מרצדס חושפת בימים אלו את המהדורה המעודכנת של מרצדס ספרינטר החשמלי. הגרסה החשמלית לדור הנוכחי של מרצדס ספרינטר הוצגה בשנת 2018. מאז טכנולוגיית ההנעה החשמלית עשתה קפיצת דרך גדולה, וגם מרצדס עצמה נכנסה לתהליך חשמול מואץ של היצע הדגמים שלה, מה שמכתיב שדרוג מתבקש ביכולות ובביצועים.
מרצדס eספרינטר החדש אמור להציע לטענת החברה ביצועים וטווח משופרים, לצד ורסטיליות גדולה יותר שתאפשר להציגו בגרסאות מרכב שונות למגוון יעודים. בשלב ראשון מוצג ה-eספרינטר בגרסת ואן משלוחים סגור בשתי אורכי מרכב, אך בקרוב יצטרפו גם גרסאות טנדר עם ארגז פתוח.
המבנה בספרינטר מאפשר להתקין את המודול החשמלי מתחת למכסה המנוע מלפנים, את הסוללה בין הסרנים ברצפת הרכב ואת המנוע החשמלי ישירות על הסרן האחורי.

מרצדס תציע את e ספרינטר בהספקים של 134 ו-201 כ”ס עם מומנט מרבי של 40.8 קג”מ. הלקוחות יוכלו לבחור בין סוללות בקיבולת של 56, 81 או 113 קוט”ש כאשר הסוללה הגדולה אמורה להספיק לדברי מרצדס לטווח מרבי של 400 ק”מ בנסיעה משולבת ועד 500 ק”מ במסלול עירוני, מה שאמור לכסות יום עבודה ממוצע של רכב חלוקה. ועינת DC מהירה בקצב של 115 קילוואט אמורה לטעון את הסוללה הקטנה מ-20 ל-80 אחוז מהקיבולת ב-28 דקות בלבד, כאשר עבור הסוללה הגדולה נדרשות 42 דקות.
ייצורה של מרצדס eספרינטר יחל בגרמניה ובארצות הברית באמצע השנה, ומחברת כלמוביל יבואנית מרצדס נמסר כי שיווק המסחרית החשמלית יעשה בישראל ברבעון האחרון של השנה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו