שוק הרכב הדו-גלגלי סבל גם הוא מהמלחמה והמצב הביטחוני, אך השנה הצליח להפגין התאוששות והסתגלות למציאות. המשמעות היא שבסיכום הכללי של 2024, ואחרי פתיחת שנה בירידות, ניתן לסכם את השנה החולפת כמוצלחת כאשר שוב נחצה רף 20 אלף המסירות של כלים דו-גלגליים – עליה של כ-2.4% לעומת סיכום המכירות של שנת 2023 בענף.
מטרו מוטור, יבואנית סאן יאנג, ימאהה וקאוואסאקי, נותרה היבואנית הגדולה בתחום, והיא מסכמת את השנה החולפת עם רמת מכירות כמעט זהה כאשר מסרה 8,752 אופנועים וקטנועים, ירידה של כמה עשרות כלים לעומת 2023. במטרו מצפים כי לאור העליה בצפיפות בכבישים והיציאה מהמלחמה שוק הרכב בדו-גלגלי צפוי לגדול בשנה הקרובה בכ-5%. בחסרה חשפו באירוע סיכום השנה שלה גם את הדגמים הצפויים להגיע במהלך 2025, כאשר זו צפויה להיות שנה עמוסת חידושים בשלושת מותגי הליבה עם לא פחות מ-30 דגמים וגרסאות חדשות.
סאן יאנג, שמכירותיה עלו בשנה האחרונה בכ-8%, תנסה לנגוס בשוק השליחויות עם קטנוע ייעודי חדש בשם Mika 4 שימכר במחיר של 16 אלף שקלים, אליו יצטרפו גם גרסת 200 סמ”ק לג’ט איבו, הקרוזים 400 החדש לשוק קטנועי המנהלים וקטנוע אדוונצ’ר חדש בעל עיצוב קרבי בשם ADX 400 במחיר של 45 אלף שקלים.
ימאהה צפויה להנחית כאן כבר בתחילת השנה את ה-MT07 החדש במחיר התחלתי של 59 אלף שקלים ועם אופציה לתיבת ההילוכים האוטומטית החדשה של היצרן. אליו יצטרפו גם דגמי הטרייסר 9 החדש, גם הוא עם אופציה לתיבה אוטומטית, וה-R9 הספורטיבי, כמו גם גרסאות מעודכנות לטנרה 700 הפופולארי ולטימקס 560. בנוסף תורחב האחריות על דגמי ימאהה ל-3 שנים. קאווסאקי תתחיל לייבא השנה את דגמי ה-1100 החדשים שלה: הורסיס 1100 לשוק האדוונצ’רים והנינג’ה 1100 לשוק הספורטיביים. בנוסף תגיע גם מהדורה חדשה לרב המכר Z900 עם עיצוב וטכנולוגיה עדכניים וגם בגרסה מוגבלת הספק. המחיר אמור לעמוד על 70 אלף שקלים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו