ההאטה הכלכלית, עליית הריבית החדה וההתייקרות המשמעותית במחירי המכוניות כנראה לא ממש מטרידים את הישראלים. לפי נתונים שמפרסם איגוד יבואני הרכב, במחצית הראשונה של השנה חל גידול של 9.7% במכירות הרכב החדש בישראל, עם 174,336 רכבים חדשים שעלו לכביש, זאת לעומת 158,850 בתקופה המקבילה אשתקד. אם בתחילת השנה עוד ניתן היה לתרץ את הצמיחה במכירות למסירת כמות גדולה של מכוניות שהוזמנה ברבעון האחרון של השנה וקבלת המכוניות רק בתחילת השנה, אז גם בחודש החולף נרשם גידול של 8.1% לעומת החודש המקביל אשתקד, עם מסירה של 24,732 רכבים חדשים, ובניגוד לשלל דיווחים על האטה משמעותית שנרשמת בתנועת הלקוחות באולמות התצוגה.
יונדאי ממשיכה להוביל את השוק בבטחה עם 29,385 מכוניות למרות ירידה של 6.1%. קיה במקום השני עם 21,514 מסירות (0.1%-) מקדימה את טויוטה שצונחת ב-29.3% ומוסרת 16,845 מכוניות. מאזדה עם 10,156 מסירות (3.8%-) מקדימה את BYD שסוגרת את החמישיה הפותחת עם 9,698 מכוניות ותואר “מותג הרכב החשמלי הנמכר ביותר השנה”. בהמשך הרשימה סקודה חוזרת לצמוח עם 8,976 מסירות (24.1%), צ’רי הסינית מרשימה עם 8,166 מסירות, מיצובישי מאבדת גובה עם 6,426 מסירות (16%-), סוזוקי צומחת עם 5,423 מסירות (28.2%) ופיג’ו מטפסת עם 5,037 מסירות (15.1%) ותופסת את המקום העשירי בדירוג המותגים.

המכוניות הנמכרות ביותר בישראל במחצית הראשונה של השנה הן BYD אטו 3 החשמלית, אשר מקדימה את יונדאי אלנטרה, צ’רי טיגו 8 פרו, ג’ילי גיאומטרי C החשמלית, קיה פיקנטו, קיה נירו פלוס, יונדאי טוסון, מאזדה 2, טויוטה יאריס קרוס ויונדאי i20. באופן מפתיע, טויוטה קורולה, קיה ספורטאז’, יונדאי i10 שכיכבו בעבר בצמרת המכירות, נדחקו מחוץ לעשיריה הראשונה בטבלת המכירות.
מותגי הרכב החשמליים המובילים הם BYD שכאמור מובילה את שוק החשמליות עם 9,698 מסירות ומקדימה את ג’ילי שמסרה 4,492 מכוניות, טסלה עם 3,298 מסירות, יונדאי עם 3,134 מסירות וסקודה שסוגרת את החמישיה הפותחת עם 908 מסירות. מיד אחריה אגב מרצדס עם 773 מסירות ותואר מכונית היוקרה החשמלית הנמכרת ביותר, לפני ג’נסיס עם 369 חשמליות ואאודי עם 265 חשמליות.
מותגי היוקרה המובילים
מתחילת השנה מובילה מרצדס עם 3,049 מסירות (6.9%-), ומקדימה את אאודי עם 2,218 מסירות (10.3%), ב.מ.וו שצונחת עם 1,606 מסירות (36.5%-), וולוו שצומחת עם 1,222 מסירות (30.1%) ולקסוס שמוסרת 963 מכוניות (10.2%-) וסוגרת את החמישיה הפותחת. ראויים לציון גם: ג’נסיס שצומחת יפה ל-566 מסירות (46.6%), קדילאק שצומחת ל-382 מסירות (13.4%), לנד רובר ששומרת על כוחה עם 338 מסירות, ומותגים פרימיום סינים חדשים כמו WEY עם 276 מסירות, לינק אנד קו עם 230 מסירות, VOYAH עם 100 מסירות ופולסטאר עם 88 מסירות.
בקצה העליון פורשה עולה ל-183 מסירות (9.6%), מזראטי שומרת על כוחה עם 35 מסירות, פרארי בשיא של כל הזמנים עם 17 מסירות, בנטלי יורדת ל-9 מסירות ואסטון מרטין שמסתפקת ב- 3 מסירות בלבד (66.7%-).
הסיניות מתחזקות
בדירוג לפי מדינות הייצור, ממשיכה להוביל דרום קוריאה עם 34,917 מכוניות, אך רושמת ירידה חדה מול התקופה המקבילה אשתקד בה הגיעו לכאן כ-40,673 מכוניות. סין ממשיכה להיות הלהיט החם בשוק הרכב וממוקמת במקום השני עם 29,711 מכוניות, לעומת 8,596 מכוניות בלבד אשתקד. במקום השלישי המכוניות היפניות עם 22,759 מסירות ועליה קלה מול אשתקד וגם טורקיה שומרת על כוחה עם 15,017 לעומת 15,069 מכוניות אשתקד. סוגרת את החמישיה הפותחת צ’כיה שמתחזקת עם 14,374 מסירות לעומת 12,587 אשתקד.

המכוניות החשמליות רושמות שיא בנתח השוק עם 28,834 מכוניות חשמליות מלאות (BEV) שנמסרו כאן מתחילת השנה ונתח שוק של 16.5%. לראשונה השנה עקפו מכירות הדגמים החשמליים את הדגמים ההיברידיים (HEV) מהם עלו לכביש 25,584 מכוניות (14.8%). מדגמי הפלאג-אין הייבריד (PHEV) נמסרו כאן 9,579 מכוניות (5.5%), אך אלו צפויים להיחלש בעוד חצי שנה עם ביטול הטבת המס המוענקת להם. בסה”כ רושמות הקטגוריות החשמליות כ-36.9% מהשוק.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו