נהיגה ראשונה: אופל מוקה E

אופל מוקה החשמלית היא יותר מעוד מכונית אופנתית. היא כזו שאמורה להתחיל למצב את אופל מחדש

המפגש עם הדור החדש של אופל מוקה הוא יותר ממבחן למכונית כזו או אחרת. אופל עברה לא מעט תהפוכות לאורך חייה, בייחוד העידן המודרני. החלפת בעלים בד”כ משאירה חותם על מותג, בתחום הרכב בכל אופן. השפעה עמוקה, כזו שמפוררת לעיתים את העמודים עליהם עומדת חברה. לאופל כאמור, היו כמה כאלו. ובארץ המצב הוקצן עוד יותר, עם העלמות מהשוק לפרקים, החלפת זיכיונות ייבוא ועוד.

עוד מאוברדרייב >>>

ועכשיו המוקה הזו כאן, מולנו, בירוק החצוף שיהפוך לצבע החדש של המותג. ולפני שנכנס אליה, אפשר כבר לרשום מסקנה ראשונה. אם עד היום מכוניות החברה נראו אנונימיות כמעט לחלוטין, זאת עושה בדיוק את ההיפך. היא לא דומה לאחיותיה (עליהן היא מבוססת) ומשדרת משהו חסון נעז ונאמר – אפילו אופנתי. העיצוב הזה, עם הגריל הניצב, חתימת התאורה והקווים הישרים, כמעט בוטים, מייצג את שפת העיצוב החדשה של אופל. חלק מהכלים, שאמורים לתת לה זהות וכיוון. העובדה שזו מכונית שהגיעה לכאן באיחור ניכר, רק מחזקת את הרושם מהמראה החיצוני.

מתחת לעור הבסיס המכאני מוכר לנו עד מאוד. המוקה משתמשת בפלטפורמה של ה-208 כמו עוד דגמים מבית PSA. גם יחידת ההנעה שמצויה כאן מוכרת לנו למדי. המוקה הזו, היא החשמלית בהיצע והיא מונעת על ידי מנוע חשמלי המפיק 136 כ”ס, ניזון מסוללת 50 קוט”ש ומעביר את כוחו אל הגלגלים הקדמיים. נתונים שאפשר למצוא בעוד חשמליות מבית פיג’ו-סיטרואן.

כניסה לתא הנוסעים מגלה תחושה מעורבת יותר. על בסיס הטכנולוגי הצרפתי התלבש הגיון ומראה גרמני נטול התחכמויות. מצד אחד המסכים מבטאים איזו מינימליות מצד שני הוסיפו כאן הגרמנים מתגים משלהם, לטובת תפעול מהיר יותר של אביזרים חיוניים. מזגן לדוגמה. הגוונים כהים למדי מסביב, אבל החומרים עושים רושם איכותי. התחושה מלפנים טובה גם בזכות המושבים התומכים, הריפוד הנעים שלהם ויכולת הכיוונון הטובה. מאחור מרשים פחות. אבל ככל שעובר הזמן במבט ותחושה במכונה הזו, מתחזק הרושם שהמכוניות הזו מיועדת לאנשים שרוצים משהו אחר ושונה, ולאו דווקא את הפנאי הקטן הכי מרווח או שימושי בסביבה.

הביצועים טובים למדי. יחידת ההנעה החשמלית מוכרת כאמור ומבצעת גם כאן באופן יעיל וזריז גם אם לא שומט לסתות. המוקה החשמלית מגיעה רק ברמת אבזור אחת והיא גבוהה בהחלט, בייחוד בכל מה שקשור לציוד בטיחות מתקדם. אפשר למצוא כאן, לוח מחוונים דיגיטלי, הפעלת מזגן מרחוק, מסך מולטימדיה, בקרת אקלים, ריפודי אלקנטרה, מפתח חכם, תאורת מטריקס מתוחכמת, חיישני חנייה ותאורה, מצלמת לנסיעה לאחור ועוד . בכל הקשור למערכות בטיחות מתקדמות המוקה גם כאן הרשימה ארוכה וכוללת יכולת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מהנתיב ושמירה על מרכזו, ניטור שטחים מתים, מערכת חנייה אוטומטית ועוד.

לזכותה של אופל מוקה חשמלית גם מחמאות דינמיות מסוימות. יש כאן נכונות גבוהה לשינוי כיוון ותחושת זריזות ובטחון, כאלו שנסמכים גם על מרכז הכובד הנמוך שמייצרת הסוללה. באותה נשימה צריך לזכור, כמו בכל מכונית חשמלית, שעם המהירות נעלם לו הטווח. אנחנו שמרנו על איפוק רוב הזמן והשגנו טווח של 267 ק”מ. מי שיגלה יותר איפוק ישפר את נתון זה, מי שלא? התשובה ברורה.

 וזה מביא אותנו לשורה התחתונה. רכב פנאי קטן, עם עיצוב מושך, אבזור רב ויחידה חשמלית יעילה. היינו שמחים אם הנהיגה בו, הייתה מייצרת חוויה חדשנית ומלהיבה כמו העיצוב שלו. מעבר לזה, האופן בו הוא מאובזר ומתומחר בארץ מסמן את הכיוון שלו, ואולי של אופל בכלל. פנייה לקהל מסוגנן יותר, כזה שיסכים לשלם יותר עבור ייחוד ויעלים עין ממתחרים זולים יותר אבל נוצצים ומושכים פחות. מכאן שזו לא מכונית שמיועדת לשבור שיאי מכירות, אלא דווקא אחת כזו שאמורה לגרום לאופל לבלוט שוב, להרים את קרנו של המותג ולצייר לה עתיד ברור. בארץ. ובכלל.

מנוע חשמלי הספק 136 כ”ס מומנט 26.5 קג”מ משקל 1,598 ק”ג 0-100 קמ”ש 8.7 שנ’ מהירות מרבית 150 קמ”ש מחיר 159,000 שקלים

בעד מראה רענן

נגד מכלולים מוכרים

שורה תחתונה אופל, המייקאובר

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו