סיטרואן C4X בנהיגה ראשונה – מחוץ לשבלונה

סיטרואן לקחה את C4 המוכרת, הוסיפה לה תא מטען נפרד והפכה אותה לקופה-קרוסאובר, שעטנז שצובר תאוצה בשנים האחרונות בענף הרכב. האם זה מה שיכול להעניק ל-C4 הצלחה מקומית? יצאנו להשקה הבינלאומית במדריד לבדוק

סיטרואן C4 הוא דגם חשוב בהיצע הדגמים של סיטרואן, כפי שכל רכב פנאי קומפקטי חשוב לכל יצרן. רכבי פנאי הם המיינסטרים היום, והיצרנים רוצים להיות במגרש הזה משום שכמעט כולם רוצים רכב כזה בחניה. אבל יש גם כאלו שרוצים מראה יותר ספורטיבי, “קופה כאילו”. יצרני הרכב מצאו לכך פתרון: אודי עם דגמי הספורטבק, סקודה עם האניאק קופה, וסיטרואן כעת עם ה-X. 

עוד מאוברדרייב >>>

באמצעות העיצוב של ה-C4 X, סיטרואן חוצה בעצם מספר עולמות (ועל כן ה-X, במידה ותהיתם): רכב פנאי בעל צללית פאסטבק ותצורה מסורתית של 4 דלתות עם תא מטען נפרד שנוסף מאחורי הדלתות האחוריות. בסיס הגלגלים זהה ל-C4 ועומד על 267 ס”מ, אך האורך צמח ב-24 ס”מ ל-460 ס”מ, כ-20 ס”מ פחות מה-C5 X. מבט מהצד מדגיש את סרח העודף שהתווסף ל-C4.

התוצאה הסופית בהיבט הפרקטי היא תא המטען שצמח מ-380 ליטר ל-510 ליטר מרשימים למדי, אך פתח הטענה שהפך לצר יחסית. כנראה שלא ניתן לאחוז את הבאגט בשני קצותיו. עוד יתרונות של ה-C4 X על פני ה-C4 הרגילה הוא מקדם גרר נמוך יותר, ששיפר במקצת את טווח הנסיעה בגרסה החשמלית וזווית משענת מושב אחורי קהה יותר שתורמת לנוחות היושבים.

צילום: יצרן

תא הנוסעים, המוכר לנו מה-C4, זכה כעת למערכת מולטימדיה חדשה שכוללת עדכונים מהאוויר וקישוריות אלחוטית לסלולארי. המושבים, כצפוי מסיטרואן, נוחים ומספקים תמיכה מתכווננת גם לגב התחתון. לוח המחוונים המוקרן נשאר קטן יחסית, אך הוא כולל את כל המידע החיוני ומשלימה אותו תצוגה עילית. איכות החומרים אינה מהטובות בקטגוריה אך מפצה על כך איכות הרכבה וגימור טובים למדי. 

יחידות ההנעה המוצעות נותרו זהות לאלו המוכרות מה-C4: מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר המפיק 130 כ”ס, מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר המפיק גם הוא 130 כ”ס וגולת הכותרת, מנוע חשמלי המספק 136 כ”ס ו-26.5 קג”מ המופקים באמצעות סוללה של 50 קוט”ש המאפשרת טווח נסיעה של 360 ק”מ על פי הצהרת היצרן (תקן WLTP). באופן מעניין, מערכת ההנעה המשודרגת של הקבוצה עם 156 כ”ס וסוללת 54 קוט”ש לא הגיעה עדין ל-C4X.

צילום: יצרן

במהלך ההשקה נהגנו על הגרסה החשמלית וגרסת הבנזין, ושתיהן הציגו ביצועים מספקים לצרכי היום יום. בגרסה החשמלית, פרט למצב יחיד (B), חסרה לנו היכולת לכוון את עוצמת הבלימה הרגנרטיבית למספר מצבים שונים לפי תוואי הנסיעה ואופי הנהיגה. כמו כן, הבלמים סיפקו תחושה מהוססת במהלך הראשוני שלהם, תופעה מוכרת ברכבים חשמליים האוגרים אנרגיה במהלך הראשוני של הלחיצה על דוושת הבלם.

ה-C4 X אינו רכב ספורטיבי או מתיימר להיות כזה. ההגה אינו מספק היזון חוזר וזוויות הגלגול מוחשיות כשלוקחים אותו לקצה, אך יהיה לכם מאד נוח בנסיעה מנהלתית בזכות מערכת המתלים בעלי הבולמים הפרוגרסיביים של סיטרואן שהוכיחו את עצמם בשתי הגרסאות.

צילום: יצרן

ה-C4 X פונה בעיקר לאנשים המחפשים נוחות נסיעה גבוהה ומרכב בתצורה לא שגרתית. נהגי המוניות יוכלו ליהנות מנוחות הנסיעה הטובה ולנצל את מלוא תא המטען בגרסת הדיזל, והלקוחות הפרטיים יוכלו להתנייד בנוחות לעבודה ולמטלות היום יום ברכב מונע בנזין או חשמל. איזו גרסה היינו מעדיפים? כשנהגנו בגרסת הבנזין היה לנו זמן להרהר בכך ולהגיע למסקנה המפתיעה (עבורנו, באוברדרייב) שאת ה-C4 X היינו מעדיפים בגרסה החשמלית. אם כבר רוכשים רכב עם נוחות נסיעה גבוהה וללא יומרות ספורטיביות, אז שיהיה גם שקט מוחלט ואפס ויברציות בתא הנוסעים. 

סיטרואן C4 X – תעודת זהות

מנוע: חשמלי

הספק:  136 כ”ס

מומנט:  26.5 קג”מ

בסיס גלגלים:  267 ס”מ

טווח נסיעה (יצרן): 360 ק”מ

מ-0 ל-100 קמ”ש:  9.5 שנ’

מהירות מירבית: 150 קמ”ש

מחיר (משוער): כ-180 אלף שקלים

בעד: נוחות נסיעה, נפח תא מטען

נגד: טווח נסיעה בדגם החשמלי, פתח הטענה צר

שורה תחתונה: אותה הגברת בשינוי קל של האדרת

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר