ג’נסיס, מותג היוקרה הצעיר של יונדאי, מוסיף עוד דגם לארסנל הקיים בארץ. ה-G70, שהגיעה אלינו בגרסת ‘ספורט’ אמורה להתמודד עם הטובות שבתוצרת האירופאית. לא משימה פשוטה כשמולך עומדות מכוניות כמו אלפא-רומיאו ג’וליה וב.מ.וו סדרה 3, שהן תצוגת תכלית דינאמית עתירת יכולת.
בג’נסיס יודעים זאת טוב מאוד ורשימת התוספות לדגם בנבחן כוללת שמות ומונחים שמכוונים הישר לליבם של אוהבי ההגה. בין הגלגלים האחוריים, המונעים, ישנו דיפרנציאל מוגבל החלקה. על המבלמים אחראים ברמבו – תוצרת אטלקית נחשבת ומשובחת. יש גם בקרת זינוק ועוד נגיעות מכאן ומשם שאמורות לסמן על יכולת אמיתית כשהכביש מתפתל. המחיר של כל הטוב הזה, לרבות רשימת אבזור נוחות ובטיחות ארוכה ומרשימה עומד על 339,000 שקלים. יקר בהשוואה למתחרות, ובכלל.

לדרך
הג’נסיס הזו הגיעה אלינו עם צבע אפור מט וריפודי עור אדומים. יחד עם העיצוב השונה במופגן, אפשר היה לראות הרבה צווארים מסתובבים ברחוב. תא הנוסעים מעט צפוף ועדיין נראה טוב. בגלל חלוקת אזורים הגיונית ולוח השעונים הדיגיטלי. הוא מרגיש ישן יחסית, עם החוגות הגדולות וסידור הקונסולה – וזה לא בהכרח דבר רע בעידן הנוכחי. מש שכן, בכל הקשור לדיוק ההרכבה והחומרים, זה לא עומד ברמה של שאר דגמי החברה שפגשנו, וגם לא מול אלו של המתחרות.
המנוע המוגדש מפיק כוחו יעיל מאוד שעובר דרך תיבה חלק וזריזה אל הגלגלים האחוריים. הביצועים טובים מאוד, והמכונית הזו יכולה לזוז בקצב גבוה בצורה נטולת מאמץ. הכילו על כבישים לא מושלמים לא מוצלח במיוחד כשמהמרות עירוניות לדוגמה חודרות אל התא.

מהר יותר
בדרכה אל צמרת יצרניות הרכב, יונדאי משכה מספר שחקני חיזוק. אחד הבולטים שבהם הוא אלברט בירמן, מי שעשה קריירה אצל ב.מ.וו וחטיבת M של יצרנית הפרימיום הגרמנית. אותו בירמן הוכיח כבר שהוא יכול לחולל ניסים. חווינו את יכולות כיוונון השלדה שלו ביונדאי I20N מכונית קומפקטית ספורטיבית וסופר-מרשימה. גם כאן אמור היה בירמן לחולל את הקסמים שלו, אבל התוצאה מרשימה הרבה פחות.
הג’נסיס הזו מרגיש כבדה וגדולה, מציעה המון במונחים של אחיזה אבסולוטית, אבל מעט מאוד חיבור ותגובה לדרישות הנהג. ההגה לדוגמה זריז מאוד ברבע המהלך הראשון שלו, אבל לא כל-כך מדויק. רמת האחיזה מארבעת הצמיגים גבוה, אבל כשהיא מגיעה לסופה אין שום איתות לכך. גם כשמבקשים להנות מהמשחקיות שמציע סידור כזה של הנעה אחורית עם דפרנציאל מוגבל החלקה, המעברים חסרי תחושה, מלאכותיים ולא אחידים. שם גם באה התגובה המושהית של המנוע יוצרת פער גדול מדי בין מה שמבקשים למתי שמקבלים. התיבה, הטובה כשלעצמה, לא מאפשרת תפעול ידני מלא.

מכוונת גבוה
המפגשים הקודמים עם הרכבים של ג’נסיס הרשימו אותנו מאוד. עם תא נוסעים ייחודי, איכות נסיעה מרשימה ותמורה מצוינת למחיר. כאן, מול המתחרות במקבילות במחיר ה-G70 לא מצליחה לייצר את אותו הרושם. זו מכונית יפה ומרשימה מאוד למראה, אבל על הכביש יכולותיה מסתכמות בעיקר בביצועים מרשימים, ואחיזה גבוהה. במחיר ובסגמנט הזה לפחות, היא רחוקה למדי ממובילות הקבוצה.
ג’נסיס G70 ‘ספורט’
מנוע: טורבו, 1,998 סמ”ק
הספק: 245 כ”ס ב-6,200 סל”ד
מומנט: 36 קג”מ מ-1,400 סל”ד
גיר: אוט’, 8 היל’
הנעה: אחורית
בסיס גלגלים: 283.5 ס”מ
תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש: 6.1 ש’
מהירות מרבית: 240 קמ”ש
צריכת דלק (מבחן): 6.4 ק”מ/ל’
מחיר : 339,000 שקלים
בעד: מראה, אבזור, ביצועים
נגד: חסרת תחושה, נוחות
שורה תחתונה: יקרה ללא הצדקה
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו