הדור השישי של פולקסווגן פולו הגיע לאמצע חייו ומקבל את מתיחת הפנים המתבקשת. כמו בהרבה דורות ועדכונים אחרים של הפולו אפשר לסכם אותו בשתי מילים: גולף קטנה. עושה רושם שההגדרה הזו הולכת ומתאימה לפולו יותר ויותר.
כמו כל עולם הרכב, גם היא תפחה לאורך הדורות כשהממדים שלה היום כבר שימושיים לחלוטין. יש כאן תא מטען סביר לחלוטין ומושב אחורי יעיל לשני מבוגרים לדוגמה. גם בכל הקשור למראה היא דומה מאוד לגולף בעיקר אחרי מתיחת הפנים הזו.
החזית, המראה מאחור ועוד נגיעות ממש יוצרים כאן דמיון על גבול הבלבול. בתוך תא הנוסעים ההבדלים קצת ברורים יותר, היות וגם כאן הפולו מרעיפה על נהגיה תחושות מסגמנטים אחרים. רשימת האבזור ארוכה מאוד גם בגרסת הבסיס. בין השאר אפשר למצוא כאן מערכת בקרת אקלים, משטח טעינה לטלפון החכם, לוח מחוונים דיגיטלי מלא, חיישנים, תאורת LED אדפטיבית ועוד.
המחיר אומנם גבוה ביחס למתחרות, אבל כך גם ההרגשה בתא. אם אלו החומרים, הדיפון או ההרכבה, התחושה איכותית יותר ומורמת מהסגמנט. סופרמיני של מעלה אם תרצו. תמיד היתה כזו.

מה שאין כאן, זו התלהמות, הכל עשוי בצורה יעילה מאוד, מרשימה מאוד, אבל גם קצת אפורה. וככה היא גם מרגישה על הכביש. יש כאן אפשרות לבחור בין מצבי נהיגה שונים, כל ממשקי המגע בין אדם למכונה מרגישים טכנולוגיים ואיכותיים אבל אין כאן איזה משהו לנופף בו. הנוחות טובה מאוד, מערכת ההנעה עושה עבודה מצוינת, ההתנהגות סופר-בטוחה. אין זיק שובב. יש מכונה קטנה שעושה עבודה מכובדת, רצינית, כמו גדולה.
מערכות הבטיחות המתקדמות, גם הן מרשימות מאוד כבר מגרסת הבסיס. מעבר לבקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מהנתיב ויכולת בלימה עצמאית יש כאן גם בלימה אוטומטית בזיהוי תנועה חוצה בזמן נסיעה לאחור. יש עוד. גם במקומות כאלו, נותנת הפולו את התחושה של מכונית מסגמנט גבוה יותר ובעיקר בוגרת יותר.
כך שהפולו תמשיך לפנות לאלו שרוצים גולף אבל לא באמת זקוקים לגודל שלה, או לא מעוניינים לשלם את הפרמיה הנדרשת עבורה. אלו שמוכנים להסתפק בקצת פחות פח אבל לא פחות איכות, יעילות ובטיחות. גם הפולו הזו, מתוחת הפנים, תיתן לאלו מענה מדויק מאוד, כשהיא נראית ומרגישה קרובה לאחותה הגדולה יותר מתמיד.
מנוע טורבו, 999 סמ”ק הספק 110 כ”ס ב-5,000 סל”S מומנט 20.4 קג”מ ב-2,000 סל”ד משקל 1,233ק”ג 0-100 קמ”ש 10.4 שנ’ מהירות מרבית 195 קמ”ש מחיר 129,000 שקלים
בעד איכותית, נעימה, טכנולוגית
נגד יקרה
שורה תחתונה גולף קטנה
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו