רכיבה ראשונה: פיאג’ו MP3 400 HPE

פיאג'ו MP3 מתחדש לקראת שנת הדגם 2022. בעיקר אפשר למצוא כאן מנוע חדש שצמח בתפוקה ומציע ביצועים טובים ונעימים מבעבר. מי שמבקש להימלט מהפקקים ולקבל מעטפת דינאמית בטוחה יימצא זאת כאן. המחיר בהתאם

קטנועים עם שלושה גלגלים אמורים להציע הנאה מכל העולמות. לכאלו שחוששים מלעלות על שניים ומאסו בחיפוש האינסופי אחר חנייה ועמידה ממושכת בפקקים, אין באמת פתרון אחר. פיאג’ו חתומה על המצאת הקטגוריה הזו ומכאן שהיא גם הוותיקה ביותר בתחום הזה. היא רותמת את הניסיון האדיר שיש לה בפיתוח קטנועים בכדי להציג כלי מלוטש, כזה שמציג יכולת עדיפה על כל מתחרה שצץ בקטגוריה הזו.

עוד מאוברדרייב >>>

למרות כל הדברים הללו, בפיאג’ו לא שוקטים על השמרים. התחרות קרובה יותר מתמיד וצריך לחדש ולדחוף לפנים. שנת הדגם 2022 מציגה שדרוג נוסף לקטנוע המוכר ובזמן שזה עדין למדי מבחוץ, מתחת לפלסטיקה מדובר בשינוי משמעותי מאוד, בעיקר גזרת המנוע. מנוע ה-HPE צמח לנפח 400 סמ”ק, קיבל רכיבים וניהול חדשים ומציג נתונים עדיפים משמעותיים מאלו שהיו ב-350.

זה לא רק ההספק שצמח, זו אמורה להיות גם הדרך בה נבנה הכוח החדש. בפיאג’ו טוענים שמנוע החדש לא רק שקט וחלק מקודמו. הוא מפיק הספק גבוה יותר ב-16 אחוזים שמושג בסל”ד נמוך יותר ומראה צמיחה של 30 אחוז בזמינות המומנט. לצד נתון משקל שלא השתנה כמעט, זו תוספת משמעותית.

ציוד ואביזרים לרכב במבצע

וקל מאוד להרגיש אותה מהרגע הראשון על הכביש. עושה רושם שה-Mp3 מזנק בצורה נחושה יותר לפנים כבר מהמקום. המנוע נהנה משילוב מצוין של הואריאטור והטיפוס לסל”ד הגבוה מהיר וחלק כמובטח. המהירות המרבית המושגת מרגישה גם היא קרובה יותר מבעבר כשאין שום בעיה להעפיל מהר אל מעבר ל-140 קמ”ש וקצת אחר כך לחצות את קו ה-150 קמ”ש ללא תלונה.

מכל שאר הבחינות זה מרגיש כמו אותו MP3 יצוק בבטון כבעבר. הוא מרגיש חסון, בנוי בצורה איכותית ומגיב בזלזול לכל מה שנזרק לעבר גלגליו הקדמיים. לא פשוט לתת לקטנוע עם שני גלגלים מלפנים להרגיש טבעי ועוד פחות פשוט מזה, לתת לכל גלגל לפנים לטפל במשטח אחר מבלי להשפיע על היציבות וההיגוי. וזה בדיוק מה שעושה ה-MP3.

זה מתחיל ממתלים עם כיול נכון ולא רכרוכי וממשיך בעיקר באופן הפעולה של המנגנון מלפנים. בכל פעם מחדש מפתיע הפיאג’ו עם היכולת שלו לשים כל גלגל בתנאי מחייה אחרים ולהמשיך לשמור על יציבות ושלווה. גם בתנאים קיצוניים, נניח הטיה בה מצע גלגל אחד על מהמורה ושני על אחרת, או אחד על מדרכה והשני על הכביש, עפר, בוץ רטיבות, ה-MP3 נותר אדיש. פונה, בולם ומאיץ כנדרש.

כך שגם לאחר מתיחת הפנים הזו, עם ביצועים רעננים עיקר יכולת של פיאג’ו MP3 נעוץ ביכולת שלושת הגלגלים שלו להמשיך ולתפקד גם במצבי קיצון. שומר על בטיחות הרוכב ואף מעודד אותו להמשיך הלאה.

פיאג’ו MP3 400 HPE

מנוע: סינגל, 399 סמ”ק

הספק: 35.4 כ”ס ב-7,000 סל”ד

מומנט: 3.8 קג”מ ב-5,500 סל”ד

גיר: ואריאטור

בסיס גלגלים: 156 ס”מ

משקל: 256 ק”ג

צריכת דלק (מבחן): 31 ק”מ/ל’

מהירות מרבית (מבחן): 153 קמ”ש

מחיר: 48,000 שקלים

בעד: ביצועים, כיול, יכולת

נגד: מחיר בהתאם

שורה תחתונה: ממשיך להוביל

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר