סקודה קודיאק החדש (נהיגה ראשונה): ללכת על בטוח

סקודה קודיאק הוא מחזה נפוץ למדי על כבישי הארץ. רכב הפנאי הגדול מצא לו קהל נאמן ואוהד וכעת הגיע זמנו של דור חדש לנחות בישראל. אפשר לדלג על הגינונים ולהביט לו ישר בעיניים. המראה החיצוני שונה, בעיקר מלפנים, מאחור ועוד והתוצאה רוקדת על שתי חתונות. מצד אחד הממדים והזהות מצהירים – זה קודיאק – מצד שני הוא לא דומה לקודיאק הקודם. מאוד אהבתי את עיצובו של הדור הקודם ששידר משהו מאוד אחיד ומאסיבי. החדש נראה מודרני יותר, אולי הומוגני פחות – כנראה אתרגל.

עוד מאוברדרייב >>>

תא הנוסעים הוא שילוב משובח בין הנדסת אנוש ברורה וקלה לתפעול, לטכנולוגיה שגם היא חכמה וברורה לשימוש. שני המסכים, זה של לוח המכוונים וזה שמרכז הדשבורד גדולים ומציעים ניווט חכם ופשוט. סקודה גם שמרו על חוגות פיזיות בקונסולה ואלו הן גם חוגות חכמות שתפקודן משתנה בלחיצת כפתור. חכם, פשוט, טכנולוגי. החומרים מהם מורכב התא הזה, נאים, נעימים למראה ומורכבים באיכות מופגנת. חלקם גם מבוססים על חלקים ממוחזרים כפי שמצהירה האופנה הנוכחית. 

גם בפייסבוק >>>

אל דאגה, מקורם של אלו לא ממש מורגש כאן והתוצאה כאמור מרשימה מאוד. עוד נקודה שצריך לציין כאן קשורה למרווח. אורך המרכב התארך ב-6 ס”מ, כך שמעבר למרווח המצוין מלפנים, גם יושבי השורות האחוריות נהנים מתוספת מקום. גם הכניסה לשורה השלישית יוצאת נשכרת מכך. ולא רק היא, גם תא המטען צמח במידותיו.

רכב המבחן הגיע בשחור שבולע את קווי העיצוב, חישוקי 17 אינץ’ הנראים קטנים מעט נוכח הממדים ועם מנוע הבנזין משולב מערכת היברידית מתונה. ההספק עומד על 150 כ”ס והמגדש שיש כאן אחראי לנתוני המומנט הטובים. החלק ההיברידי נמצא כאן בכדי לאפשר למנוע פרקי כיבוי ארוכים יותר בעיקר ולשפר בכך את צריכת הדלק. יחידת ההנעה המוכרת הזו יעילה למדי ונסמכת גם על נתון המומנט כאמור וגם על תיבה רובוטית כפולת מצמדים ומרובת יחסי העברה.

התוצאה יעילה למדי גם אם לא מלהיבה. מי שצריך מנוע גברתני יותר אולי ילטוש עיניים לגרסאות הדיזל השריריות יותר. במהלך נסיעת המבחן הגרסה הזו הציגה ביצועים טובים למדי לצד צריכת דלק טובה למדי בתנאים אלו (12.7 ק”מ/ל’). זאת בין השאר בין היכולת של המנוע הזה לתפקד על שני צילנדרים בעומס נמוך.

צילומים: ששי כהן

ככל הנראה החלק הכי מרשים ברכב הזה, היא היעילות בה הוא מבצע את הדברים לצד תחושת איכות ברורה בכל אשר תפנה. על תא הנוסעים דיברנו, אבל אפשר לציין את תא המטען הנוח ואת הגלגל החלופי המלא. את תנוחת הישיבה המצוינת שאפשר למצוא בעזרת שפע הכיוונונים. את המושבים הנוחים עם תמיכת הירך הנשלפת. החימום שלהם מרגיש קצת מיותר במזג האוויר הזה…

זה ברור ביותר במנהגי הכביש. הבידוד מרעשים מצוין, המנוע מבודד היטב והעברות ההילוכים מעדיפות כאן העברה חלקה יותר מאשר מהירה כברק. כשמחברים לזה את היכולת של הפלטפורמה הזו לספוג היטב את רוב סוגי הסלילה-לא-סלילה המקומית מקבלים נסיעה נוחה ונעימה מאוד. החישוקים אמנם לא מרשימים ויזואלית, אך נעולים בצמיגים בעלי חתך גבוה שמשפרים עוד יותר את הנוחות. אנחנו תמיד מתלוננים על חישוקי גדולי קוטר וצמיגים דלי חתך בהקשר הזה, הפעם אני מברך. התנהגות הכביש ממשיכה את אותו מופע סולידי, בטוח צפוי ומרגיע. 

הצטרפו לערוץ ה-YouTube שלנו !

לצד אלו ראוי לציין גם את מערכות הבטיחות המתקדמות, שפועלות בצורה עגולה מתי שצריך ולא מרגישות חודרניות מדי. תוספת יכולת שמירה עצמאית על הנתיב היא חלק מהחידושים בדור זה, מדגימה לנו יכולת סמי-אוטונומית מרשימה. אם נחזיר את השליטה המלאה אלינו אפשר לציין את תגובות הדוושה הטובות, את ההגה עם המשקל הטבעי למדי וגם את הפעולה הלינארית של דוושת הבלם ועוצמתו הטובה.

בעולם “חדש” בוא מגיעים אלינו השכם וערב רכבים עם שמות אותם לא הכרנו עד לא רגע מארצות רחוקות, שמחתי מאוד לנהוג בסקודה קודיאק החדש. מול אותם כלים גנריים, חשמליים או לא, ניצב רכב שנותן את הדגש על איכות ולאו דווקא על רשימת תוספת בלתי נגמרת. סקודה קודיאק שם לפני הכל את היעילות, הנוחות ואת איכויות הבנייה והנסיעה. לרכב במחירו היו חסרים לי פרטים קטנים, כמו מפתח חכם, אלו יתווספו בעתיד הקרוב עם גרסאות אבזור נוספות. מצד שני, אני מוכן לוותר על פרט כזה ואחר, בכדי לנהוג ברכב שמרגיש כמו חתיכה אחת יצוקה ומהונדסת היטב. בקטגורית רכבי הפנאים הגדולים בעל שבעת המושבים, זה הופך אותו לאופציה מועדפת למי שמעדיף ללכת על בטוח.

סקודה קודיאק 1.5 – תעודת זהות

מנוע: 1,498 סמ”ק, טורבו-בנזין

הספק: 150 כ”ס ב-5,000-6,000 סל”ד

מומנט: 25.5 קג”מ ב-1,500 סל”ד

תמסורת: כפולת מצמדים,7 הילוכים. הנעה קדמית

בסיס גלגלים: 279 ס”מ

משקל: 1,735 ק”ג

מ-0 ל-100 קמ”ש: 9.9 שניות

מהירות מרבית: 205 קמ”ש

צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 16.4 ק”מ לליטר

מחיר: 215 אלף שקלים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר