יונדאי השיקה לפני מספר שבועות את האלנטרה לקהל המקומי. האלנטרה חוזרת לכאן בגרסתה ההיברידית בלבד כשעל כתפיה כמה משימות. האחת לתת מענה לירידתה מהבמה של האיוניק המצליחה. השנייה, על הדרך, לתת ליונדאי נוכחות בגזרת הסדאן המשפחתיות. זו אמנם מפסידה בקרב מול החיבה הישראלית לרכבי פנאי, אבל עדיין משמעותית ללקוח המוסדי.
מחירה של יונדאי אלנטרה ההיברידית, איך נאמר זאת, מכובד למדי. עם 148,000 שקלים לגרסת הבסיס המאוד מאובזרת ומחיר של 150,000 שקלים לגרסה הסופר-דופר מאובזרת. ההפרש הדל בין השתיים מספר את כל סיפור התמחור. הלא אין לקוח פרטי שייסרב להצעה המאובזרת לעייפה תמורת עוד 2,000 שקלים. אז כן, הגרסה הזו מיועדת ללקוח הפרטי, ואילו זו “הזולה” יותר, תשמש כבסיס להתמקחות מול חברות הליסינג. אפשר להגיד כבר עכשיו, המחיר של האלנטרה הזו, גבוה למדי.
מנגד מקבל מכונית שנראית מצוין מבפנים, מאובזרת בצורה מרשימה כאמור ומציעה אבזור בטיחותי מתקדם מקיף. אם מבחוץ יש מי שיתווכח על רמת הצעצוע של העיצוב החיצוני העדכני של יונדאי, מבפנים ידום הויכוח. תא הנוסעים של האלנטרה נראה מצוין. עם קוים ארוכים לרוחבו, לוח שעונים דיגיטלי ומסך מידע גדול. כל אלו חוברים לבחירת גוונים חכמה, לריפוד המושבים ומייצרים תחושה אוורירית ונעימה. מאחור המצב קצת פחות מרשים, עם מרווח ראש מוגבל, תחושה מעט חנוקה יותר בגלל קו החלונות הגבוה ומחסור בפתחי אוורור ליושבים מאחור.
אומנות הייצור
כשמתחילים לשלוח ידיים אל ההגה, ידית ההילוכים או חלקים אחרים בתוך תא הנוסעים, מתפוגג הרושם הראשוני המוצלח. החומרים קשים למדי ומרגישים פשוטים. ציפוי ההגה מרגיש פשוט מאוד וגם ההרכבה, הטובה סה”כ, פחות מרשימה מזו שהתרגלנו לקבל מיונדאי.

יציאה קלילה מהרמזור והאלנטרה מרגישה זריזה. בתאוצות עירוניות עם נגיעות קלות מהדוושה, יחידת הכוח הזו מרגישה כוחנית יחסית. לחיצה משמעותית יותר תגרום לאיבוד משיכה בגלגלים הקדמיים. אפשר לתפעל את דוושת התאוצה בעדינות ולהתנהל על כוח החשמל בלבד, אלו שממהרים ילחצו מלוא הדוושה ויזמנו את מנוע הבנזין לחגיגה. הפעולה שלו מורגשת, נשמעת, ומדובר בצליל שלא מוסיף לתחושת העידון כאן. לטובת שני המנועים, עומדת פעולת תיבת ההילוכים בעלת שני המצמדים, שבד”כ עובדת בצורה חלקה ונעימה ביחס לבנות מינה.
יונדאי כיילו את האלנטרה על הצד הרך של המשוואה והתוצאה היא נוחות טובה למדי ברוב המצבים. רק מהירות איטית על שברים חדים ומורכבים יורגשו בתא. על כאלו, ואחרים, יישמעו רעשים ברורים מבתי הגלגלים. ולמעט אותם רעשי כביש, ואלו שהוזכרו ממנוע הבנזין, האלנטרה שקטה למדי. בכל הקשור למנהגי כביש אפשר לציין את ההגה הקליל, ההתנהגות הצפויה ואת האחיזה הטובה סה”כ. על כבישים גליים, או בנהיגה נמרצת המתלים מפגינים חוזר ריסון ותת היגוי מופיע מוקדם יחסית.
בדרך לצי
האלנטרה, מציגה כמה נקודות מרשימות וכמה נקודות פחות, אבל בסוף ימי המבחן, שלפה עוד קלף מפתיע. צריכת הדלק. לאורך ימי המבחן הלא פשוטים היא צרכה ליטר אחד לכל 19.1 ק”מ. זה נתון מצוין בכל קנה מידה. לצידו, האלנטרה מציע חבילה משפחתית טובה, גם אם קצת חסרת עידון בכל הקשור לתא הנוסעים ולמנוע הבנזין. לא בטוח שזה יספיק מול התחרות האיכותית שלה. למרות שצריכת הדלק והמוניטין המצוין של המותג בשוק הזה, יעמדו לזכותה בעיני הצרכן הפרטי.
יונדאי אלנטרה היבריד
מנוע: היבריד, 1,580 סמ”ק
הספק: 139 כ”ס
מומנט: 27 קג”מ
גיר: כפולת מצמד, 6 היל’
בסיס גלגלים: 272 ס”מ
משקל: 1,520 ק”ג
צריכת דלק (מבחן): 19.1 ק”מ/ל’
מ-0 ל-100 קמ”ש: 10.8 ש’
מהירות מרבית: 173 קמ”ש
מחיר: 150,000 שקלים
בעד: אבזור בטיחות, צריכת דלק
נגד: איכות חומרים
שורה תחתונה: מלכת הציים הבאה?
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו