טכנולוגי, חסכוני, מעוצב וגדול יותר: סקודה קודיאק החדש בישראל

לאחר 7 שנים ו-25,000 לקוחות בישראל, משיקה יבואנית סקודה דור שני לקודיאק עם מנועי בנזין ודיזל לבחירה, אופציה להנעה כפולה ורמת גימור אחת וגבוהה בתחילת הדרך. המחירים ממשיכים לטפס

חברת צ’מפיון מוטורס, יבואנית סקודה, השיקה הבוקר את הדור השני של הקודיאק בישראל, רכב הפנאי 7 מושבים הראשון של היצרן, שזכה להצלחה נאה בעולם מאז שהושק ב-2016 עם 866,000 רכבים שנמכרו ברחבי העולם. גם בארץ הפך הקודיאק לאחד מרכבי הפנאי 7 מושבים הפופולריים, עם 25,000 לקוחות וביקוש נאה אפילו גם כמשומש.

עוד מ-wheel.co.il

בניגוד לדגם התצוגה “Vision 7S” שהציג היצרן לפני כשנתיים שרמז על שפת עיצוב חדשה של היצרן ואיך עשויים להיראות דגמי הקודיאק והסופרב העתידיים, נכון להיום בחרה סקודה להתמקד במראה צנוע ושמרני משמעותית, אותו הם מסבירים שהקודיאק היה מוצלח כל-כך במכירות גם בהיותו וותיק בשוק, כך שעל בסיס מה שעובד היטב לא מתקנים אלא רק מלטשים ומשפרים, ומכאן העיצוב השמרני יותר שנראה כמו אבולוציה של הדור היוצא.

עוד מאוברדרייב >>>

הדגם החדש פותח על פלטפורמת ה-MQB-EVO החדשה של היצרן, התומכת גם בשלל סוגי הנעה היברידיים, ומציע מרכב שצמח ב-6 ס”מ ל-4.76 מטר, לצד צמצום של 2 ס”מ ברוחב המכונית ל1.86 מטר וצמצום של 1.3 ס”מ בגובה ל-1.66 מטר. הארכת המרכב מאפשרת את תא המטען הגדול בסגמנט, עם נפח של 340 ליטר (צמיחה של 107 ליטר) בניצול כל 7 המושבים ועדיין עם גלגל רזרבי. בתא הנוסעים נרשם עיצוב חדש לחלוטין, ושדרוג משמעותי אל איכות החומרים וההרכבה, המטפלים באחת מנקודות התורפה של הדור היוצא שנגעו בתא נוסעים שלא ממש הלם את המיצוב היוקרתי יחסית בקטגוריה.

לצד לוח מחוונים דיגיטלי “10.25, מצוידת המכונית במסך מולטימדיה שצמח ל-“13 וכולל גם קישוריות אלחוטית לסמארטפונים, ידית הילוכים אלקטרונית שעברה למיקום מאחורי ההגה, ועיצוב סביבת נהג ונוסעים הרבה יותר נעים, הכולל דיפונים איכותיים יותר ושילוב נרחב של אריג העשוי פלסטיק ממוחזר. כמו בכל סקודה, גם כאן נרשמים שפע של פטנטים ופתרונות אחסון, לרבות צמד משטחי טעינה אלחוטיים לטלפונים הכוללים גם קירור של המכשירים.

צילומים: יצרן

בשלב הראשון ישווק הקודיאק בארץ ברמת גימור אחת וגבוהה יחסית העונה לשם “Advance”, הכוללת: פנסי מטריקס LED בחזית, חיישני חניה היקפיים, מצלמת רוורס, חישוקי “17, גג זכוכית פנורמי חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, שמשות אחוריות מושחרות, בקרת אקלים עם 3 אזורים ופתחי מיזוג אחוריים, תאורת אווירה נרחבת, בלם יד חשמלי, חימום מושבים קדמיים ועוד. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה גם מאחור עם בלימה אוט’, 7 כריות אוויר ועוד, ולדגם ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

עם תחילת השיווק יוצעו 3 גרסאות הנעה לבחירה: טורבו בנזין 1.5 ליטר המוכר המפיק 150 כ”ס ו-25.5 קג”מ וכולל לראשונה גם מערכת היברידית מתונה. יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, מציעה המכונית תאוצה ל-100 קמ”ש ב-9.9 שניות, מהירות מרבית של 207 קמ”ש וצריכת דלק של 15.5 ק”מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. לצידו תוצע גרסת טורבו-דיזל 2.0 ליטר עם הנעה קדמית או כפולה לבחירה ועם תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. גרסת ה-2X4 מציעה הספק של 150 כ”ס, תאוצה ל-100 קמ”ש ב-9.8 שניות, מהירות מרבית של 203 קמ”ש וצריכת דלק של 18.1 ק”מ לליטר בממוצע, בעוד גרסת ה-4X4 מציעה הספק של 193 כ”ס, תאוצה ל-100 קמ”ש ב-8 שניות, מהירות מרבית של 217 קמ”ש וצריכת דלק של 16.1 ק”מ לליטר בממוצע.

לערוץ הרכב ב-YouTube 

גרסת הפלאג-אין הייבריד החדשה המבטיחה טווח נסיעה חשמלי של 100 ק”מ, לא צפויה להגיע לארץ בשלב הנוכחי, הן בשל תקנות המיסוי המפלות אותה לרעה כעת והן בשל ציודה בחמישה מושבים בלבד, כאשר גרסת 7 מושבים כזאת לא צפויה להגיע לייצור.

עדכונים גם בפייסבוק

מחירי סקודה קודיאק החדש מתייקרים, ובעיקר בשל היעדר גרסאות כניסה זולות יותר לדגם, מה שמעיד על התמקדות בתחילת הדרך בעיקר בלקוחות פרטיים. עם תג מחיר התחלתי של 215,000 שקל לגרסת הבנזין, כ-264,490 שקל לגרסת הדיזל ו-269,490 שקל לגרסת הדיזל 4X4, לא מדובר אמנם בעליית מחירים משמעותית מול הדור היוצא (ברמות הגימור המקבילות), אולם מדובר לעת עתה במחירים גבוהים ממחירי גרסאות הכניסה של דגמים מתחרים כמו מיצובישי אאוטלנדר, צ’רי טיגו 8 ואפילו פולקסווגן אולספייס, האח החורג מבית. יחד עם זאת, היבואן מתכנן להרחיב את משפחת הדגם בארץ בעתיד, והסיבה לטענתו להתחלת השיווק בארץ ברמת גימור גבוהה יחסית נעוצה ברצון להביא את הרכב לארץ בסמוך להשקתו העולמית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר