דילוגי חתול: אורה 07 במבחן

הדגם השני של אורה בישראל מביא את עיצוב הרטרו הלא שגרתי של המותג גם לקטגוריית מכוניות הסדאן הגדולות. אבל האם יש לאורה 07 מה להציע מעבר לעיצוב מול החשמליות המובילות ובראשן טסלה מודל 3?

הרבה מותגי רכב סיניים נחתו בישראל בשנתיים האחרונות, ואורה (ORA) הצליחה להתבלט בינהן. אורה, היא מותג רכב של גרייט וול מוטורס הסינית (GWM) אשר הוקם בשנת 2018 לטובת התמקדות בייצור מכוניות חשמליות. את דרכה בישראל החלה אורה בתחילת שנת 2023 עם דגם ה”פאנקי קאט” שנקרא בשיטת השמות החדשה של המותג 03. אחרי כמעט חצי שנה הצטרף באפריל האחרון חתול חדש לאולם התצוגה של אורה. 

עוד מאוברדרייב >>>

מדובר באורה 07 (לשעבר Lightning Cat) שהיא מכונית משפחתית גדולה בתצורת סדאן, המשווקת בישראל נכון לעתה בגרסת הנעה אחת הכוללת מנוע חשמלי המפיק 204 כוחות סוס המועברים לזוג הגלגלים הקדמיים, כאשר גרסת הנעה כפולה עם צמד מנועים ולמעלה מ-400 כ”ס טרם הגיעה ארצה.

צילום:יובל לוי, אוברדרייב

אורה 07 מוצעת בשתי רמות גימור, שתיהן מאובזרות למדי, אבל מה שלא פחות חשוב מהאבזור, ואולי אף יותר חשוב כאשר מדובר ברכב חשמלי, הוא גודל הסוללה: הגרסה הבכירה כוללת סוללת 86 קוט”ש לעומת 67 קוט”ש בגרסת הכניסה, כאשר מסוגלת טווח נסיעה המוצהר עומד על 570 ק”מ ו-440 ק”מ בהתאמה על פי הצהרת היצרן. המחיר תחרותי ביחס לקטגוריה ועומד על 200 אלף שקלים לדגם הבסיס ו-225 אלף שקלים לדגם בעל הסוללה הגדולה אותו בחנו.

הצטרפו לערוץ ה-YouTube שלנו !

הקו העיצובי של אורה ממשיך מ-03 ל-07. המראה נקי, וכולל שבכה קדמית מצומצמת למדי המותקנת בחלקו התחתון של הפגוש. זוג יחידות התאורה גדולות ועגולות, ומאחוריהן כנפיים הבולטות מעל תא המנוע. אם התיאור לא הסגיר שמדובר בעיצוב המזכיר את הקו העיצובי של פורשה, מבט חטוף בתמונות יסגיר זאת במהרה. באופן לא מפתיע, המעצב הראשי של ה-07, עמנואל דרטה, הגיע מפורשה. מבט מהצד חושף מרכב ארוך יחסית עם צללית של מכונית סדאן-קופה. פוגמים במעט בהרמוניה העיצובית חישוקי ה-“18, שנראים באופן מפתיע קצת קטנים על המרכב הגדול הזה, במיוחד בחלקו האחורי.

הייחודיות של העיצוב החיצוני ממשיכה גם אל תוך תא הנוסעים. פתיחת דלת הנהג חושפת קונסולה ייחודית המהווה מעין גשר צף בין הדשבורד לבין משענת היד שבין המושבים. תא הנוסעים כולל שילוב של מספר חומרים באיכות טובה ובטקסטורות וצבעים שונים המייצרים אווירה יוקרתית. מול הנהג לוח מחוונים הבנוי מטבעות, המהוות גם הן קריצה לדגמי פורשה. מימינו מסך מולטימדיה גדול השולט על מרבית הפונקציות של הרכב, אפילו על דברים בסיסיים כגון עצמת הבלימה הרגנרטיבית או כיוון תריסי המזגן. 

אוברדרייב בפייסבוק

המושב האחורי גבוה יחסית, ואנשים גבוהים עלולים לשפשף את פדחתם בגג הזכוכית הייחודי שאינו כולל כיסוי. מרווח הברכיים מצוין, והנוסע השלישי ייהנה מרצפה שטוחה. דלת תא המטען מציגה פתח הטענה מצומצם יחסית החושף תא מטען לא מרשים בגודלו המסוגל לאכלס 333 ליטר בלבד כשגם אין גלגל חלופי. אורה, כיאה למכונית חשמלית, שוקלת לא מעט. 2,065 ק”ג ליתר דיוק. הטיפול במשקל כזה, ללא מתלים אדפטיביים, מצריך ברוב המקרים פשרה מסוימת בין נוחות להתנהגות כביש. בנסיעה עירונית, נוחות הנסיעה של אורה נוקשה יחסית. המשקל הגבוה שלה בשילוב הספק צנוע יחסית לגודלה לא מייצרים יציאה פראית מהמקום, אך ברגע שאורה מתחילה להתגלגל קצב ההאצה מרשים ולא נרשם מחסור בכח בשום תוואי דרך. מצבי הנהיגה השונים מסוגלים לחדד את מהירות תגובתה אף יותר.

בכבישים המהירים נוחות הנסיעה משתפרת ובידוד הרעשים טוב, למרות דלתות שאינן כוללות מסגרת חלון. אם תדחקו את אורה בתוואי דינאמי תגלו כי המשקל הגבוה מקבל ביטוי בדמות זוויות גלגול מוחשיות. אורה מכוילת לצד הבטוח והסלחני ואיבוד האחיזה יהיה לרוב בסרן הקדמי. עוד בקעו ממערכת השמע בזמן המבחן צפצופים והתרעות רבות של מערכות הבטיחות השונות. בנוסף, תיקון הסטיה מהנתיב היה אגרסיבי מידי לטעמנו. אורה מציעה שלוש רמות של בלימה רגנרטיבית ומצב נוסף של ‘נהיגה באמצעות דוושה אחת’. הביצוע טוב אך התפעול בעייתי, משום שגם הוא מצריך נבירה במסך המולטימדיה. לאוהבי עיר הקיט אילת נוכל לספר כי טווח הנסיעה בפועל, בנהיגה בתוואי משולב יגיע לכ-450 ק”מ. לא רע, אבל רחוק מהצהרות היצרן.

אורה 07 מציגה עיצוב ייחודי בשוק הרכב, טווח נסיעה טוב, מרחב מכובד ליושבים במושב האחורי ואבזור נדיב ביחס למחיר. מנגד, היא אינה מתגמלת במיוחד בנהיגה דינאמית, מערכות הבטיחות מתריעות ומתערבות יתר על המידה (צפוי להיפתר בעדכון גרסה בהמשך כאמור) ותא המטען שלה מאכזב ביחס לגודל. במחיר התחלתי של 200 אלף שקלים. מול דמי הסדאן הסיניים המעט גנריים היא מהווה אלטרנטיבה שונה למי שרוצה להרגיש מיוחד, לסובב מבטים ולדמיין שהוא נוהג בפורשה פאנמרה.

אורה 07 Pro+ – תעודת זהות

מנוע: חשמלי קדמי

הספק: 204 כ”ס

מומנט: 34.7 קג”מ

תמסורת, ישירה, הנעה קדמית

בסיס גלגלים: 287 ס”מ

משקל: 2,065 ק”ג

מ-0 ל-100 קמ”ש: 8.2 שניות

מהירות מרבית: 180 קמ”ש

צריכת אנרגיה ממוצעת (יצרן): 16 קילוואט ל-100 ק”מ

מחיר: 224,900 שקלים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר