היא פתרה את זה עם שיתוף פעולה עם טויוטה, כזה שהביא לעולם (וגם אלינו בעתיד) ראב 4 וקורולה סטיישן היברידיות עם סמל של סוזוקי. שאר הדגמים מקבלים תגבור חשמלי עדין למדי. בויטארה שלפנינו מדובר על מערכת V48, כפי שכבר הכרנו אצל יצרנים אחרים.

על הנייר המערכת החשמלית משפרת את צריכת הדלק בכ-20 אחוזים, מעמיסה כ-50 ק”ג נוספים ואמורה לאפשר למנוע להיות כבוי לפרקי זמן ממושכים יותר. יחידת ההנעה, המבוססת על מנוע ה-1.4 ל’ מוגדש הטורבו המוכר של סוזוקי, מייצרת בגרסה ההיברידית הספק נמוך יותר (ב-11 כ”ס) מאשר הטורבו הרגילה. מעבר לכך התחושה דומה למדי. זה כולל בצד החיוב את מערכות הבטיחות המתקדמות שהתווספו כאן לא מזמן וגם את התחושה התכליתית בתא מצד שני.

בדרכה שלה

את המטרה שלשמה הוספה המערכת ההיברידית הקלה, היא משיגה. בימי המבחן הפקוקים מכאן והמהירים משם רשמנו 13.1 ק”מ/ל’. נתון נאה בתחשב בעומס ובנהיגה נורמטיבית יהיה אפשר לשפר אותו בצורה משמעותית. דרך הפעולה של התגבור החשמלי שונה מהמוכר לנו במכוניות דומות. אין בסוזוקי ניתוק של המנוע בזמן גלישה לדוגמה. התרומה שלה מסתכמת ביכולת דימום מנוע מורחבת בעצירה ולקראתה. בזמן האטה לקראת עצירה מלאה, כבר ממהירות של כ-15 קמ”ש, מקדימה המערכת את דימום המנוע ומוסיפה עוד כמה רגעים של חיסכון בדלק.

משאר הבחינות זו מרגישה בדיוק כמו אותה ויטארה. עם כיול מתלים מוצלח, התנהגות צפויה ויכולת תמרון טובה. הביצועים טובים ומרגישים זהים לאלו של הגרסה נטולת התגבור החשמלי. תלונות נרשמות בעיקר נגד רעשים מבתי הגלגלים בכבישים מהירים. פעולת מערכות הבטיחות המתקדמות יעילה ומדויקת למדי. מערכת שמירת הנתיב לא תמיד הצליחה לעקוב אחרי סימוני הכביש הישראליים.

עממית

הדור הנוכחי של הויטארה לא צעיר במיוחד וצריך לעמוד מול מתחרות מושכות ומוצלחות. העדכונים האחרונים, תוספת מערכות הבטיחות המתדמות וכעת התגבור ההיברידי הקליל, לא הופכים אותו למלהיב מול אותן מתחרות.

מצד שני, למרות הגיל, זו עדיין חבילה יעילה למדי שלא נופלת בשום אספקט. ההתעה הזו תמשיך למשוך אליה קהל מקומי סולידי, כרגיל. כזה שמעריך את השימושיות ומוניטין האמינות ופחות מעוניין בסנוור השכנים. לפחות עכשיו, אפשר לספר לאותו שכן, שהסוזוקי החדשה היברידית וגם לחסוך קצת בעלויות הדלק.

סוזוקי ויטארה טורבו היבריד

מנוע: 1,373 סמ”ק, טורבו, היבריד

הספק: 129 כ”ס ב-5,500 סל”ד

מומנט: 24 קג”מ ב-2,000

גיר: אוט’, 6 היל’

הנעה: קדמית

בסיס גלגלים: 250 ס”מ

תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש: 9.5 ש’

מהירות מרבית: 190 קמ”ש

צריכת דלק (מבחן): 13.1 ק”מ/ל’

מחיר : 137,000 שקלים

בעד: תוספת חשמלית קלילה

נגד: תוספת חשמלית קלילה

שורה תחתונה: סולידית

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר