פורד חשפה את ה-Puma Gen-E, הגרסה החשמלית הראשונה ב-100% של רכב הפנאי הנמכר ביותר שלה באירופה. הפומה החשמלית משלימה את שלישיית רכבי הפנאי החשמליים של פורד באירופה בעמדת הטעינה, בעקבות האקספלורר והקאפרי, על פי T-Online.
ה-Puma Gen-E בנויה על פלטפורמת הפומה, שהיא הקרוסאובר הנמכר ביותר של פורד באירופה ומבוססת על הפיאסטה, כפי שדווח על ידי Car and Driver. הרכב צפוי להיות מושק באפריל 2025 בצרפת, כאשר המסירות הראשונות צפויות באביב 2025, על פי T-Online.
"הפומה היא סיפור הצלחה: הלקוחות שלנו אוהבים את העיצוב הספורטיבי שלה ואת מאפייני הנהיגה הדינמיים שלה, את מאפייני השימוש הייחודיים ואת תא המטען הגדול ביותר בקטגוריה שלה" ציין ג'ון וויליאמס, מנכ"ל Ford Blue ו-Model e באירופה, כפי שדווח על ידי Top Gear.
ה-Puma Gen-E מצוידת בסוללה בקיבולת של 43.0 קילוואט-שעה, שהיא נמוכה מהממוצע בקטגוריה שמתחיל בסביבות 50 קילוואט-שעה, על פי AutoGear. למרות הסוללה הקטנה יותר, הרכב מציע טווח מקסימלי של 234 מייל במחזור WLTP, שנראה נמוך לפי הסטנדרטים האמריקאים אך צפוי להיות תחרותי באירופה שם הנסיעות היומיומיות קצרות יותר בדרך כלל, כפי שצוין על ידי Car and Driver. ה-Puma Gen-E תומכת בטעינה מהירה DC עד 100 קילוואט, המאפשרת טעינה מ-10% ל-80% בתוך 23 דקות בלבד, מה שהופך אותה למתאימה לנסיעות ארוכות, על פי The Verge.
המנוע ב-Puma Gen-E מספק 168 כוחות סוס (166 כ"ס) ו-290 ניוטון-מטר של מומנט פיתול, מה שהופך אותה לגרסה החזקה ביותר בכל סדרת הפומה, כפי שדווח על ידי Motor1.com. הרכב מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-8 שניות, מציג יכולת האצה מרשימה שקרובה לזו של ה-Puma ST, שעדיין עולה עליה עם זמן של 7.4 שניות, על פי Le Point.
מבחינת העיצוב, ה-Puma Gen-E שומרת על שפת העיצוב הספורטיבית של הפומה תוך שילוב אלמנטים ייחודיים ואסתטיקה מחודשת המשפרת את האווירודינמיות שלה, בדומה למוסטנג Mach-E, כפי שצוין על ידי The Sun. מורט גולר, מעצב ראשי של פורד אירופה, אמר על ה-Puma Gen-E: "אפשר לראות שזו פומה - אבל זו פומה חדשה", כפי שדווח על ידי The Sun. הוא הוסיף: "הסיבה מספר 1 לקניית הרכב הזה היא העיצוב אז לא רצינו לשנות את המתכון יותר מדי".
אחת החוזקות העיקריות של ה-Puma Gen-E היא קיבולת המטען שלה, עם סך של 574 ליטר, שהופך את חלל המטען שלה לגדול יותר מזה של רכבי פנאי גדולים רבים, על פי Motor1.com. "בשבילי, הטריק האמיתי הוא כשפותחים את תא המטען", אמר גולר, כפי שדווח על ידי The Sun.
ה-Puma Gen-E מציעה שני מסכים ברזולוציה גבוהה, כולל מסך מרכזי בגודל 12.8 אינץ' ומסך מגע בגודל 12 אינץ' למכשירים ובידור, על פי BFMTV. הרכב מריץ את מערכת הבידור העדכנית ביותר של פורד, Sync 4. ה-Puma Gen-E תומכת בקישוריות אלחוטית ל-Apple CarPlay ו-Android Auto לסנכרון קל של אפליקציות ומידע, על פי Le Point.
הרכב זמין בשתי רמות גימור: ה-Gen-E הבסיסית וגרסת הפרימיום. גרסת ה-Gen-E הבסיסית כוללת אלמנטים סטנדרטיים כמו פנסי LED קדמיים ואחוריים, ריפוד בד ומצלמה אחורית. שדרוג למפרט הפרימיום מספק חישוקי סגסוגת גדולים יותר בגודל 18 אינץ', כולל מערכת שמע B&O Premium ופנסי Matrix LED, כפי שדווח על ידי Carwow.co.uk.מחיר ה-Ford Puma Gen-E מתחיל ב-29,995 ליש"ט בבריטניה.
"אנחנו מציגים כעת את הפומה הטובה ביותר עד כה. היא מבטיחה עוד יותר הנאת נהיגה - ומשלבת זאת עם מערכת הנעה חשמלית חסכונית באנרגיה", אמר ג'ון וויליאמס.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו