מתעדכנת: סקודה אוקטביה

סקודה אוקטביה מתחדשת ואיתה גם גרסת ה-RS שהיא הספורטיבית הנמכרת ביותר בישראל

אחרי ייצור 7 מיליון יחידות, סקודה חשפה את מתיחת הפנים של האוקטביה, המשפחתית הפופולארית (גם אצלנו) שלה. הדור הנוכחי של סקודה אוקטביה הוצג כבר ב-2019 והוא עובר מתיחת פנים במקביל לחשיפת סופרב וקודיאק חדשים.

עוד מאוברדרייב >>>

המשמעות לסמיכות הזו היא שבסקודה השתדלו להעניק לאוקטביה חזית עדכנית המיישרת קו עם הסופרב והקודיאק, מה שבא לידי ביטוי בעיצוב כונסי האוויר הרוחביים בחלקו התחתון של הפגוש, ביטול פנסי הערפל ויחידות תאורה חדשות עם חתימת LED עדכנית. במקביל בתא הנוסעים קיבלה האוקטביה מערכת מולטימדיה בעלת הממשק החדש של החברה, לצד אופציה למסך מרכזי בגודל 13 אינץ’.

היצע המנועים ימשיך לכלול מנועי טורבו בנזין 1.5 ו-2.0 ליטר ו-2.0 טורבו דיזל. מנוע ה-2.0 זכה לחיזוק עם הספק שעלה מ-190 ל-204 כ”ס, כשהוא גם אמור להיות חסכוני מבעבר הודות לשימוש בשיטת “מחזור בודק” שפיתחה פולקסווגן כדי לייעל את מחזורי העבודה של המנוע.

מעבר לכך, סקודה אוקטביה RS זכתה בנוסף למרכב המונמך ב-15 מ”מ למערכת היגוי פרוגרסיבית בעלת יחס העבר המשתנה, דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית ומערכת פליטה ספורטיבית חדשה כסטנדרט האמורה לספק צלילים נוכחים יותר, בטח בסביבה של מכוניות חשמליות ההולכות ומתרבות.

תא הנוסעים של ה-RS יכלול גלגל הגה תלת חישורי ואופציה לשתי אפשרויות מושבים ספורטיביים וגימור פנים בשילוב בצעים שחור-אדום. סקודה אוקטביה RS המחודשת תוצע גם בעבר גם בגרסת סטיישן שימושית ומדליקה, אך זו כמו בעבר לא תגיע לישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר