קיה פיקנטו הזכירה לנו את האמרה הלועזית הישנה – אם זה לא שבור, אל תתקן את זה. הפיקנטו, לא רק שלא הייתה שבורה להיפך, היא סיפור הצלחה. זו מכונית המיני הנמכרת ביותר בישראל, כבר כמעט עשור, וכ-100,000 יחידות ממנה נמכרו כאן. אבל מה שקורה בישראל, לא ממש מכתיב מדיניות של יצרני רכב. וכמובן, שגם מכונית מוצלחת ומצליחה מגיעה לפרקה ובאמצע החיים – צריכה לעבור את הרענון הקבוע.
הבא נרעננה
אז בקיה יצאו במרץ למשימת העדכון של הפיקנטו. העיצוב הפך עדכני יותר, עם טיפול חדש לפגושים, גופי תאורה, שבכה קדמית ועוד. גם תא הנוסעים התשדרג ויש כאן כעת גם מסך מולטימדיה גדול יותר בין השאר. ואם נעזוב את הצד הקוסמטי יש כאן שיפור חשוב ברשימת אבזור הבטיחות המתקדם. לרשימה נוספה מערכת אקטיבית לשמירה על הנתיב והיא חוברת ליכולת הבלימה האוטונומית עם זיהוי הולכי רגל. זה גם חשוב וגם אומר שאין כאן צורך יותר בהתקנה מקומית, של מערכות כאלו או אחרות.
ואם כבר מחדשים אז כמצוות העידן הזה, אפשר ורצוי לשפר את צריכת הדלק ולהפחית את פליטת המזהמים. וזה בדיוק מה שקיה עשו. אז בדיוק כמו ביונדאי I10, המיני התאומה מחברת האם, גם בפיקנטו יש מנוע שאמור להיות חדש לחלוטין (לטענת החברה) ותיבה רובוטית חד-מצמדית.
צעד קדימה
בכל הקשור לצריכת דלק, לוקחת יחידת ההנעה הזו צעד ברור קדימה. נתוני היצרן מדברים על 17.2 ק”מ/ל’ שזה יפה מאוד ומזכה את הפיקנטו גם בציון ירוק משופר פלאים. העניין הוא, שהתיבה הזו פוגעת בביצועים וכאן אפשר לרשום צעד אחורה. למרות שזה לא מדד חשוב בחיים האמיתיים, נתון התאוצה ל-100 קמ”ש איטי ביותר מ-3 שנ’ לעומת הקודם. והוא מלמד משהו על אופייה של התיבה הזו.

וככה זה גם מרגיש על הכביש. למבחן התייצבה גרסת ה-GT בגימור עם קריצה ספורטיבית. הפיקנטו עושה את מה שהיא עושה טוב מאוד. היא נראית טוב, בנויה באופן סביר למחוזות המחיר האלו ומציעה הרבה אבזור. היא מרגישה בוגרת, כמו שהרגישה תמיד. קצת נוקשה מדי על מהמורות בעיר אבל מחזירה בתחושה של מכונית גדולה ממידותיה האמיתיות על הכביש המהיר. מה שפוגע בכל הקפיצה הזו קדימה, היא אותה תיבה אמורה. כשלא דורשים יותר מדי, תאוצות לדוגמה, היא חלקה מאוד והאיטיות שלה לא באמת פוגמת בתחושה. אם רוצים קצת למהר, לעקוף, להאיץ, אז האיטיות שלה ברורה מאוד ומייצרת חוויה לא מרשימה. כזו שבהחלט פוגמת בחבילה הכללית המוצלחת, והמצליחה כאמור.
זמן מבחן
תיבות רובוטית חד מצמדיות מהסגנון הזה, לא נחלו הצלחה בישראל, ומסיבות טובות. גם מותגי ענק כמו טויוטה, סבלו בשוק המקומי מצורת הפעולה של אותן תיבות. ועכשיו קיה, צריכה להתמודד עם אותה התיבה, עם אותו אופן פעולה, עם אותן תחושות לא טבעיות. אנחנו לא אהבנו את הצעד הזה, וההמלצה היא לנהוג ברכב לפני החלטת קנייה. המלצת הקנייה שלנו לפיקנטו (ול-I10 לצורך העניין), כבר לא אוטומטית.
קיה פיקנטו GT ליין
מנוע: 1,197 סמ”ק
הספק: 84 כ”ס ב-6,000 סל”ד
מומנט: 12 קג”מ מ-4,200 סל”ד
גיר: רובוטית, 5 היל’
הנעה: קדמית
בסיס גלגלים: 240 ס”מ
תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש: 15.7 ש’
מהירות מרבית: 172 קמ”ש
צריכת דלק (מבחן): 13.9 ק”מ/ל’
מחיר : 86,900 שקלים
בעד: אבזור בטיחות, יכולת כללית
נגד: רובוטית חד-מצמדית
שורה תחתונה: בשם צריכת הדלק
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו