גם בנזין וגם חשמל: מאזדה תפתח מגוון טכנולוגיות הנעה עד סוף העשור

מאזדה מציגה את החזון שלה עד סוף העשור הכולל הצגת דור חדש של מנועי בעירה פנימית עם סיוע היברידי, אבל גם פיתוח פלטפורמה חשמלית חדשה

 ,

מאזדה חשפה השבוע באירוע לעיתונאים את התוכנית האסטרטגית שלה עד סוף העשור בכל הקשור לפיתוח טכנולוגיות הנעה, והיא כוללת לא מעט חידושים מעניינים. כיוון שמאזדה היא יצרנית רכב עצמאית וקטנה יחסית, משאביה מוגבלים ובשנים האחרונות היא לא מיהרה לקפוץ על העגלה החשמלית הדורשת השקעות גדולות.

עוד מאוברדרייב >>>

רקב שנה שעברה הציגה מאזדה את המכונית החשמלית השניה שלה אחרי ה-MX-30 המוזרה שלא הרשימה במכירות וייצורה הופסק. המכונית החשמלית אותה היציגה מאזדה פותחה ומיוצרת על ידי צ’אנגן הסינית, איתה תמשיך מאזדה בשיתוף פעולה בשנים הקרובות כאשר היא צפויה להציג גם דגם קרוסאובר חשמלי ושני דגמים נוספים עד סוף העשור.

אלא שמאזדה לא מתכוונים להסתמך רק על שיתופי פעולה, ובחברה יפתחו בשנים הקרובות פלטפורמה חשמלית מודולארית מודרנית, כאשקר הדגם החשמלי הראשון על בסיסה אמור להיות מוצג בשנת 2027. למרות ההשקעה בטכנולוגיית הנעה חשמלית, היעדים אותם הציבה מאזדה צנועים, והיא מכוונת להגיע עד סוף העשור ל-25 עד 40 אחוז של מכוניות חשמליות מכלל המכירות בהתאם לשווקי היעד.

צילומים: יצרן

במקביל תציג בקרוב מאזדה סדרת מנועי בנזין חדשה ומתקדמת המכונה Skyactive Z. המנועים צפויים לעמוד בתקן זיהום אוויר יורו 7 המחמיר הודות לטכנולוגיה ייחודית המשלבת יחס דחיסה גבוה והצתה מפעולת הדחיסה בדומה לפעולת מנוע דיזל, מה שאמור להפחית את פליטת המזהמים מבלי לפגוע בהספק. בנוסף יעזרו המנועים במערכת סיוע היברידי קל.

המנוע הראשון בסדרה יהיה בעל ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר והוא יוצג בדור החדש של ה-CX-5 שצפוי להופיע לקראת 2027, כשבהמשך יופיעו גם גרסאות בעלות שישה צילינדרים לדגמי הקרוסאוברים הגדולים של החברה. בנוסף תפתח מאזדה בשנים הקרובות  גם טכנולוגיית הנעה היברידית מלאה (HEV) עבור מגוון דגמים, לאחר שכיום משתמשת מאזדה ביחידות הנעה היברידיות של טויוטה ב-CX-50 שטרם משווק בישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר