רק 5 דקות: הטעינה המהירה החדשה של BYD

יצרנית הרכב BYD חושפת טכנולוגיית טעינה חדשה במתח של 1,000 וולט, הכפולה ממטעני הסופר צ׳רג׳ר של טסלה, המבטיחה טעינת 400 ק״מ ב-5 דקות בלבד<br /> <br />

אחרי שנחשפנו בחודשים האחרונים לטכנולוגיית ה-״סופר הייבריד״ של BYD, הכוללת דור חדש של מערכות הנעה פלאג-אין חסכוניות במיוחד, חושפת יצרנית החשמליות הגדולה בעולם את טכנולוגיית ה-״Super e-Platform״ טכנולוגיית טעינה אולטרה מהירה חדשה, המבטיחה טעינת 400 ק״מ ב-5 דקות בלבד באמצעות שימוש במתח של 1,000 וולט, המקצרת דרמטית את זמן טעינת הרכב ומשווה אותו לזמן הנחוץ לתדלוק מכל דלק מלא ברכב מונע בדלק, ובכך פותרת את אחת מנקודות התורפה העיקריות של רכב.חשמלי, הנזקק לטעינה ארוכה מדי גם בעמדות טעינה ציבוריות.

עוד מאוברדרייב >>>

אם כיום עמדות ה-״סופר צ׳רג׳ר״ האולטרה מהירות של טסלה המטעינות בקצב של עד 500 קילוואט, מגיעה BYD ועושה בית ספר למתחרה העיקרית עם עמדות טעינה שבטכנולוגיה החדשה מאפשרות טעינה בקצב כפול של עד 1,000 קילוואט. הבעיה העיקרית היא שכדי ליהנות מהטעינה האולטרה מהירה, צריכה החברה לפרוס תחנות טעינה מתקדמות הדורשות גם תשתית מורכבת ויקרה, וככל הנראה יקח עוד הרבה זמן עד שנוכל לפגוש יכולות כאלו גם בישראל.

עוד מ-wheel.co.il

מעבר לכך, כדי לתמוך בטעינה בקצב כה מהיר נדרש גם דור חדש של חשמליות בעלות הארכיטקטורה החשמלית מהדור החדש,  וכרגע רק דגמי BYD האן וטאנג הבכירים ומסדרה L החדשה של היצרן תומכים בטכנולוגיה החדשה. ראשונים שיהנו כמובן מהטכנולוגיה החדשה הם הסינים כמובן, לאחר שמייסד BYD וואנג צ’ואנפו כבר הודיע שהחברה תפעל להקמת 4,000 עמדות טעינה כאלו ברחבי המדינה.

צילומים: יצרן

בצעד החדש תחזק BYD את מעמדה כיצרנית החשמליות הגדולה בעולם, אולם צריך לזכור שנתוני המכירות המדווחים של היצרן כוללים גם את דגמי הפלאג-אין הייבריד, ובניכוי נתוני מכירות אלו, טסלה עדיין מובילה את מכירות שוק החשמליות (BEV) בעולם, אולם ככל הנראה לא ירחקו הימים בהם החברה תאבד את ההובלה לטובת BYD שמפתחת ומייצרת דגמים חשמליים בקצב מדהים, בשעה שטסלה נשענת בעיקר של 2 דגמים נמכרים במיוחד ומתעכבת בהצגת דגמים חדשים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר