לצד ההשקעה במימן ותחליפי דלקים, בטויוטה לא מזניחים את תחום ההנעה החשמלית המלאה. החברה התחייבה להציג בשנים הקרובות 15 מכוניות בעלות 0 פליטות מזהמים, מתוכם שישה דגמים חשמליים עד שנת 2026 שיצטרפו ל-bZ4X שהוצג בשנה שעברה. הדגם החשמלי השני של טויוטה בסדרה נחשף כעת לקראת ההצגה הרשמית בעוד חודש בבריסל. מדובר במיני קרוסאובר חשמלי הנושא את השם אורבן קרוזר, הנכנס לקטגוריה הולכת ומתעוררת של רבי קרוסאובר חשמליים קטנים ועממים יחסית, אליה יכנסו השנה גם יונדאי אינסטר וקרוסאובר דומה של BYD. למעשה מדובר באח תאום לסוזוקי eויטארה שנחשף לפני מספר שבועות במילאנו.
הדמיון החיצוני בין שני הדגמים גדול, כאשר מלבד החזית השונה, עם יחידות תאורה בצורת האות C וחרטום מודגש המאפיין את דגמי טויוטה החדשים, משטחי הגוף, הדלתות, ואפילו יחידות התאורה האחוריות (למעט סידור התוארה בהן) זהים לסוזוקי. גם תא הנוסעים כמעט זהה לחלוטין למעט נגיעות קלות בגלגל ההגה, בדיפונים ובממשק מערכת המולטימדיה. גם המידות זהות, עם 428 ס”מ מפגוש לפגוש טויוטה ובסיס גלגלים נדיב למדי של 270 ס”מ.
טויוטה אורבן קרוזר בנוי על בסיס פלטפורמה חשמלית חדשה, והוא מוצע בשלוש תצורות הנעה. בתצורה הבסיסית ישנו מנוע חשמלי קדמי בהספק של 144 כ”ס ו-19.3 קג”מ עם סוללת 49 קוט”ש. בתצורה השניה ישנו מנוע חשמלי מעט חזק יותר בהספק של 174 כ”ס בשילוב סוללה מוגדלת בקיבולת של 61 קוט”ש. בפסגה ישנה גרסת הנעה כפולה שלה מנוע חשמלי נוסף מאחור בהספק של 64 כ”ס. לגרסה כפולת ההנעה הספק משולב של 184 כ”ס ו-30.6 קג”מ והיא תוצע רק עם מארז הסוללה הגדולה. בטויוטה לא נוקבים כרגע בנתוני ביצועים רשמיים או בנתוני טווח, אך ניתן לצפות ללפחות 400 ק”מ של טווח בגרסאות בעלת הסוללה הגדולה. לישראל צפוי האורבן קרוזר להגיע במקביל להגעתה של הויטארה החשמלית באזור הרבעון האחרון של 2025.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו