ניו EL6 במבחן דרכים – כניסה למועדון

רכב הפנאי הצנוע יחסית בהיצע של ניו ישאיר לכם עודף מחצי מיליון שקלים, אבל האם הוא מעניק תמורה הולמת ליומרה של מותג היוקרה הסיני?

חברת NIO הסינית היא עוד אחת מהחברות הסטארט-אפ המוטורי שזיהו את ההזדמנות להיכנס לתעשייה הוותיקה עם המעבר להנעה חשמלית. שיווק רכבי ניו בישראל החל לפני כשנה, וכיום משווקים בישראל לא פחות מחמישה דגמים שונים, כאשר EL6 הוא רכב הפנאי הזול בהיצע  ומחירו מתחיל מ-399 אלף שקלים. למבחן הדרכים קיבלנו את גרסת הסוללה מוגדלת בקיבולת של 100 קוט”ש שיחד עם רמת האבזור הגבוהה מקפיצה את המחיר לכחצי מיליון שקלים ובהתאם לכך גם את הציפיות.

עוד מאוברדרייב >>>

ניו EL6 הוא קרוסאובר בעל ממדים נדיבים: 485 ס”מ לאורך כמעט 2 מטרים לרוחב וגובה של 170 ס”מ. קווי העיצוב ה’נקיים’ עוזרים לו להראות פחות מגושם מגודלו הפיזי. העיצוב באופן כללי נאה, כאשר הפגם העיקרי (והבולט) לטעמנו טמון בשלושת ה”דבשות” שהותקנו מעל החלון הקדמי שמאכלסות מצלמות וחיישנים. מסתבר של-EL6 יש מעל 30 מצלמות וחיישנים כאלו.

צילומים: יובל לוי

ה-EL6 הוא כאמור לא רכב זול ולכן מרכיב עיקרי במבחן הוא התמורה למחיר. עוד לפני שנכנסים לתא הנוסעים מבינים כי לא מדובר בעוד רכב פנאי חשמלי. תא הנוסעים עמוס באבזור ובטכנולוגיה. מלפנים תמצאו זוג מסכים עם ממשק מהיר וגרפיקה עכשווית: מסך אחד המשמש כלוח המחוונים והשני משמש כמסך המולטימדיה השולט על מרביתן של מערכות הרכב. במידה וזה לא מספיק לכם תוכלו גם להקרין נתונים נבחרים על השמשה הקדמית. מהנדסי ניו לקחו כנראה את העניין הטכנולוגי, שמלווה ב”העלמת כפתורים” כפרוייקט אישי, משום שעל מנת להזיז את ההגה או את מראות הצד תאלצו לנבור בתפריטי המסך, וכך גם על מנת להזיז את תריסי מערכת בקרת האקלים שלא ניתנים לגישה פשוטה באמצעות היד.

גם בפייסבוק >>>

מיעוט הכפתורים, יחד עם העובדה שלניו אין תא כפפות פחות או יותר את רשימת התלונות הקצרה שלנו. הסיבה לכך היא שרשימת האבזור, איכות החומרים, השילוב בין החומרים והצבעים של החומרים בתא הנוסעים של הניו אכם מספקים אווירה יוקרתית לה מצפים. מעבר למושב האחורי חושף מרווח פנימי מצוין. תא המטען של ה-EL6 נדיב ממדים והוא מסוגל לאכלס ציוד בנפח של עד 579 ליטר, והוא נפתח ונסגר באופן חשמלי כמובן.

 

את ניו EL6 מניעים שני מנועים חשמליים המפיקים 489 כ”ס ו-71 קג”מ המשנעים לא פחות מ-2.4 טון. לא כולל אותי כמובן. למרות המשקל העצום, מתלים אדפטיביים שמוכיחים לנו שהטכנולוגיה יכולה לטפל גם בפיזיקה. במצב ‘Comfort’ הנוחות בעיר טובה יחסית והניו בגלל רכות המתלים אינה מאפשרת לפתוח את המבערים (או האלקטרונים) עד הסוף. זה בטיחותי וזה טוב. מעבר למצב ‘ספורט פלוס’ והאלקטרונים נשלחים במלוא המרץ אל זוג המנועים אשר יורים את ה-EL6 קדימה. 4.5 שניות מעמידה ל-100 קמ”ש אם תתעקשו למדוד, בדרך למהירות מרבית מוגבלת של 200 קמ”ש. במצב ‘ספורט פלוס’, הנהיגה הנמרצת מגובה בהתנהגות כביש צפויה ובטוחה (יחסית לרכב ששוקל 2.4 טון כמובן), והבטחון מאחורי ההגה גבוה.

הצטרפו לערוץ ה-YouTube שלנו !

טווח הנסיעה ברכבים חשמליים מושפע כידוע רבות מאופי הנהיגה ומתוואי הנסיעה. צריכת החשמל בנסיעה משולבת ולא חסכונית הציגה יכולת לחצות את מחסום ה-400 ק”מ בין טעינות בקלות רבה. שימוש מושכל בבלימה הרגנטיבית, שתפעולה מתבצע באופן לא שימושי דרך מסך המולטימדיה, עשוי לשפר טווח הנסיעה ולקרב אתכם לנתון היצרן שעומד על 523 ק”מ.

ניו EL6 מביא עימו עיצוב יוקרתי, אבזור מכובד, ביצועים נמרצים ובגרסה הנבחנת, שכללה סוללה בקיבולת של 100 קוט”ש, גם טווח נסיעה טוב למדי. אם נשווה את האבזור והביצועים לחשמליות יוקרתיות מתוצרת אירופאית, התמורה למחיר טובה. אבל מכיוון ללקוח הישראלי חשוב גם הסמל בחזית ניו EL6 היא מכונית למי שמחפשים משהו שונה ומוכנים לשלם על כך.

ניו EL6 – תעודת זהות

מנוע: חשמלי, קדמי + אחורי,

הספק משולב: 489 כ”ס

מומנט משולב: 71 קג”מ

תמסורת: ישירה, הנעה כפולה,

בסיס גלגלים: 291.5 ס”מ

משקל: 2,398 ק”ג

מ-0 ל-100 קמ”ש: 4.5 שניות

מהירות מרבית: 200 קמ”ש

צריכת אנרגיה ממוצעת (יצרן): 20.7 קילוואט ל-100 ק”מ

מחיר (רכב מבחן): 495 אלף שקלים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר