המבול שבדרך: דגמי 2024

המעבר המהיר של תעשיית הרכב להנעה חשמלית יבוא לידי ביטוי גם ב-2024 עם ריבוי עצום של דגמים חדשים, לצד עוד מותגים חדשים שינסו לנגוס בשוק הישראלי שהופך להיות צפוף במיוחד

אאודי

אאודי תציג השנה שני דגמים חשמליים חדשים על בסיס שיחנכו פלטפורמה חשמלית חדשה ומתקדמת במיוחד שפותחה בשיתוף פורשה. הדגם הראשון יהיה A6 איטרון שישמש כמכונית הסאלון של אודי שתעבור מעתה להיות מונעת רק על ידי חשמל ותתייצב מול ב.מ.וו i5 ומרצדס EQE. הדגם השני הוא Q6 איטרון שיתמקם בין שני הקרוסאוברים החשמליים המוכרים של אאודי, אך כיוון שהוא יתבסס על הפלטפורמה החדשה הוא יציע, כמו ה-A6 איטרון, טכנולוגיית סוללות וטעינה מתקדמות יותר, טווח נסיעה עדיף וממשק תפעול חדש בתא הנוסעים. שני הדגמים המסקרנים צפויים להגיע לישראל ברבעון האחרון של 2024. עד אז תעבה אאודי כבר בחודשים הקרובים בישראל את היצע הגרסאות של ה-Q4 איטרון עם גרסת 45 כפולת מנועים וכפולת הנעה עם 260 כ”ס בעלת טווח נסיעה של 490 ק”מ. בחודשים הקרובים תגיע גם מהדורת הפרידה של אאודי R8, שירת הברבור של מנוע ה-V10 הייחודי, עם הנעה אחורית במקום כפולה ולא מעט תוספות ייחודיות שיהפכו את היחידות האחרונות הללו לפריט אספנים מבוקש, בטח בעוד מספר שנים כאשר נתגעגע למכוניות בעלות מנועי בעירה פנימית.

עוד מאוברדרייב >>>

אבארט

אבארט נכנסת לעידן החשמלי וצפויה להתחיל בחודש ינואר להתחיל לשווק את הגרסה הספורטיבית של ה-500e. העיצוב כולל שלל תוספות קרביות כמיטב המסורת של אבארט, כאשר על ההנעה אחראי מנוע חשמלי בהספק של 155 כ”ס המסוגל להאיץ את אבארט 500e ל-100 קמ”ש ב-7 שניות. עבור מי מתגעגע לצלילי המפלט והפיצוצים של אבארט 500 היוצאת, יכול להתנחם במחולל סאונד שידמה את הצלילים המוכרים בתא הנוסעים. אגב, אבארט 500 היוצאת תמשיך להימכר במקביל במהלך השנה הקרובה.

ORA

המותג החשמלי הייחודי של גרייט וול צפוי להתרחב השנה עם דגם סדאן בשם 07 ORA (לשעבר Next Cat) שאמור להתחרות על המשבצת החמה של טסלה מודל 3. בניגוד ללא מעט דגמים סיניים המכוונים לאותה מטרה ונראים כמו שכפול זהה, אורה כדרכה תציע עיצוב רטרו עגלגל ומושקע עם דמיון לא מבוטל לפורשה ובנטלי ותא נוסעים מושקע במיוחד עם אווירת פרימיום, לצד רשימת אבזור ארוכה. ל-07 גרסת הנעה קדמית עם מנוע בהספק של 204 כ”ס או גרסת “פרפורמנס” כפולת הנעה ומנועים בהספק משולב של 403 כ”ס. סוללה בקיבולת של 84 קוט”ש אמורה להעניק טווח נסיעה של כ-500 ק”מ. במחיר המשוער אמור להיות באזור רבע מיליון שקלים.

אלפא רומיאו

הג’וליה והסטלביו הוותיקות זכו לשורת עדכונים קלה לפני מספר החודשים הבאה לידי ביטוי בעיקר בפנסי חזית חדשים עם חתימת אור בסגנון הטונאלה, לוח מחוונים דיגיטלי ומערכת מולטימדיה עדכנית בתא הנוסעים ושיפורים למערכות בטיחות האקטיביות. שיווקם של שני הדגמים המעודכנים צפוי להיות ברבעון השני של 2024. רכב פנאי קטן ועירוני בשם מילאנו אמור להיות מוצג בתחילת 2024, אך הגעתו ארצה ככל הנראה לא תהיה בשנה הקרובה.

אסטון מרטין

היצרנית הבריטית האריסטוקרטית תתחיל לשווק בישראל בשנה הקרובה את DB12, הבת החדשה בשושלת מכוניות ה-GT של החברה והמכונית האחרונה של החברה שלא תיעזר בהנעה חשמלית כלשהי. העיצוב מודרני וקלאסי כאחד, תא הנוסעים ספורטיבי ומוקפד עד לפרטים הקטנים ומעל לכל מנגן, תרתי משמע, מנוע V8 כפול מגדשים  המספק 680 כ”ס. אסטון מרטין DB12 תשווק בישראל במרכב קופה או במרכב הפתוח המכונה באופן מסורתי וולנטה, כשהמחיר יהיה מעבר לרף 2 מיליון שקלים.

אקספנג

קצת באיחור עקב המצב הביטחוני, החלה חברת פריזבי (קרסו) לשווק את המותג הסיני המסקרן אקספנג. אקספנג החלה את פעילותה בארץ עם מכונית סדאן גדולה בשם P7 ו-SUV מגודל בשם G9 שנכון לעתה מהווה את הדכם הבכיר של החברה (ומבחן שלו מופיע במוסף זה). על פי תכניות ההתרחבות של המותג, במהלך 2024 צפוי להגיע גם קרוסאובר קטן ועממי יחסית בשם G6 שמכוון ללב קטגוריית החשמליות, עם מרכב האצ’בק/קופה נאה ומפרט אבזור עשיר במחיר שצפוי להיות באזור ה-200 אלף שקלים ואולי אף פחות מכך.

ב.מ.וו

סדרה 5 החדשה שנחשפה בקיץ החולף צפויה להיות החידוש העיקרי של ב.מ.וו השנה בישראל. כמו במקרה של סדרה 7, גם סדרה 5 החדשה מתפצלת מעתה לשני דגמים: סדרה 5 שתצויד במנועי טורבו בנזין בנפחי 2.0 ו-3.0 ליטר וביחידות הנעה היברידיות נטענות על בסיס אותם מנועים בסיוע מנוע חשמלי. לצידה של סדרה 5 נמצאת i5 שהיא למעשה הגרסה החשמלית שלה השונה במקצת עיצובית ומוצעת בגרסאות של מנוע יחיד (340 כ”ס) או כפול (600 כ”ס). הבסיס של סדרה 5 ו-i5 החדשות הוא פלטפורמת CLAR של הדור היוצא שעברה שינויים ושיפורים מקיפים. שתי המכוניות צפויות להגיע הארצה ברבעון הראשון של 2024 כאשר ה-i5 תקדים במעט את אחותה. ברבעון השני של השנה צפויה להגיע גם ב.מ.וו iX2, הגרסה החשמלית של X2 החדש שנחשפה לפני מספר שבועות. ב.מ.וו iX2 מצוידת ביחידת הנעה זהה לזו של ה-iX1, עם 313 כ”ס וסוללה שאמורה לספק טווח נסיעה של כמעט 450 ק”מ.

BYD

אחרי שנת בכורה מוצלחת בה כבשה את תואר “המכונית הנמכרת ביותר בישראל” תמשיך BYD במתקפה על השוק המקומי. את הדגל תישא BYD סיל שהשקתה נדחתה עקב המציאות הביטחונית, אך תתרחש כבר בתחילת 2024. סיל היא מכונית סדאן חשמלית שתתחרה ראש בראש מול טסלה מודל 3 עם עיצוב וטכנולוגיה עדכנית על בסיס סוללת הבלייד הייחודית של BYD. הסיל תוצע בגרסת הנעה אחורית או בגרסת פרפורמנס כפולת מנועים והנעה עם למעלה מ-500 כ”ס. ברבעון השני של 2024 צפוי לנחות גם קרוסאובר גדול מהאטו 3 הפופולארי בשם סיל U שייתמצב מול טבלה מודל Y. למרות השם, הוא מבוסס על פלטפורמה שונה מזו של הסיל סדאן ואין ביניהם קשר ממשי, אך כמו יתר דגמי BYD אמור לספק שילוב אטרקטיבי של ביצועים ותמורה למחיר מול המתחרים. הטאנג בעל שבעת המושבים אמור לעבור מתיחת פנים בקרוב כאשר הדגם המעודכן יגיע ארצה במחצית השניה של 2024.

ג’יפ

האוונג’ר שזכה בשנה שעברה בתואר “מכונית השנה באירופה” אמור לנחות בארץ בשבועות הקרובים ולהכניס את ג’יפ לקטגוריה שהמותג טרם היה בה קודם. מדובר על רכב פנאי רך המבוסס על פלטפורמת פיג’ו 2008 וקטן יותר מג’יפ רנגייד שכבר אינו מיובא ארצה. ג’יפ אוונג’ר יגיע בשלב זה רק בתצורה של הנעה קדמית, עם אפשרות למנוע בנזין או לגרסה חשמלית עם טווח נסיעה מוצהר של כ-350 ק”מ. בעתיד צפויה גם גרסת הנעה כפולה שיותר ראויה לסמל ג’יפ בחזית. מן העבר השני של סקאלת הגודל, עדין לא ידוע אם ומתי יגיע ארצה ג’יפ ואגוניר, הדגם הגדול והבכיר בסדרת דגמי ה-SUV של ג’יפ.

ג’נסיס

ג’נסיס GV80, רכב הפנאי הגדול בהיצע של מותג היוקרה הקוריאני, זכה למתיחת פנים קלילה השנה. חיצונית השינויים מינוריים למדי ובאים לידי ביטוי בעיקר בשבכה חדשה ומסוגננת יותר בחזית, אך השוני העיקרי הוא בתא הנוסעים, עם עיצוב מחודש ומסך 27 אינץ’ משולב ללוח המחוונים ומערכת המולטימדיה שגונב את ההצגה. לצד מתיחת הפנים קיבל ג’נסיס GV80 גם גרסת קופה בעלת קו גג נמוך ומשתפל לאחור, שהיא התשובה הקוריאנית למרצדס GLE קופה וב.מ.וו X6. ומוצעת גם עם מנוע V6 חדש בעל מגדש על חשמלי ותגבור היברידי קל בהספק 415 כ”ס. לא ברור אם גרסה תגיע ארצה כאשר ינחתו דגמי GV80 העדכניים במחצית השניה של 2024. גם ג’נסיס G80 הסאלונית עברה מתיחת פנים קלה זה עתה, כשהיא מאמצת חזית עדכנית ואת מסך ה-27 אינץ’ בתא הנוסעים המשודרג ואמורה להגיע ארצה במחצית השניה של השנה. עוד חידוש באולם התצוגה יהיה הגעתה של G90, ספנת הדגל של המותג המציעה רמת עושר שלא נופלת מהמתחרות הגרמניות ותשמש בעיקר כמקדמת תדמית עבור מותג השאפתן.

וולוו

מנוע הצמיחה העיקרי של וולוו בשנה הקרובה אמור להיות EX30. מדובר בקרוסאובר קטן בעל תא נוסעים מינימליסטי, אך עם מפרט טכני עשיר ששיווקו מתחיל בישראל בימים אלו במחיר התחלתי של 190 אלף שקלים, כשהמחיר והעיצוב האופנתי אמורים למשוך קהל צעיר למותג. וולוו EX30 חולק פלטפורמה עם סמארט #1 ומציע דגמים עם מנוע יחיד או כפול בהספקים שבין 272 ל-420 כ”ס עם טווח נסיעה שבין 350 ל-470 ק”מ בהתאם לדגם. בסוף השנה צפוי להגיע לישראל סוף סוף ה-EX90 שירש את ה-XC90 כדגם הבכיר במשפחת רכבי הפנאי של וולוו. גם EX90 הוא רכב פנאי יוקרתי בעל שורת מושבים שלישית, תא נוסעים מאובזר לעייפה עם שילוב מנועים בהספקים של עד 510 כ”ס וסוללה ענקית האמורה לספק טווח של 600 ק”מ. המחיר אמור להיות עמוק בטריטוריה של אאודי Q8 איטרון וב.מ.וו iX כלומר כ-600 אלף שקלים לפחות.

וויה

דגם שני של מותג היוקרה הסיני הנקרא Dream אמור להצטרף לצידו של ה-Free באולם התצוגה בהרצליה. מדובר במיניוואן יוקרתי במיוחד וגדול מידות (אורך של 530 ס”מ) בעל חזית עם שבכת כרום עצומה ותא נוסעים אולטרה מפנק ל-6 או 7 נוסעים המכיל מושבי קפטן חשמליים ושלל מסכים. מערכת ההנעה החשמלית כוללת מנוע יחיד בהספק של 430 כ”ס וטווח נסיעה שיעמוד על יותר מ-600 ק”מ שמספיקים כדי להפוך את החלום של וויה למוביל נוסעים לימוזני במלוא מובן המילה, כאשר מחיר באזור של חצי מיליון שקלים מיעד אותו לשירותי הסעות VIP.

זיקר

מותג היוקרה החשמלי של ג’ילי יתחיל את פעילותו בישראל בתחילת חודש ינואר, בשלב ראשון עם שני דגמים עיקריים. הדגם הראשון הוא זיקר X, קרוסאובר קומפקטי החולק בסיס משותף עם וולוו EX30 וסמארט #1 ויוצע בגרסאות הנעה דומות. מעליו יוצע זיקר 001, דגם סאלון גדול בעל צללית פאסטבק בסגנון פורשה פאנמרה. זיקר 001 מוצע במגוון גרסאות של הנעה אחורית או כפולה ובעולם גם בגרסה ספורטיבית עם למעלה מ-1,200 כ”ס שלא אמורה להגיע ארצה בעתיד הנראה לעין.

טויוטה

החידוש החשוב של טויוטה בישראל לשנת 2024 הוא C-HR החדש ששיווקו בישראל כבר החל בתחילת החודש (התרשמות ראשונית מהדור החדש במוסף זה). לטויוטה C-HR החדש עיצוב עדכני ומסוגנן, צמיד חידות הנעה היברידיות לבחירה ומפרט בטיחות מלא במחיר התחלתי לא נמוך של 170 אלף שקלים. טויוטה לנד קרוזר 250 החדש והמסקרן יערוך את הבכורה האירופאית שלו במחצית הראשונה של 2024 וצפוי לנחות בישראל במחצית השניה של השנה עם מנוע דיזל בעל תגבור היברידי קל, כאשר הגרסה ההיברידית המלאה לא צפויה להגיע ארצה לפני 2025. הגעת הדור החמישי של טויוטה פריוס כרגע לא אמורה להיות צפויה עקב מחיר גבוה מידי עבור גרסת הפלאג אין.

יואנהאנג

קבוצת כדורי המייבאת את סקייוול תנסה להרחיב בשנת 2024 את האחיזה בשוק החשמליות המקומי עם מותג חדש בשם הלא פשוט יואנהאנג (Yuanhang). בכדורי ינסו להשיק במהלך השנה הקרובה שלושה דגמים של המותג בהם מכונית סדאן סאלונית באורך של יותר מ-5 מטרים בשם Y6 וקרוסאובר במידות דומות עם שורת מושבים שלישית, שניהם יוצעו עם מנועים בהספקים של 340 ו-680 כ”ס ומפרט אבזור עשיר. לצידם אמור להצטרף קרוסאובר קטן ועממי בשם ES3.

יונדאי

רכב הפנאי הגדול של יונדאי עבר מהפך עיצובי לקראת 2024 עם מראה קובייתי וקשוח שהוא יותר SUV מאשר קרוסאובר כפי שהיה במשך שנים. תא הנוסעים זכה לעיצוב חדש לחלוטין, כאשר גם לסנטה פה יש מעתה שילוב של שני מסכים צמודים גדולים לרוחב הקוקפיט. בסיס הגלגלים התארך לטובת מרחב הפנים ובחזית ישנו מנוע 2.5 ליטר חדש עם או בלי טורבו. יחידות ההנעה ההיברידיות מהדור הנוכחי יוצעו גם הן. בעולם מוצע הסנטה פה החדש גם בגרסאות בעלות אבזור שטח, אך לא ברור אם אלו יוצעו גם בישראל כאשר ינחת הסנטה פה החדש במחצית השניה של 2024. יונדאי אלנטרה וסונטה עבור מתיחת פנים קלה כשהן מאמצות את הקו העיצובי הנוכחי של היצר. אלו צפויות להגיע כן במהלך השנה הקרובה.

לקסוס

זמן קצר לאחר השקה האירופאית, צפוי לנחות בישראל בחודש ינואר ה-LBX של לקסוס (עליו תוכלו לקרוא בהרחבה במוסף זה). מדובר בקרוסאובר עירוני החולק בסיס משותף עם טויוטה יאריס קרוס, אך מציע עיצוב שונה עם חזית לקסוסית, תא נוסעים איכותי יותר ולא פחות מחמש רמות גימור שונות. יחידת ההנעה היא היברידית בהספק של 136 כ”ס עם תיבת הילוכים רציפה, כשאת החבילה משלימות מערך מלא של מערכות בטיחות אקטיביות. בהמשך השנה צפויה להגיע גם לקסוס RZ החשמלית בגרסת מנוע יחיד זולה יותר מגרסאות ההנעה הכפולה הקיימות.

MG

MG נבדלת משלל מותגי הרכב הסיניים בזכות ההקשר שלה ל-MG הבריטית שהייתה אחראית לכמה ממכוניות הספורט האהובות מעולם. בניסיון לחזק את השורשים, חשפה השנה MG את הגרסה הסדרתית של הסייברסטר, רודסטר בעל עיצוב ספורטיבי, גג בד מתקפל, דלתות מספרים והנעה חשמלית. עם הספקים שבין 300 ל-500 כ”ס הביצועיים צפויים להיות עדיפים על פני לא מעט מכוניות ספורטיביות מובהקות. לתדמית הספורטיבי של MG אמורה לתרום גם גרסת ה-XPower הספורטיבית של MG4 עם צמד מנועים חשמליים, 435 כ”ס וזינוק ל-100 ב-3.8 שניות. לפחות באירופה ה-XPower זולה מטסלה מודל 3 הסטנדרטית ויהיה מעניין לראות אם תצליח חברת לובינסקי לשמור על מחיר אטרקטיבי גם בישראל.

מיני

מיני קופר E החדשה תגיע לישראל במחצית השניה של 2024 ותבשר על עידן חדש במותג הרטרו היוקרתי. הדור החדש מציע פרשנות מודרנית לעיצוב המוכר ומידות גדולות יותר, כשהוא בנוי על בסיס פלטפורמה חשמלית ייעודית שפותחה עם גרייט וול וגם ייוצר בסין. מיני קופר החשמלית תוצע בשתי גרסאות: קופר E עם 184 כ”ס וטווח של 305 ק”מ וקופר SE עם 218 כ”ס וטווח של 400 ק”מ. עבור מי שעדין לא רוצה לעשות את המעבר לעידן החשמל, מיני האצ’בק המוכרת תמשיך להיות מיוצרת באנגליה וצפויה לקבל מתיחת פנים נוספת במהלך השנה. מיני קאנטרימן החדשה שמיוצרת בגרמניה לצידה של ב.מ.וו X1 אמורה גם היא להגיע לישראל במועד לא ידוע במחצית השניה של 2024.

מרצדס

הדור החדש של מרצדס E קלאס אמור להגיע ארצה בקרוב ואמור להיות האחרון בשושלת ארוכת שנים שיונע באמצעות מנועי בעירה פנימית. עד שזה יקרה ב-E קלאס החדשה ישנם מגוון מנועי בנזין ודיזל עם תגבור היברידי קל וגרסאות פלאג אין, מערך מערכות בטיחות אקטיביות מהמתקדמים בתעשיית הרכב ותא נוסעים מרובה מסכים ומוקפד ברמה הגבוהה ביותר. לאחרונה הציגה מרצדס את סדרת CLE החדשה שלמעשה מחליפה את גרסאות הקופה והקבריולה מהדורות הקודמים של סדרות C ו-E. העיצוב הוא ספורט אלגנט כמיטב המסורת בדגמי הקופה של מרצדס, תא הנוסעים הוא בעל ממשק ה-MUBX העדכני מרובה המסכים ובחרטום ישנו דור חדש של יחידות הנעה עם תגבור היברידי קל, כאשר גם גרסאות AMG נמצאות מעבר לפינה.

סאנגיונג

אחרי לא מעט תהפוכות ותחת בעלות חדשה, תנסה סאנגיונג לחזור לעניינים עם קרואסאובר חדש ומודרני בשם טורס (Torres). סאנגיונג מציע עיצוב קובייתי עם חזית המזכירה במעט את דגמי ג’יפ וממדים הממצבים אותו בקטגוריית הקרוסאוברים המשפחתיים. בשלב ראשון הוצג הטורס עם מנוע 1.5 ליטר טורבו מהקוראנדו, אך גרסה חשמלית שהוצגה נכון לעתה כדגם תצוגה צפויה להגיע בקרוב לייצור, אך זו כנראה לא תנחת כאן בשנה בקרוב.

סוזוקי

דור חדש של סוזוקי סוויפט נחשף לאחרונה ביפן ואמור לנחות בארץ לקראת סוף 2024. העיצוב של הסוויפט החדשה הוא אבולוציה מודרנית לקווים המוכרים של הדור הנוכחי, כאשר בניגוד למגמה בקטגוריה היא שומרת על מידות צנועות יחסית עם אורך של 386 ס”מ ובסיס גלגלים של 245 ס”מ. תא הנוסעים עוצב מחדש וכולל מערכת מולטימדיה עדכנית וישנו מנוע שלושה צילינדרים חדש נפח 1.2 ליטר בעל תגבור היברידי קל, המספק 82 כ”ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. אל אלו מצטרפות מערכות בטיחות אקטיביות לבלימה אוטונומית, שמירה על נתיב וזיהוי תנועה בשטחים מתים.

סובארו

סובארו פורסטר החדש שנחשף לפני מספר שבועות צפוי להגיע ארצה בקיץ הקרוב לשמחתם של חובבי הטיולים. בדור החדש העיצוב לא השתנה בהרבה, וכך גם יחידת ההנעה שנותרה בתצורת הבוקסר עם 182 כ”ס המופקים מנפח של 2.5 ליטר כשהכוח מועבר לארבעת הגלגלים על ידי מערכת הנעה כפולה קבועה. עם זאת ישנו תא נוסעים בעיצוב חדש ועדכני, מערכת מולטימדיה חדשה ומגוון מערכות בטיחות אקטיביות בעלות פעולה משופרת.

סיאט

עיקר החידושים של סיאט לשנה הקרובה יתמקד בדגמי האיביזה והארונה הפופולאריים הצפויים לעבור מתיחת פנים בקרוב. מתיחת הפנים תכלול שינויי עיצוב, תא נוסעים מעודכן עם מערכת מולטימדיה מהדור האחרון ועדכון למערך מערכות הבטיחות המתקדמות. שני הדגמים צפויים להגיע לישראל זמן קצר לאחר שיוצגו באירופה.

סיטרואן

הדור החדש של סיטרואן C3 הוצג בעולם לפני מספר שבועות, עם עיצוב צעצועי מתוק והבטחה לאיכות נסיעה ברמה לא מוכרת בקטגוריית מכוניות הסופרמיני. הצרפתים בחרו להציג אותו קודם כל בגרסה החשמלית עם אמירה ומחיר בסיס של 23 אלף אירו. הדרך למחיר היעד הנמוך שנועד כדי להדוף את מקטפת הסיניות הקטנות הוא התמקדות בביצועים צנועים יחסית המתאימים למכונית עירונית. בהתאם לכך ל-C3 החשמלית מנוע המספק 113 כ”ס וסוללת 44 קוט”ש האמורה לספק טווח של 320 ק”מ. גרסאות מונעות בנזין אמורות להצטרף למבחר במהלך השנה הקרובה וגם הן צפויות להגיע לישראל.

סמארט

לאחר שחצי ממניותיה נרכשו על ידי ג’ילי, יצאה סמארט לדרך חדשה כיצרנית של רכבים חשמליים קומפקטיים בעלי עיצוב אופנתי וטכנולוגיה עדכנית, מה שמאפשר לה לעשות קאמבק גם לשוק הישראלי בימים אלו. הדגם הראשון של סמארט שהגיע ארצה נקרא #1 (האשטאג 1), שהוא קרוסאובר במידות סופרמיני בעל עיצוב צעצועי ומתוק החולק מכלולים עם וולוו EX30. סמארט #1 מוצע בתצורה של מנוע אחורי בהספק של 272 כ”ס וגרסת ביצועים הנושאת את השם בראבוס עם סממני עיצוב ספורטיביים בהשראת הסדנה המהוללת ושני מנועים חשמליים בהספק משולב של 420 כ”ס. הדגם השני נקרא #3 והוא כבר קרוסאובר במידה אחת גדולה יותר, עם מכלולי הנעה וסוללה דומים לאלו של ה-#1 עם מרחב פנים ושימושיות עדיפה. בינתיים החל השיווק של סמארט #1 המחיר מפתיע שמתחיל ב-175 אלף שקלים ומגיע עד ל-210 אלף שקלים לגרסת הבראבוס.

סקודה

סקודה סופרב שהפכה לסמל סטאטוס זכתה לדור חדש שנחשף לפני מספר חודשים וצפוי להגיע לישראל ברבעון השלישי של 2024. בדור החדש הסופרב מציעה עיצוב מודרני, תא נוסעים מאובזר ואיכות שסוגר את הפער מול מכוניות הסאלון, מערך מערכות בטיחות עדכני. היצע מנועי הבנזין והדיזל נותר דומה לזה של הדור היוצא, אך אלו הותאמו לתקינת זיהום האוויר העדכניות בין היתר בזכות מערכת תגבור היברידי קל. החידוש העיקרי הוא גרסת פלאג אין היבריד בעלת טווח נסיעה חשמלי של יותר מ-100 ק”מ, שלא ברור אם תגיע ארצה בגלל מחירה הגבוה. ברבעון האחרון של 2024 יגיע גם הקודיאק החדש שזכה לשיפורים ושדרוגים דומים לאלו של הסופרב עם היצע דומה של יחידות הנעה, אך מגיע כידוע מרכב קרוסאובר שימושי עם אופציה לשורת מושבים שלישית.

פולסטאר

אולם התצוגה של המותג החשמלי השבדי-סיני צפוי לאכלס השנה שני דגמים חדשים שיעמדו לצידה של פולסטאר 2 המוכרת לנו. ברבעון השני של 2024 יחל השיווק של פולסטאר 3 שהוא קרוסאובר גדול ויוקרתי החולק פלטפורמה ומכלולים עם וולוו EX90, אך ללא אופציה לשורת מושבים שלישית. גם פולסטאר 3 מצויד בסוללת 111 קוט”ש, הנעה כפולה וצמד מנועים חשמליים בהספקים של 490 עד 510 כ”ס והוא יציע מפרט אבזור תואם לעולמות הפרמיום שם הוא ממוצב. המחיר יהיה בהתאם וינוע באזור החצי מיליון שקלים. ברבעון האחרון של 2024 יגיע פולסטאר 4 שאמנם קרוב במידותיו לפולסטאר 3, אך ממוקם בקטגוריה נמוכה יותר על בסיס פלטפורמה שונה (SEA) ועיצוב בסגנון קופה עם קו גג נמוך. פולסטאר 4 יגיע בתצורת הנעה אחורית עם מנוע בודד בהספק של 276 כ”ס או הנעה כפולה עם מנוע נוסף מלפנים בהספק זהה. סוללת 102 קוט”ש  תספק טווח של יותר מ-500 ק”מ וכמו בשאר דגמי פולסטאר ינתן לצד הביצועים דגש גם על מערכות הבטיחות האקטיביות ברמה שמקבילה לאלו של וולוו האחות.

פולקסווגן

את עיקר העניין בפולקסווגן תעורר בשנה הקרובה הגעתו של ID.BUZZ  – המיני וואן החשמלי המדליק בעל העיצוב שקורץ לטרנספורטר המיתולוגי הקלאסי. מתחת לעיצוב הנוסטלגי והמבנה השימושי מסתתרת הפלטפורמה החשמלית המוכרת של פולקסווגן המשמשת את ID.4 המוכר, וזה אומר מנוע אחורי והנעה אחורית עם 204 כ”ס וסוללת 82 קוט”ש אמורה לספק טווח של כ-500 ק”מ, כאשר לפחות בעולם ישנה גם אופציה לגרסת הנעה כפולה חזקה יותר. תא הנוסעים בגרסה האירופאית הקצרה אינו כולל שורת מושבים שלישית, אבל מכיל שפע של פטנטים שימושיים וירידה מרשימה לפרטים. המחיר צפוי להיות גבוה משמעותית מה-ID.4 ויחצה בקלות את רף 300 אלף השקלים כדיגיע ברבעון השלישי של השנה. אם כבר הזכרנו את ה-ID.4, אז הגרסה העדכנית שלה לאחת מתיחת פנים קלה מעט קודם לכן ברבעון השני של 2004, כאשר גרסת הקופה המסוגננת הנקראת ID.5 תנחת רק לקראת סוף השנה. בין לבין מקווים בצ’מפיון מוטורס להתחיל לשווק גם את ה-ID.3 תאומת הגולף שזוכה להצלחה גדולה באירופה, וגם היא עברה מתיחת פנים קלה שכללה שינויים עיצוביים ומולטימדיה עדכנית.

פיג’ו

הדור החדש של פיג’ו 3008 נחשף ומהווה קפיצת דרך חשובה, כמו גם הצהרת כוונות של פיג’ו לשנים הקרובות. פיג’ו 3008 החדשה בנויה על בסיס פלטפורמה חדשה של קבוצת סטלנטיס, והוצגה קודם כל בגרסת E-3008 החשמלית, כאשר גרסאות בעלות מנועי בנזין ופלאג אין צפויות להיות מוצגות במהלך 2024. פיג’ו תשווק את ה-3008 החשמלית עם מנוע בודד בעל 210 כ”ס או צמד מנועים בהספק 320 כ”ס ושני גדלי סוללה, כאשר בזו בעלת סוללת ה-98 קוט”ש מצהירים הצרפתים על טווח נסיעה של 700 ק”מ. מעבר לכך, העיצוב של פיג’ו 3008 החדשה דרמטי יותר, עם צללית בסגנון פאסטבק ואת הדור הבא של פילוסופיית ה-iCockpit בתא הנוסעים מרשים הכולל מסך 21 אינץ’ קעור עבור מערכת המולטימדיה ולוח המחוונים וממשק מגע לתפעול בקרת האקלים והמערכות. בהמשך השנה תציג פיג’ו את ה-5008 שחולקת בסיס דומה אך מעט גדולה יותר כדי לאפשר שורת משובים שלישית. אל שני הדגמים הללו תצטרף בישראל גם הגרסה החשמלית של ה-408 המרשימה, שניתן לקוות שתוצע במחיר אטרקטיבי כמו גרסת הבנזין – קרי פחות מ-200 אלף שקלים.

פורד

קצת לפני תחילת 2024 ריעננה פורד את החטיבה המסחרית שלה בישראל כאשר החלה לשווק את גרסאות הדיזל של הריינג’ר החדש לצד F350 טרנזיט החשמלית. שנת 2024 בפורד צפויה להיות שנת המוסטאנג, כאשר לראשונה מזה שלושה עשורים, ואחרי הצלחה של שנים באפיקי היבוא האישי, אמור להתחיל שיווק רשמי של מכונית השרירים האמריקאית. פורד מוסטאנג אמורה להגיע ארצה על פי אנשי דלק מוטורס כבר ברבעון הראשון של השנה, בגרסת ה-V8 השרירית בעלת מנוע 5.0 ליטר ו-480 כ”ס בריאים. המחיר לא יהיה זול ואמור לעמוד על יותר מ-400 אלף שקלים. ישנה כוונה להביא סוף סוף גם את מוסטאנג מאך E החשמלית שזוכה להצלחה גם באירופה כמתחרה ישירה של טסלה מודל Y, אך כרגע אין משוער לתחילת השיווק הרשמי על ידי דלק מוטורס.

פורטינג

כמו כמעט כל יבואנית רכב גדולה בישראל, גם UMI מחזיקה בזיכיון למותג רכב חשמלי סיני כאשר במקרה שלה מדובר במותג פורטינג (Forthing) שהיא חברה בת של ענקית הרכב דונגפנג. רכבים ראשונים של פורטינג כבר נצפו בישראל בקיץ החולף כאשר הגיעו לצורכי תקינה, כאשר השקת פעילות המותג מתוכננת לשנת 2024. הדגם הראשון של המותג בישראל נקרא פריידי (Friday) והוא קרוסאובר בגודל משפחתי באורך של 460 ס”מ ובעל בסיס גלגלים של 271.5 ס”מ. על ההנעה אחראי מנוע חשמלי בהספק של 201 כ”ס כאשר ניתן לבחור בין שני גדלי סוללה, הגדולה בהן בעלת קיבולת נדיבה של 85 קוט”ש האמורים לספק טווח של יותר מ-500 ק”מ. הפריידי אמור להגיע ברמת אבזור גבוהה ועם אחריות ל-4 שנים. המחיר המשוער הוא באזור 180 אלף שקלים.

צ’רי

את החדירה המוצלחת שלה לשוק הישראלי הצליחה צ’רי לעשות ללא שום דגם חשמלי. בשנת 2024 תתחיל גם צ’רי לשווק בישראל דגמים חשמליים, כשאת הדרך תסלול הגרסה החשמלית של ה-FX הקומפקטי לפני כחודשיים בסין ותהווה אלטרנטיבה מקומית לBYD אטו 3 וג’ילי גיאומטרי C המצליחים. העיצוב מעט שונה מדגם הבנזין, בעיקר בחזית ועל ההנעה אחראי מנוע חשמלי קדמי בהספק גנרי של 204 כ”ס. סוללת 61 קוט”ש אמורה לספק טווח נסיעה של כ-400 ק”מ ויש אפשרות לטעינה מהירה בקצב של 110 קילוואט.

קיה

קיה תמשיך להרחיב השנה את היצע הדגמים החשמליים שלה כאשר כבר ברבעון הראשון של 2024 ינחת EV9 שהוא הדגם הבכיר במשפחה החשמלית של קיה, עם אורך של חמישה מטרים המאפשרת שורת מושבים שלישית ותצורה של 6 או 7 מושבים. הבסיס של קיה EV9 הוא הפלטפורמה החשמלית המוצלחת של יונדאי וקיה עם הנעה אחורית או כפולה, כאשר בגרסת ה-Long Range ישנו טווח מוצהר של למעלה מ-500 ק”מ, טכנולוגיית טעינה מהירה ותא נוסעים עתיר מסכים ואבזור. המחיר בהתאם לא יהיה זול וינוע באזור ה-400 אלף שקלים. דגם חשמלי נוסף שיגיע השנה הוא EV3 שנחשף עד כה כקונספט, כאשר הגרסה הסדרתית תופיע בקרוב ותציע אלטרנטיבה חשמלית לקרוסאוברים קטנים מסגמנט B, כאשר היא משלבת אלמנטים עיצוביים מה-EV9. קיה הציגה על בסיס פלטפורמת E-GMP קרוסאובר חשמלי נוסף בשם EV5 המקביל בגודלו ובמיצובו לספורטאז’ הפופולארי וכבר נמכר בסין, אך הגרסה האירופאית לו טרם הוצגה והוא לא צפוי להגיע לישראל לפני 2025.

שברולט

דור חדש לטנדר הקומפקטי של שברולט יצא לדרך בארה”ב בחודשים האחרונים, וצפוי להגיע גם לישראל בגרסת ZR2 הקרבית המיועדת לשטח. עיצוב קשוח יותר ומיישר קו בחזית עם הסילבארדו, כשהחידוש מתחת למכסה המנוע הוא בדור החדש הוא ויתור שברולט קולורדו על מנוע V6 לטובת מנוע טורבו ארבע צילינדרים בנפח 2.7 ליטר עם הספק דומה של 310 כ”ס, אך מומנט וזמינות כוח עדיפה. תפריט השטח כולל מתלים משודרגים והגבהה של 7.5 ס”מ ביחס לקולורדו הסטנדרטי, מיגון גחון וצמיגי שטח M/T בקוטר 33 אינץ’. מעבר ל-ZR2 החדש אין כרגע צפי לדגמים חדשים נוספים של שברולט בשנה הקרובה, לרבות הדגמים החשמליים החדשים שהוצגו בארה”ב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר