אלפא רומיאו ג’וניור החדש בישראל – יוצע בגרסה היברידית או חשמלית

אלפא ג'וניור חוזר לחיים הפעם כקרוסאובר אופנתי, שיוצע בגרסה היברידית קלה או חשמלית לבחירה. העיצוב איטלקי ומפתה, אך הביצועים משפחתיים והאבזור לא ממש נדיב בגרסת הכניסה. האם במחיר התחלתי של 169,900 שקל הוא יציל את מכירות המותג?

חברת סמלת, יבואנית אלפא רומיאו, מודיעה על התחלת שיווקו של הג’וניור החדש, הדגם החשוב ביותר של אלפא בעולם, אשר אמור להחזיר את הלקוחות ולהחזיק בסדר גודל של 40% ממכירות המותג בעולם. בשונה מהג’וניור המקורי משנות ה-70, הפעם אין כאן מרכב קופה יפהפה, אלא מרכב אופנתי של קרוסאובר, הכולל עיצוב איטלקי מוצלח עם נגיעות קוסמטיות בסגנון רטרו, כמו הכיתוב הקלאסי של אלפא רומיאו בחזית הרכב.

הג’וניור החדש פותח על פלפורמת סטלנטיס החדה המשרתת דגמים רבים נוספים של החברה, כמו פיג’ו 2008, ג’יפ אוונג’ר ואופל פרונטרה, התומכת ביחידות היברידיות מתונות וחשמליות, ומציעה ממדים המזכירים את דגמי הסופר-מיני עם מרכב באורך של 4.17 מטר, רוחב של 1.78 מטר וגובה של 1.53 מטר, אשר יחד עם בסיס גלגלים של 256 ס”מ, מבטיח תא נוסעים מרווח יחסית לארבעה נוסעים מבוגרים לצד תא מטען נדיב לקטגוריה בנפח 415 ליטר (400 ליטר בגרסה החשמלית). בתא הנוסעים תפגשו אווירה ספורטיבית המתבקשת מדגמי היצרן, הכוללת שילוב של לוח מחוונים דיגיטלי “10.25 ומסך מולטימדיה באותו הגודל, לצד פסנתר מתגים פיזיים לתפעול מהיר של מערכות תוך כדי נהיגה, פתחי מיזוג צדדיים שעוצבו בצורת תלתן בעל ארבעה עלים (Quadrifoglio), הסמל המוכר של היצרן, הגה ספורטיבי למראה ואופציה למושבים ספורטיביים של חברתSabel.

צילום: יצרן

הדגם ישווק ב-2 רמות גימור לבחירה עם תחילת הדרך, כאשר שתיהן לא ממש נדיבות באבזור (ובוודאי ביחס למתחרים המגיעים מהמזרח). גרסת הכניסה ‘CORE’ כוללת חישוקי “17 (“18 בדגם החשמלי), התנעה בכפתור, בקרת אקלים דיגיטלית, בלם יד חשמלי, פנסי FULL LED  קדמיים ואחוריים, חיישני רוורס מקוריים, מערכת שמע עם 4 רמקולים בלבד, קישוריות אלחוטית לאפל קארפליי, בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. רמת הגימור הגבוהה יותר ‘SPECIALE’ כוללת בנוסף: ריפודי בד משולב בעור, מושב נהג חשמלי מחומם עם עיסוי, כניסה והתנעה ללא מפתח, משטח טעינה אלחוטי לנייד, תאורת אווירה ב-8 צבעים, דלת תא מטען חשמלית, קיפול חשמלי למראות הצד, פנסים ראשיים מטריקס LED, חיישני חנייה קדמיים, חישוקי “18, חלונות כהים, צבע דו גווני עם גג בשחור, מערכת שמע עם 6 רמקולים וגריל קדמי בעיצוב שונה.

הג’וניור ישווק ב-2 גרסאות הנעה המוכרות לנו היטב מדגמי סטלנטיס: גרסת בנזין המצוידת במנוע טורבו 1.2 ליטר, 3 צילינדרים עם תמיכה היברידית 48V המפיק 136 כ”ס ו-23.4 קג”מ + 28 כ”ס למנוע החשמלי (אין נתון משולב של ההספק), אשר יחד עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם 6 הילוכים, מציעה תאוצה ל-100 קמ”ש ב-8.9 שניות, מהירות מרבית של 200 קמ”ש וצריכת דלק של 20.4 ק”מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. לצידה תוצע גרסה חשמלית המפיקה 154 כ”ס ו-26.5 קג”מ, אשר יחד עם סוללת 54 קוט”ש מבטיחה תאוצה ל-100 קמ”ש ב-9 שניות, מהירות מרבית של 150 קמ”ש וטווח נסיעה עד 411 ק”מ לפי נתוני היצרן, לצד אפשרות טעינה DC במהירות עד 100 קילוואט. גרסת ה- ‘VELOCE’ החזקה והמאובזרת יותר, המפיקה 280 כ”ס וכוללת מפרט ספורטיבי עשיר יותר, תגיע במהלך השנה הבאה לארץ.

מחירי אלפא רומיאו ג’וניור אטרקטיביים ביחס למה שהתרגלנו לפגוש בדגמי היצרן בארץ ויחלו ב-169,900 שקל לגרסת הבנזין ו-189,900 שקל לגרסה החשמלית, כאשר רמת הגימור הגבוהה ‘SPECIALE’ דורשת תוספת של 20,000 שקל ו-15,000 שקל (בהתאמה). האם עכשיו נראה יותר דגמים של אלפא על הכבישים? ימים יגידו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר