הפצצה של יונדאי: איוניק 5 N עם 650 כ”ס

יונדאי החליטה לשגר שריר חשמלי כמעט מוגזם. הוא מבטא גם את היכולת העדכנית של החברה וגם את השאיפה של חטיבת N הספורטיבית שלה. פגשנו אותה בחשיפה העולמית בפסטיבל גודווד

אחרי לא מעט טיזרים חשפה יונדאי בגודווד רשמית את איוניק 5N – הדגם החשמלי הראשון של חטיבת N הספורטיבית שממש בימים אלו גם עושה קאמבק לשוק הישראלי. במקביל לדחיפה של יונדאי להוביל בתחום ההנעה החשמלית, רוצים הקוראנים להראות שיש גם פונטציאל להנאה בהנעה שכל כך מאיימת על חובבי הרכב.

עוד מאוברדרייב >>>

יונדאי איוניק 5N משתמשת בכל התחמושת הקיימת לשם כך. קצת יותר משנתיים לאחר הצגתה של איוניק 5 עדין קצת קשה להסתגל למראה הייחודי שהוא ספק האצ’בק ספק קרוסאובר עם שילוב של קווים חדים ואלמנטים קובייתיים. גרסת ה-N לוקחת את הבסיס הזה ומוסיפה לו שלל עזרים אווירודינמיים, ספויילרים וניפוחי מרכב תחת צבע התכלת בשילוב הדגשות אדומות המזוהה עם חטיבת N.

צילומים: יצרן

כמובן שכל התוספות הללו הן לא רק ליופי. המדפים האקטיביים בחזית נועדו כדי לשפר את כוח ההצמדה במהירויות גבוהות ולתעל אוויר למערכת הקירור, כשהכנפיים נופחו כדי לאפשר לאכלסן בתוכן צמיגים ספורטיביים במידה של 275/35 על חישוקי 21 אינץ’. הפרופורציות של ה-N מעט שונות כשהיא נמוכה ב-2 ס”מ מאיוניק 5 רגילה, ארוכה ב-8 ס”מ כאשר ניפוחי הגוף והכנפיים מוסיפים 5 ס”מ לממד הרוחב.

המראה הקרבי מגובה גם בהבטחה לביצועים. אז כמה כוח יש ליונדאי איוניק 5N? המון. ההספק המשולב עומד על 609 כ”ס, כשהמנוע הקדמי תורם 226 כ”ס והאחורי 383 כ”ס, ובמצב Boost ההספק קופץ כבר ל-650 כ”ס ב-21 אלף סל”ד. רק כדי לסבר את האוזן, זה 100 כ”ס יותר מב.מ.וו M3 CS ו-10 כ”ס יותר מגרסת העל של למבורגיני הורקאן. מה שיותר חשוב לחובבי החשמליות, יש לה כ-120 כ”ס יותר מאשר לטסלה מודל 3 פרפורמנס (ו-75 כ”ס יותר מאשר לקיה EV6 GT). זה אומר שאיוניק 5N תוכל להאיץ ל-100 קמ”ש ב-3.4 שניות ולטפס עד ל-260 קמ”ש.

מחשב המכונית מחליט כמה כוח כל מנוע יוריד לכביש בהתאם לתנאי הדרך ולמצב הנהיגה הנבחר, כשבנוסף יכול הנהג לבחור בין 11 רמות שונות של חלוקת כוח לפנים/אחור. בנוסף, מאחור ישנו דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני המחלק את הכוח בין הצדדים לפי דרישה ועבור חובבי הדריפטים ישנו Drift Optimizer העוזר לשמור על זווית ההחלקה עם פונקציית Torque Kick המדמה את מכת הכוח שיוצר שילוב המצמד במכונית דריפטים בעלת תיבת הילוכים ידנית.

סוללת הרכב הוגדלה לקיבולת של 84 קוט”ש, קיבלה מערכת קירור משופרת לעומס גבוה עם מצננים נפרדים ומצנן שמן מתוגבר למנוע. מערכת הבלימה הרגרנטיבית שופרה אף היא והיא הותאמה כדי לסייע גם לבלמי המכונית הכוללים דיסקים בקוטר 400 מ”מ וקאליפרים בעלי 4 בוכנות מלפנים, המסוגלים לייצר תאוטה בעומס של O.6G. לטובת יעול הטווח נוסף מצב Endurance לשיפור הטווח בנהיגת מסלול על ידי הגבלת ההספק לצד מצב Sprint שנועד להעניק פרצי כוח מקסימליים. עם זאת נתון טווח הנסיעה לא פורסם נכון לעתה.

למרות שמדובר במכונית חשמלית, ביונדאי התאמצו להעניק תחושה ספורטיבית מציאותית יותר באמצעות מערכת המדמה תחושות של העבר ההילוכים בהאצה כמו בתיבת ההילוכים כפולת המצמד בעלת שמונת יחסי ההעברה של החברה. מערכת ה-eShift פועלת בסיוע מערכת סאונד מלאכותי המתאימה את עצמה לצורת הנהיגה. אם כבר אז כבר.

יונדאי איוניק 5N מגייסת את כל היצירתיות והטכנולוגיה הזמינה של חטיבת N כדי ליצור מכונית ספורט חשמלית מרשימה. מי יודע, אולי בעוד 30 שנה איוניק 5N תגיע לגודווד שוב, הפעם בתור קלאסית שהחלה עידן של מכוניות ביצועים חשמליות ספורטיביות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...