נהיגה ראשונה: טויוטה יאריס קרוס היברידית

היאריס הקטנה תופסת גובה ומגיעה לכביש המקומי • יצאנו לבדוק מה חדש ומה לא

לא צריך להיות גאון גדול בכדי להבין מה תפקידה של יאריס קרוס במערך הדגמים של טויוטה. מענה בסגמנט רכבי הפנאי הוא חשוב ונוכחות בו היא דרך מצוינת להגדיל את נתח המכירות. גם קשה מאוד לפספס מהו המתכון לייצר מעין רכב שכזה. הבסיס הוא היאריס החדשה יחסית, כמובן, במקרה בנבחן גרסת ההיבריד. את ההתאמה לדרישה החדשה מבצעת קפיצת גובה שמבצע המרכב, ששומר על מידות דומות בשאר הממדים.

עוד מאוברדרייב >>>

אז לפני הכל היאריס קרוס גבוהה יותר ב-90 מ”מ מאחותה. 25 מ”מ מהם נמצאים במרווח הגחון שצמח. השאר כולו הגבהת מרכב. מי שחשש ששינוי כזה יחולל שמות בפרופורציות הנאות של מכונית המקור, יירגע ברגע שצצה קרוס כזו ברחוב. היא נראית מצוין, עם פנים שונות, פסי הגנה פלסטיים ועוד שינויים שאמורים להוסיף ‘קשיחות’ למראה הכללי.

ציוד ואביזרים לרכב במבצע

בתוך תא הנוסעים הרושם דומה עד זהה. עם אותם מחמאות וגם אותה ביקורת. העיצוב גם כאן נראה שונה, עדכני ומלא בפתרונות חכמים כאלו ואחרים. החומרים מרגישים בסיסיים למדי בחלק מהמקומות – ביחוד ליושבים מאחור. מאחור גם התחושה צפופה מעט, למרות נתון בסיס הגלגלים המכובד. מלפנים אין טענות בנושא מרווח ואפשר לצאת לדרך.

יחידת ההנעה ההיברידית מוכרת מהאחות הנמוכה כאמור. גם הרושם הכללי שהיא מותירה דומה. הוא מזכיר גם את החוויה ההיברידית של טויוטה בדגמים אחרים. זאת אומרת כשבנסיעה נינוחה מערכת ההנעה מרשימה ועגולה למדי. הביצועים טובים, העידון מספק וצריכת הדלק יוצאת דופן. כשמועכים את הדוושה אל תוך שטיח הרצפה מגלים מכונית שמזנקת מהר מאוד מהמקום, אך לאחר מכן הקצב מתמתן, מרשים פחות ומותיר רושם לא רהוט. בעיקר בגלל שילוב פחות חלק בין פעולת מנוע הבנזין לזה החשמלי תחת עומס גבוה וצליל מנוע לא נעים של לוגם הבנזין בחלק העליון של טווח הסל”ד. כוחה העיקרי של יחידת ההנעה הזו היא בטווחי המהירות הבינוניים ובצריכת הדלק המצוינת כאמור.

זה משתלב במכונית בעלת התנהגות זריזה ונחשונית למדי. ההגה המהיר, המשקל הנמוך (יחסית, יחסית) כל אלו מתרגמים למכונית שמרגישה קטנה על הכביש, שנהנית לשנות כיוון, נעה בין הנתיבים ובהחלט מרגישה שותפה יעילה לתנועה מהירה דרך תנועה צפופה. כיול המתלים בגרסה זו, מרגיש קשיח יותר וזה מורגש על כביש עירוני רצוף מהמורות. המצב משתפר במהירות גבוהה יותר ואולי עם חישוקים בקוטר קטן יותר – המצב ישתפר עוד יותר.

ההצעה של יאריס קרוס ברורה לחלוטין. תחת כנפיי מוניטין האמינות ושמירת המחיר של טויוטה, היא מציעה מראה שובב, התנהגות זריזה ויחידת הנעה יעילה מאוד. החוסר בעידון כזה או אחר לא ממש יטריד את קהל היעד המקומי.

מנוע היברידי, 1,490 סמ”ק הספק 116 כ”ס ב-5,500 סל”ד מומנט 12.3 קג”מ ב-3,600 סל”ד משקל 1,175 ק”ג 0-100 קמ”ש 11.2 שנ’ מהירות מרבית 179 קמ”ש מחיר 137,000 שקלים

בעד מראה, זריזות

נגד חסר קצת עידון

שורה תחתונה נוסחה ישראלית חדשה?

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר