יגואר חשפה את מכונית הקונספט Type 00 בשבוע האמנות במיאמי. ה-Type 00, קופה מרשימה ונמוכה עם תא נהג אחורי, נותנת לנו הצצה ראשונה לעידן החדש של כלי רכב חשמליים ביגואר. העיצוב הדרמטי של המכונית, שכולל מכסה מנוע ארוך ופרופיל פאסטבק, מצביע על חריגה מהעיצוב המסורתי של יגואר ומציג שפת עיצוב חדשה לדגמי יגואר עתידיים.
ג'רי מקגוברן, בכיר בחברה, תיאר את החשיפה כהדגמה של "היצירתיות חסרת הפחד" של המותג. "זה מעורר רגשות, וזה ימשיך לעשות זאת", הוא אמר, כפי שדווח על ידי BBC News. ה-Type 00 משמשת כמניפסט עיצובי, שמדגיש את הניסיון של יגואר לצאת מאזורי הנוחות של החברה.
דיווח בבלומברג ציין כי ה-Type 00 מזכירה גרסה מרובעת יותר של הרולס-רויס רייט וכי לרכב אלמנטים זוויתיים ושטוחים כמו אלו של הסייברטראק של טסלה. המראה התוקפני והחדשני שלה, המאופיין בקצוות חדים ודלת תא מטען אחורית ללא זכוכית, מסמן סטייה דרמטית מהתדמית המתוחכמת המסורתית של יגואר.
ראודון גלובר, מנכ"ל יגואר, הדגיש את הכיוון החדש של המותג. "יצרנו אופי חדש וחסר פחד ליגואר שנאמן ל-DNA של המותג אך פונה לעתיד, רלוונטי, ובאמת בולט", הוא מצוטט על ידי USA Today.
גרסת השוק של הגרנד טורר החשמלי צפויה להיחשף בסוף 2025, והמכירות יחלו ב-2026. הגארדיאן דיווח כי המכונית תיוצר בבריטניה, אם כוונוו להגיע לטווח מרשים של עד 770 קילומטרים בטעינה אחת. יכולות טעינה מהירה יאפשרו לרכב להשיב עד 321 קילומטרים של טווח תוך 15 דקות בלבד.
הטרנספורמציה של יגואר מתרחבת מעבר לעיצוב הרכב. המותג הציג לוגו וזהות חזותית חדשים, המאמצים אסתטיקה מודרנית. דיווח ב-CNN תיאר את המהלך כ"חגיגה עוצמתית של מודרניזם", המציג את השם "Jaguar" בשילוב של אותיות גדולות וקטנות.
חשיפת הרכב החשמלי הגיעה בעקבות קמפיין מיתוג מחדש שנוי במחלוקת. סרטון פרסומת של החברה זכה לביקורת על כך שלא הציג מכונית אמיתית וסטה ממורשת המותג. הגארדיאן דיווח כי המיתוג מחדש כלל "דימויים אוונגרדיים המציגים דוגמניות על בעלות מבט רציני ותספורות פראיות".
La Opinion תיאר את פנים המכונית כחגיגה של אמנות ייצור וטכנולוגיה, וכניגוד לחיצוניות החסונה של הרכב. חומרים כמו פליז, אבן טרוורטין, וטקסטיל צמר מעטרים את תא הנוסעים, ויוצרים סביבה יוקרתית.
יגואר מציבה את עצמה בתחרות ישירה מול מותגי יוקרה כמו בנטלי ורולס-רויס. דיווח בבלומברג הדגיש כי ה-Type 00 מייצגת הימור גדול של החברה, בכוונה למשוך קונים חדשים ולבלוט בשוק המכוניות החשמליות היוקרתיות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו