צ’רי: עכשיו עם חשמל

בניגוד למקובל, חדרה צ׳רי הסינית לארץ עם דגמי בנזין בלבד והצליחה למסור כאן בשנה וחודשיים מעל ל-12,000 מכוניות. כעת משיקה היבואנית חשמלית ראשונה עם גרסה מחושמלת ל-FX המוכר שמבטיחה טווח נסיעה עד 430 ק״מ ותג מחיר הנמוך בקטגוריה

חברת פריסבי, יבואנית צ׳רי הסינית, ערכה הבוקר מסיבת עיתונאים בה סיכמה את שנת החדירה הראשונה לישראל של ענקית הרכב הסינית, והשיקה במקביל מכונית חשמלית ראשונה שאמורה להוות מנוע צמיחה של היבואן בשנה הקרובה, עם כניסה לסגמנט הקרוסאוברים החשמליים הלוהט, כמתחרה ל-BYD אטו 3 שמובילה את השוק, וג׳ילי גיאומטרי C ו-MG ZS EV שנהנות גם הן מביקוש גבוה.

עוד מ-wheel.co.il

בפריסבי מתגאים שכנגד כל התחזיות בענף הרכב שזלזלו באסטרטגיית השיווק של צ׳רי, שכללה כניסה לארץ עם 3 דגמי קרוסאוברים מונעים בדלק, בשעה שכל המתחרים שמגיעים מסין מתמקדים בדגמי חשמל, הציפיות של היבואן למכור כאן סדר גודל של 8,000-10,000 מכוניות כבר בשנת השיווק הראשונה התממשו עם 11,000 מסירות ב-2023 ומקום 7 המכובד בטבלת המסירות. בסה״כ עלו עד כה לכביש יותר מ-12,300 מדגמי צ׳רי, כאשר לצד תמחור תחרותי וחבילת אבזור נדיבה, אין ספק שמשבר השבבים העולמי שגרם למחסור חמור במלאים אצל מרבית המתחרים, סייע לצ׳רי לכניסה נוחה יותר לשוק, כולל פעילות נרחבת בחברות הליסינג שאמצו את דגמיה ובעיקר את דגם הטיגו 8, רכב הפנאי 7 מושבים שמוביל את מכירות הקטגוריה מאז הגעתו.

הבוקר נכנסה צ׳רי גם לעידן החשמלי עם הגרסה החשמלית של הקרוסאובר המשפחתי הקומפקטי של היצרן, שכוללת את אותה שלדה שפותחה במקור לתמוך גם ברכב חשמלי, ועיצוב מעט שונה עם חזית מעודנת יותר למראה ביחס לגרסת הבנזין המצועצת וצעקנית משהו, חישוקי גלגלים ״18 קלים בעיצוב אווירודינמי, ופגוש אחורי מעודן יותר.

המפרט הטכני כולל מנוע חשמלי שמפיק 204 כ״ס ומציע תאוצה ל-100 קמ״ש ב-7.6 שניות, מהירות מרבית של 172 קמ״ש וסוללת 61 קוט״ש המבטיחה טווח נסיעה עד 430 ק״מ לפי נתוני היצרן, לצד תמיכה בטעינת DC מהירה עד 110 קילוואט.

גם תא הנוסעים של המכונית זכה למתיחת פנים (שכרגע הוצגה בעולם רק בדגם החשמלי ולא ברור אם תגיע גם לגרסת הבנזין), כאשר ידית ההילוכים עברה למיקןם מאחורי ההגה ופינתה מקום יקר בין המושבים הקדמיים שנוצל לשטחי אחסון גדולים, משטח טעינה אלחוטי ועוד. גם איכות החומרים השתדרגה כאן ומי שיבחר בגרסת ה-״נובל״ המאובזרת יותר, יזכה לתא נוסעים בניחוח פרמיום עם ריפודי עור מלאכותי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית ומחוממים, גג שמש חשמלי, דלת תא מטען חשמלית, מצלמות 360 מעלות ועוד.

צילומים: ששי כהן

גם רמת הגימור הבסיסית ״קומפורט״ מאובזרת למדי וכוללת לוח מחוונים דיגיטלי ״10.25, ומסך מולטימדיה באותו הגודל המתחבר ליחידה אחת גדולה ומרשימה. שניהם אגב כוללים גם אפשרות לתפעול בעברית וקישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. עוד תמצאו בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, משטח טעינה אלחוטי מהיר 50w, כניסה והנעה ללא מפתח, שמשות אחוריות מושחרות, תאורת LED היקפית, חיישני חניה היקפיים, מצלמת רוורס, בלם יד חשמלי ועוד.

אבזור הבטיחות כולל כסטנדרט בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת במראות, בלימה אוט׳ גם ברוורס, התרעת עייפות הנהג, החלפת אורות אוט׳, התרעה על פתיחת דלת לא בטוחה ועוד, אך הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי.

מחיר צ׳רי FX החשמלית תחרותי וזול מהמתחרים הישירים ויחל מ-153,000 שקל לגרסת הכניסה ו-163,000 שקל לגרסה הבכירה. תוספת של צביעה דו-גוונית תעלה 5,000 שקל ולמכונית אחריות לחמש שנים או עד 150,000 ק״מ ואחריות לסוללה לשמונה שנים או עד 160,000 ק״מ. היבואן מבטיח שבמחיר הזה יוצעו כל המכוניות שכבר הגיעו לארץ לפי המיסוי הישן (מלאי של יותר מ-1,000 מכוניות), אך לא מתחייב להשאיר את המחיר במכוניות שיגיעו לאחר מכן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר