למרות שזה לא נראה ככה פנים אל פנים, מרצדס EQS SUV הוא רכב אדיר מידות. למרות שכאמור במפגש חזיתי הוא לא ממש נראה כזה. משהו בקווים החלקים שלו מצליח להעלים חלק מהממדים שלו. והוא גדול, שלא יהיה ספק. אורכו 5.13 מטר, בסיס הגלגלים משתרע על 321 ס”מ ומשקלו עומד על 2.8 טון.
דגם הפנאי הזה, שמבוסס על הסדאן החשמלית המפוארת של החברה, גם הוא מכיל את כל האלמנטים המעוצבים של הסדרה החשמלית של מרצדס. עיצוב נעים מאוד לעין בד”כ שכולו משרת מטרה אחת – התנגדות נמוכה לאוויר. ברור שעם גובה כמו שלו מקדם הגרר כאן פחות מרשים מזה שב-EQS הרגילה. מקדם גרר של Cd 0.26 הוא עדיין מרשים לפי כל קנה מידה.

הממדים האלו ואולי גם המראה הנפוח קלות מתורגם למרווח לא פחות מעצום. מלפנים, או מאחור, עם שורה שלישית מתפקדת או ברצפת המטען, יש כאן הרבה מקום. כמובן שבכל פינה איכות החומרים וההרכבה מהמעלה הראשונה וכך גם לגביה אבזור. ברכב המבחן לדוגמה משענות הראש קבלו כריות רכות ונעימות. נוח ונעים כאן. העומס הטכנולוגי כאן לא הופך את התחושה למנוכרת, להיפך, השהות בכל חלק מהתא הזה מרגישה נעימה ונינוחה מאוד.

על כל האפשרויות הקשורות בתפעול, נוחות ובטיחות ניתן לשלוט מהמסך המרכזי הגדול כאן וחלק גדול גם מהמסך הענק שמתפקד כלוח מחוונים. תנוחת הנהיגה על הצד הגבוה של הסקאלה וטובה סה”כ. אני הייתי שמח אם המושב היה יורד נמוך יותר או ההגה גבוה יותר. כך או כך התלונה האמיתית צפה מול מתגי כיוונון המושב על הדלת – לא תמיד הפתרון הכי מגיב ואינטואיטיבי.

ה-EQS SUV הוא רכב גדול וכבד מאוד מצד אחד, שמסתיר את העובדה הזו מצוין כשיושבים מאחורי ההגה, מהצד השני. ההיגוי האחורי, שבאמצעותו ה-EQS הופך למעשה את המפלץ הזה לרכב קל מאוד לתמרון. לראיה – בחנייה הצפופה של כותב שורות אלו, ה-EQS הראה רדיוס סיבוב קטן משל רכבים קטנים בהרבה. וזו רק דוגמה אחת לדרך בה טכנולוגיה הופכת את החיים לקלים ופשוטים יותר.

בכל הקשור להנעה גרסת ה-450 הנבחנת מפיקה 360 כ”ס ו-81.5 קג”מ. שני המנועים החשמליים מייצרים כאן הנעה כפולה והנתונים מדברים על תאוצה ל-100 קמ”ש תוך 6 שניות בדרך למהירות מרבית מוגבלת מחשב בת 210 קמ”ש. עוד ראוי לציין את חישוקי הענק (21 אינץ’), קפיצי האוויר ואת אותו היגוי אחורי שצוין. כן החישוקים גדולים מאוד אבל הבידוד והנוחות לא יעבירו את ההרגשה הזו. כמובן שעם כל כך הרבה משקל הכיול הבסיס קצת קשיח אבל ממהירות עירונית ומעלה המפלץ משייט בנינוחות משתמש בכל מה שיש לו, לרבות המושבים הנפלאים בכדי לייצר נוחות מנותקת.

הביצועים מצויינים ונמצאים תמיד היכון. גם בכל הקשור להתנהגות מפתיע ההענק הזה עם מנהגי כביש טובים. ניתן לנהוג מהר מאוד גם בכביש המפותל, וגם כאן זו פעולה מאוד לא מערבת, כוון וסע, אין חשש מאיבודי אחיזה כאלו ואחרים. כמובן שמי שיידחוק במאסה הזו ייגלה את זוויות הגלגול ובסופו של דבר אותו משקל ירים ראש. אבל זה אחוזון שלא ממש רלוונטי לנהיגה או לשימוש במכונית כזו. טווח הנסיעה החשמלי המוצהר עומד על 579 ק”מ מרשימים, כשבחיי היום יום ניתן להתקרב ל-500 ק”מ בשימוש נורמטיבי. מעל לכל צורך.

EQS SUV שותה את הק”מ האלו ללא מאמץ לאף אחד מיושבי הרכב. הוא פשוט מרחף עליהם ללא מאמץ ומותיר את יושבי הרכב רעננים. עם מתלי האוויר שלו ומערכת ההנעה השקטה והחזקה, הוא נותן מענה יום יומי מחד או לכל משפחה שאוהבת מאידך. המחיר כמובן (1,060,000 שקלים לרכב המבחן), ירחיק אותו מידם של רובנו, כמובן. מקרה ברור של יכולת מקיפה ומבורכת, עם מחיר בהתאם.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו