אמרת טנדר אמריקאי אמרת סילברדו. בישראל בכל אופן. וזה לא מקרה, מאז שהקטגוריה הזו החלה לתפוס תאוצה בארץ שברולט סילברדו הוא הפיק-אפ הנפוץ ביותר על כבישי ישראל. לא פחות מ-11,000 יחידות ממנו נמכרו ממנו ב-15 השנים האחרונות, כך שהוא בהחלט מראה נפוץ במחוזותינו. ועכשיו אנחנו עומדים מול מתיחת הפנים החדשה, מתרשמים מהשינויים לראשונה.
קצת פרטים להתחלה. הסילברדו הנוכחי משווק בישראל עם תא נהג כפול או קבינה מורחבת. יש אפשרות לבחור גם בין הנעה אחורית לכפולה ולא פחות מ-6 רמות גימור. רכב המבחן הגיע אלינו עם קבינה כפולה ברמת גימור LTZ הבכירה. בנוסף הוא צויד בחבילת מיד-נייט. זה אומר שכל חלקי הכרום ברכב מושחרים. החבילה האמורה, יחד עם הגריל ויחידות ה-LED החדשות וחישוקי ה-20 אינץ’, יוצרות מראה מרשים מאוד.
מטפסים על המדרגה הנפתחת חשמלית ומתיישבים בכיסא הנוח. כאן אפשר לראות שהעדכון כולל בין השאר מסך מגע מרכזי המשמש את המולטימדיה בגודל 13.4 אינץ’ ולוח מחוונים המוקרן על מסך צבעוני בגודל 12.3 אינץ’. גם הגישה והשימוש לתא המטען שופרו כאן. בצד המכאני ההבדלים הבולטים ביותר הם נתוני התפוקה המשופרים. מנוע הדוראמקס מציע כעת 470 כ”ס ולא פחות מ-134.8 קג”מ. הכוח עובר אל ארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים בעלת 10 יחסי ההעברה. הסילברדו משווק בישראל עם חבילת Z71 וזה אומר בולמי זעזועים של חברת ראנצ’ו, מיגון תחתון, מערכת בקרת מורד ועוד. אחד השדרוגים המשמעותיים כאן כולל שלל מערכות בטיחות אקטיביות כבר מרמת הגימור הבסיסי. הרשימה כוללת בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על שטחים מתים, בלימה אוטונומית, מצלמת 360 מעלות, זיהוי הולכי רגל מלפנים לבלימה האוטונומית, בקרת סטייה מהנתיב, התראה על תנועה חוצה מלפנים ומאחור, חיישני חנייה היקפיים, מצלמת ארגז, מצלמת נסיעה לאחור ומצלמת וו גרירה, מצלמת מראה ונו… הבנתם את הרעיון. בגזרת עזרי הנהיגה אפשר למצוא גם מערכת בקרה לירידה במדרון, בלם אגזוז לעזרה בירידות וגם את המראות הנפלאות. הן יודעות לנוע לרוחב, להתכוונן, בעלות חימום וחשובות מאוד ברכב בסדר גודל כזה.
בתוך תא הנוסעים המרחב אדיר כרגיל. מה שחדש זו התחושה הטכנולוגית מאוד. צמד המסכים הגדול, מערכות הבקרה השונות, אלו ועוד גורמים לרכב הזה להרגיש עדכני לחלוטין. בשילוב עם בשילוב התצוגה על השמשה הקדמית (15) אינץ’, משטח הטעינה האלחוטי וצמד המסכים הענקיים – זה מרגיש כמו פרייבט עדכני ענק ומרווח. לרווחת הנוסעים יש כאן גם חלון חשמלי בגג, ריפודי עור, כיוונון חשמלי למושבים, מערכות של BOSE עם 7 רמקולים ועוד. כך שבתא יש בהחלט תחושה מפנקת ונעימה מאוד.
תחילת נסיעה עירונית וברור לחלוטין שכל ההיי-טק מסביב עוזר מאוד לרכב באורך של יותר משישה מטרים ורוחב של יותר משני מטרים, להתנהל בעיר. אם זה המצלמות, המראות, החיישנים, אפשר לנווט את המפלץ בדיוק מילימטרי בלי חשש. בתור העיר התחושה טובה מכיוון המתלים ספיגת המהמורות טובה כהשפעתם של החישוקים לא מורגשת כאן. מחוץ לעיר, ללא עומס בארגז, התחושה ממשיכה להיות טובה והדוקה במפתיע. ההתנהגות צפויה מאוד במסגרות השימוש הסביר והדרך רצה מהר. לכך אחראי גם המנוע – הוא פשוט מבצע מהר וחזק כל בקשה מצד אחד ומאפשר שיוט נינוח מהצד השני. הדרך למגביל המהירות מהירה מאוד, כשהסילברדו צובר קמ”שים במהירות והחלטיות. עשרת יחסי העברה מרשים שיוט חוקי שקט מאוד ובכלל, על הכביש המהיר אפשר לצבור ק”מ רבים ללא מאמץ או התעייפות פעולת מערכות הבקרה, השיוט האדפטיבי ושאר מערכות הבטיחות עוזרות גם הן כאן ומורידות לחץ מהנהג.
בלי קשר לכוח, באופן שמפתיע כל פעם מחדש וכנראה הסילברדו מציג התנהגות כביש מצוינת ביחס לז’אנר. רמת האחיזה גבוהה, ההתנגות צפויה ואפילו ההגה מציג דיוק ומשקל מפתיעים. ואם נחזור שוב למנוע, היכולת של יחידת ההנעה הזו להמשיך ולדחוף המשיכה להרשים גם תחת עומס קל. עם חמישה אנשים שמאכלסים את הקבינה (יש מקום לעוד אחד) ומעט מטען בארגז מאחור, הסילברדו הרגיש בדיוק אותו הדבר. חזק, מהיר ומבצע. זה לא רק הזינוק הנחשוני מהמקום, אלא גם ואולי בעיקר תאוצות הביניים. בכבישי הצפון, הוכיח לנו פעם אחר פעם הסילברדו את היכולת שלו לעקוף בקלות רבה בכל סיטואציה. אם זה לא היה ברור, זה אוטו חזק מאוד וזה מורגש בכל רגע. הבלמים הפגינו גם הם יכולת טובה ולפי מיטב זכרוני פעולת הדוושה טובה מזו הזכורה לי בדגם.
עם כל הנתונים שיש כאן, ירדנו גם לשטח כמובן, מודעים לכך שהמגבלה העיקרית כאן תהיה האורך האדיר שמייצר זווית גחון שטוחה למדי. בכל מה שקשור למערכת ההנעה ולמערכת ההינע הסילברדו מצויד בכל מה שצריך בשביל לתקוף כל שטח וכל מעלה. המגבלה כאן היא הממדים וזוויות המרכב שמגבילים את הגישה בחלק מהמקומות. על שבילים מהירים הסילברדו ממשיך להפגין את ההתנהגות הטובה והצפויה שלו. המתלים על שבילים לא חלקים דורשים התאמה של מהירות התקיפה לפני השטח.
השיפורים הקלים אך המקיפים הקפיצו את הסילברדו עוד שלב קדימה. זהו עדיין אותו רכב עבודה ענק מצד אחד וכזה שיכול לשמש ולפנק בזמן הפנוי. עכשיו עם תוספת הכוח, כמות הטכנולוגיה בתא הנוסעים ושאר השדרוגים הוא מגדיל אפילו יותר את היכולת המשובחת שלו. יחד עם אביזרי הבטיחות המתקדמים מתקבל רכב שהוא סופר-קשוח מצד אחד וגם מפנק ונעים מהצד השני. רמת הביצוע וההשקעה של שברולט כאן, תורמת להרגשה מיוחדת, כזו שמשיקה לעולמות הפרימיום.
שברולט סילברדו LTZ
מנוע V8, טורבו דיזל, 6.6 ל’
הספק 480 ב-2,800 סל”ד
מומנט 134.8 קג”מ ב-1,600 סל”ד
תמסורת: אוטומטית, 10 היל’
בסיס גלגלים 403 ס”מ
מ-0 ל-100 קמ”ש כ-7 שנ’
מהירות מרבית 160 קמ”ש (מוגבל אלקט’)
צריכת דלק ממוצעת (מבחן) 7.4 ק”מ/ל’
מחיר 310,000 שקלים
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו