נהיגה ראשונה: רנו קליאו 1.0 ל’

רנו קליאו המוצלחת מקבלת גרסת הנעה שונה. יצאנו לנהיגה ראשונה לראות איך היא מרגישה

מי שחשב שהסיפורים על בעיית הייצור והזמינות שחווה התעשייה הן מעשיות, יקבל דוגמה משמעותית לעניין הזה, ברנו קליאו. הקליאו החדשה יחסית, הגיעה לישראל עם כמה נקודות חוזק ברורות. עיצוב נעים מבחוץ, תא נוסעים עתיר שיק וטכנולוגיה ויחידת הנעה חזקה למדי.

עוד מאוברדרייב >>>

כעת עקב שינויי בהקצאות של היצרנית, לישראל תגיע ללא אותו מנוע 1.3 ל’ חזק אלא בגרסת 1.0 ל’, חלשה משמעותית. המחיר, גם תודות למה שמתחולל בשוק הרכב וההובלה הימית צמח גם הוא, בכ-2,000 שקלים.

מפגש עם גרסת ה-1.0 ל’ של הקליאו הזכיר לנו כמה אנחנו אוהבים את המתכון הבסיסי שלה. העיצוב עדיין נראה מצוין מבחוץ וגם תא הנוסעים עדיין מצליח לייצר את אותה תחושת טכנו-שיק. בעיק בזכות מסך המגע הניצב הגדול שכעת ניתן לבחור אם להזמין אותו עם מערכת ההפעלה המקורית או במידות גדולות אפילו יותר עם מערכת תפעול מקומית. כך או כך התוצאה עדיין נעימה מאוד לעין ומחמיאה מאוד לישבן.

המנוע החדש לוקח את מירב תשומת הלב כאן כמובן. מנוע ה-1.3 טורבו הקודם הפיק 41 כ”ס יותר. מעבר לנתון הזה, שני נתוני משמעותיים הרבה יותר הוא נתון המומנט שבמנוע הנוכחי נמוך יותר בכמעט 10 קג”מ והתיבה, שהפכה מכפולת-מצמדים לאחת מהזן הרציף.

כל אלו מתבטאים ביחידת הנעה מרשימה פחות, עם תגובות אלסטיות יותר, פחות כוח אבסולוטית ותחושה עסוקה ורועשת יותר. הביצועים עצמם ייספקו את קהל היעד, אך אופיו של המנוע, שמחייב דחיפה אל מעבר 3,500 סל”ד והשאון שהוא מייצר שם, עשויים להפריע לאנינים. גם התיבה, שמדמה פעולה של תיבה פלנטרית, שמציבה את המנוע בסל”ד האפקטיבי דרך קבע תחת עומס, לא מוסיפה עידון לחוויה הכללית.

מכל שאר הבחינות זו אותה קליאו. עם נוחות סבירה בעיר שמשתפרת מחוצה לה. עם מרווח נאה מלפנים ותחושה קצת צפופה מאחור. עם אמירה אופנתית וצעירה, רק ללא אותם ביצועים נמרצים. כך שהחבילה הזו שהציעה את אחד המנועים החזקים והיעילים סגמנט, כבר לא עושה זאת. דוגמה מצוינת לדרך בה משבר עולמי, ביקוש גואה, ובעיות אספקה, פוגעים ברכבים מוצלחים סה”כ, בשוק המקומי.

מנוע 999 סמ”ק הספק 90 כ”ס ב-5,000 סל”ד מומנט 14.5 קג”מ ב-3,750 סל”ד משקל 1,190 ק”ג 0-100 קמ”ש 12.4 שנ’ מהירות מרבית 175 קמ”ש מחיר 107,00 שקלים

בעד אותה מכונית

נגד לא אותו מנוע

שורה תחתונה מחכים שיחזור

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר