נחשפה מאזדה CX90 – ספינת הדגל החדשה של היצרן

מאזדה חושפת רשמית את CX90, קרוסאובר 7 מושבים בניחוח פרימיום שיוצע גם בגרסת פלאג-אין חסכונית, כשעל הכוונת דגמים כמו ג'יפ גרנד צ'רוקי ופורד אקספלורר

לאחר שלל טיזרים מתוקשרים, חשפה אמש מאזדה את CX90  החדש – הבכיר ברכבי הפנאי של מאזדה שיחליף  בארה”ב את ה-CX9 וצפוי להגיע הפעם גם לישראל. מאזדה CX90 הוא רכב פנאי גדול בעל 7 מושבים, וכחלק מאסטרטגיית היצרן בשנים האחרונות להפוך למותג פרימיום על הכוונת שלו עומדים הפעם דגמים כמו ג’יפ גרנד צ’רוקי, יונדאי פליסייד ופורד אקספלורר בגרסאות המאובזרות.

עוד מ-wheel.co.il

CX90 פותח על פלטפורמת ההנעה האחורית החדשה של מאזדה, ומאמץ את שפת העיצוב הנוכחית של שלה. למעשה הוא נראה כמו גרסה מוארכת של CX60 בתוספת שינויים קוסמטיים קלים. תא הנוסעים מאמץ גם הוא קו העיצוב של CX60 (שיגיע גם הוא בקרוב לארץ), כאשר גם כאן מאזדה לא נכנעת עדיין לאופנת העיצוב הנקי ומיעוט מתגים המאפיינת את תעשיית הרכב, ומתמקדת בהנדסת אנוש טובה יותר וידידותיות לנהג. כמו כן ניכרת השקעה בבחירת החומרים בתא הנוסעים כדי להשיג את אפקט הפרימיום אליו שואפת מאזדה.

בשל ייעודו בשלב הראשון של הדגם בעיקר לשוק האמריקאי, היצע המנועים כולל מנוע טורבו בנזין 6 צילינדרים בנפח 3.3 ליטרים, המפיק 340 כ”ס ומומנט מרבי של 51 קג”מ ומשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית חדשה והנעה כפולה, כאשר תמיכה היברידית קלה אמורה לקזז כמה גרמים של פליטתCO2   לטובת מצפון נקי יותר.

צילום: יצרן

הגרסה המעניינת יותר של הדגם, מצוידת ביחידת כח פלאג-אין היבריד (המכונה e-Skyactiv PHEV), המשלבת מנוע בנזין 2.5 ליטר 4 צילינדרים ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 323 כ”ס ו-50.9 קג”מ, ומצוידת גם היא בתיבת 8 הילוכים והנעה כפולה. בדגם זה מותקנת סוללה בקיבולת 17.8 קוט”ש המאפשרת נסיעה חשמלית טהורה לטווח של כמה עשרות ק”מ (נתוני ביצועים טרם נחשפו).

צילום: יצרן

מאזדה CX90 צפוי להגיע לארץ במהלך השנה, וככל הנראה יוצע כאן רק בגרסת הפלאג-אין היבריד המתאימה יותר לשוק המקומי. כחלק מתהליך שדרוג שעוברת מאזדה לעבר עולמות הפרימיום, המחיר לא צפוי להיות זול, כלומר באזור 300 אלף שקלים ואף למעלה מכך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר